Wasstrips - welke heb jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:05

Is een wasstrip iets anders dan de velletjes van Robijn? Die wassen namelijk prima schoon met een fijne geur

kally

Re: Wasstrips - welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:28

Gebruik al een paar jaar wasstrips van Dr Beckman, zonder microplastic, zonder
conservering stoffen, vegan.
Doseren naar behoeft ook makkelijk omdat je ze kunt doorscheuren.
Werken prima kleur en wit en aangenaam luchtje.

Wat ik gelezen heb is dat de vaatwasmachine strips niet goed werken omdat er geen laagjes in kunnen net als een blokje die afgeeft in het proces van wassen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:32

Ik heb de zoektocht opgegeven helaas, ik heb diverse echt duurzame merken geprobeerd (hier genoemd) maar voor viezere kleding moest ik wasmiddel blijven gebruiken. Uiteindelijk ben ik weer terug naar Klok en Ecover (afhankelijk wat in de bonus is).

Qua geur heb ik wasparfum van Dille en Kamille die je naar eigen behoefte kunt doseren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 09:43

assie schreef:
Is een wasstrip iets anders dan de velletjes van Robijn? Die wassen namelijk prima schoon met een fijne geur

Robijn heeft idd ook wasstrips, maar volgens mij zitten daar ook gewoon plastics en sulfaten in.

Ik vind het lastig te kiezen. Misschien maar gewoon terug naar waspoeder.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:43

Ik heb het een tijd gebruikt maar had het idee dat mijn wasgoed niet helemaal schoon en fris was.

Toen ik daarna een klein pakje poeder kocht en eens gebruikte was het verschil enorm. Nu dus terug naar een groot pak waspoeder waar ik een lepel van gebruik met azijn als wasverzachter. Kan ik ook gewoon in de winkel halen ipv dat er een postnl busje speciaal voor naar mijn deur moet rijden :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 09:44

Schuur_ schreef:
Ik heb het een tijd gebruikt maar had het idee dat mijn wasgoed niet helemaal schoon en fris was.

Toen ik daarna een klein pakje poeder kocht en eens gebruikte was het verschil enorm. Nu dus terug naar een groot pak waspoeder waar ik een lepel van gebruik met azijn als wasverzachter. Kan ik ook gewoon in de winkel halen ipv dat er een postnl busje speciaal voor naar mijn deur moet rijden :D

Welke waspoeder heb jij?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:59

Wij gebruiken sinds ruim een halfjaar Cosmeau en zijn er heel tevreden over. Bij een volle machine (8 kg in ons geval) 1,5 strip erin en alles wordt schoon. Met een baby van 8 weken in huis zijn er nogal wat melkvlekken op kleding maar dat wordt goed schoon. Vorige week had ik pompoensoep op m'n broek geknoeid en ook dat ging er zo uit. En ik kreeg vroeger altijd snel uitslag van wasmiddel (bultjes en jeuk) en nu nergens meer last van.

Via deze link ga je naar een leuke aanbieding voor de lentefris :)
https://cosmeau.com/products/1-1-gratis-120-beurten

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:22

Ik gebruik ook Cosmeau en tevreden. Ook voetbaltenues met zweet en modder komen er schoon uit. Halve strip per machine (6-8 kg).

Dat het nauwelijks naar wasmiddel ruikt, vind ik een voordeel.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 13:06

Formil van de lidl met Marseillegeur

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:08

Ik heb ook de ervaring met cosmeau dat vieze vlekken er wel uit gaan. Mijn man is akkerbouwer dus die kleren zijn wel echt vies. Zweetlucht heeft het dan wel wat meer moeite mee maar dat had het wasmiddel wat ik hiervoor gebruikte ook. Daarvoor gebruik ik gewoon azijn en op hogere temperatuur wassen.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:12

Ik gebruik ook cosmeau naar tevredenheid. Ik was wel veel op 60graden

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:07

Ik heb ook cosmeau en herