Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pinto_1 schreef:Het stoplicht springt op rood net op het moment dat de rode auto erdoor rijdt. Vervolgens geeft de rode auto flink gas en maakt dan een noodstop.
Als ik dat zo lees zou de rode auto allang weg moeten zijn, en geen tijd meer hebben om nog voor het stoplicht te stoppen. Oftewel, het stoplicht sprong al eerder op oranje, de auto probeerde het nog te halen maar vond op het laatst dat hij dat niet meer maken kon.
Dat betekent dat jij, als je voldoende afstand hebt gehouden, niet meer door oranje had kunnen rijden. Want als je al afstand had, en de rode auto heeft gas gegeven zou hij nog verder van je vandaan zijn.
Ik denk dat je bezwaar sowieso niet goedgekeurd wordt, vanwege het afstand houden en het moeten stoppen voor oranje, maar ik denk dat je toch dichter op je voorganger en met meer snelheid reed als je zelf dacht.
Bellatrix schreef:Ik denk dat je in jou situatie goed gehandeld heb, veiligheid voor je paard voor alles maar ik ben ook bang dat je gewoon moet betalen maar de optie tot bezwaar maken is er altijd dus je kan het proberen.
Misschien als je ziet dat het al langere tijd groen is toch gaan afremmen omdat oranje en rood dan niet lang op zich zullen laten wachten.
cinniz123 schreef:Heb wel eens gehad dat alles vast stond en houd altijd afstand en probeer waar mogelijk niet alles vast te zetten maar dat er een auto voor me dook dat mn trailer door rood ging maar de trekauto niet en heb daar nooit een bekeuring voor gekregen maar dat was natuurlijk wel een andere situatie.
Afstand houden is zo belangrijk met een trailer maar je hebt er altijd malloten tussen zitten die anders denken.
Ik snap dat je geen noodstop hebt gemaakt zou ik denk in deze situatie ook niet hebben
gedaan en dan de bekeuring maar voor lief nemen.
Een kind voor je auto is natuurlijk een ander verhaal.
Sunnda schreef:Je bezwaar gaat helaas op niets uitlopen.
Het is heel simpel, je hield niet genoeg afstand of je snelheid lag te hoog.(en dat is al snel met paardentrailer op dit soort plekken)
Je hoort bij oranje namelijk te kunnen remmen en tot stilstand te kunnen komen zonder rare manouvres of noodstops en (zeker) met trailer moet je genoeg afstand houden om noodstops etc te omzeilen. Als de auto voor je tot stilstand kon komen had jij zeker weten normaal hebben moeten stoppen.
Ja, dat is mega rot op die 60 en 80 wegen omdat je automatisch teveel als een 'gewone auto' gaat rijden en voor je lading dus eigenlijk te hard rijdt.
Ik zak altijd qua snelheid dusdanig af dat ik nog normaal kan remmen bij oranje en zo hoort het ook. Als het voor degene voor je oranje werd had jij zeker weten normaal moeten kunnen stoppen.
Sunnda schreef:Ik zak altijd qua snelheid dusdanig af dat ik nog normaal kan remmen bij oranje en zo hoort het ook. Als het voor degene voor je oranje werd had jij zeker weten normaal moeten kunnen stoppen.
pol013 schreef:Sunnda schreef:Ik zak altijd qua snelheid dusdanig af dat ik nog normaal kan remmen bij oranje en zo hoort het ook. Als het voor degene voor je oranje werd had jij zeker weten normaal moeten kunnen stoppen.
Dit doe ik ook absoluut op rustige momenten op een 2 baansweg waar je 60 of 80 mag. En ook wel op één baanswegen die niet uitnodigen tot inhalen.
Maar op diezelfde 2 baansweg met meer drukte kies ik er toch soms voor om juist een fractie meer door te rijden. Omdat de andere auto's me anders overal om de oren vliegen en ik juist minder veilig ben omdat 'het gevaar' ook van de andere baan kan komen. Dan kies ik van de 2 kwaden wel dat net-rode stoplicht boven een onvoorspelbare medebestuurder.
cinniz123 schreef:Heb wel eens gehad dat alles vast stond en houd altijd afstand en probeer waar mogelijk niet alles vast te zetten maar dat er een auto voor me dook dat mn trailer door rood ging maar de trekauto niet en heb daar nooit een bekeuring voor gekregen maar dat was natuurlijk wel een andere situatie.
Afstand houden is zo belangrijk met een trailer maar je hebt er altijd malloten tussen zitten die anders denken.
Ik snap dat je geen noodstop hebt gemaakt zou ik denk in deze situatie ook niet hebben
gedaan en dan de bekeuring maar voor lief nemen.
Een kind voor je auto is natuurlijk een ander verhaal.
ElCamino schreef:ach, ik denk heel simpel: Door rood is mijnfout, ongeacht wat iemand anders doet of denkt....en als het onterecht is pech voor mij.
Ik had hetzelfde gedaan als jij en denk dan: liever een bekering en mijn paard nog heel dan een blessure aan mijn paard en veel meer DA kosten.
Slik die drol door en betaal gewoon je prent als je hem krijgt.....
ElCamino schreef:ach, ik denk heel simpel: Door rood is mijnfout, ongeacht wat iemand anders doet of denkt....en als het onterecht is pech voor mij.
Ik had hetzelfde gedaan als jij en denk dan: liever een bekering en mijn paard nog heel dan een blessure aan mijn paard en veel meer DA kosten.
Slik die drol door en betaal gewoon je prent als je hem krijgt.....
zoef123 schreef:Ja hier netzo. Maar goed als nog reed ik voorzichtig en 20 km zachter. Genoeg afstand ect. Ik koos hier voor een oranje stoplicht… ik begrijp nog steeds niet goed waarom de bestuurder de noodstop maakte. Het stoplicht was bij hem echt 1 seconden oranje. Je weet ook niet dat het stop licht oranje wordt wanneer dat is.
Bienotje schreef:zoef123 schreef:Ja hier netzo. Maar goed als nog reed ik voorzichtig en 20 km zachter. Genoeg afstand ect. Ik koos hier voor een oranje stoplicht… ik begrijp nog steeds niet goed waarom de bestuurder de noodstop maakte. Het stoplicht was bij hem echt 1 seconden oranje. Je weet ook niet dat het stop licht oranje wordt wanneer dat is.
Daar zal je ook nooit achterkomen. Als je zelf vindt dat je beste hebt gehandeld als kon in de situatie zoals die was, prima. Maar doet niet af dat het idd gewoon een rood stoplicht was waar je doorheen reed en dat mag dus niet.
Btw. Zo'n groene golf is uiteraard ingesteld op adviessnelheden, niet op 20 km zachter dus wellicht tip voor de volgende keer om rekening mee te houden bij het laatste stoplicht/ stoplichten dat je die met trailer warschijnlijk niet haalt ipv aannemen dat íe ook voor jouw geldt.
zoef123 schreef:germie schreef:Helaas, je hoort je altijd zo aan te passen dat je kunt remmen. Dus je had te weinig afstand op de voorganger. Zo simpel is het. Bezwaar aantekenen kan, maar hou er rekening mee dat je gewoon moet betalen.
Mee eens. Alleen je gaat er ook niet vanuit dat iemand in eens een nood stop gaat maken. Ik had zelf ook nog normaal kunnen remmen als hij niet voor me had gereden.
zoef123 schreef:Dit topic is niet gestart om te weten of ik het goed of fout deed en wat er fout ging mijn vraag is of er mensen zijn met soort gelijke situaties.
Het is logisch dat je niet door rood mag rijden en dat je afstand moet houden.
zoef123 schreef:Sunnda schreef:Je bezwaar gaat helaas op niets uitlopen.
Het is heel simpel, je hield niet genoeg afstand of je snelheid lag te hoog.(en dat is al snel met paardentrailer op dit soort plekken)
Je hoort bij oranje namelijk te kunnen remmen en tot stilstand te kunnen komen zonder rare manouvres of noodstops en (zeker) met trailer moet je genoeg afstand houden om noodstops etc te omzeilen. Als de auto voor je tot stilstand kon komen had jij zeker weten normaal hebben moeten stoppen.
Ja, dat is mega rot op die 60 en 80 wegen omdat je automatisch teveel als een 'gewone auto' gaat rijden en voor je lading dus eigenlijk te hard rijdt.
Ik zak altijd qua snelheid dusdanig af dat ik nog normaal kan remmen bij oranje en zo hoort het ook. Als het voor degene voor je oranje werd had jij zeker weten normaal moeten kunnen stoppen.
Dit is een 70 weg met verschillende stoplichten en een groen slow systeem. Ik reed niet harder als 50. Als jij met je trailer net voor het stoplicht rijd om er onder door te gaan en die springt op oranje maak jij dan een noodstop?
DuoPenotti schreef:cinniz123 schreef:Heb wel eens gehad dat alles vast stond en houd altijd afstand en probeer waar mogelijk niet alles vast te zetten maar dat er een auto voor me dook dat mn trailer door rood ging maar de trekauto niet en heb daar nooit een bekeuring voor gekregen maar dat was natuurlijk wel een andere situatie.
Afstand houden is zo belangrijk met een trailer maar je hebt er altijd malloten tussen zitten die anders denken.
Ik snap dat je geen noodstop hebt gemaakt zou ik denk in deze situatie ook niet hebben
gedaan en dan de bekeuring maar voor lief nemen.
Een kind voor je auto is natuurlijk een ander verhaal.
Maar dan reed je waarschijnlijk heel zachtjes?
Ik meen ooit gehoord te hebben dat als je heel zachtjes door eerst oranje, maar later rood rijd omdat net de vrachtwagen voor je veel langzamer gaat dan verwacht of het idd ineens blokkeren van de kruising je geen bekeuring krijgt. Dat de mate van je snelheid ook pas de camera activeert. Meen onder de 30.
Of dat is klok en klepel of van 100 jaar geleden, dat kan ook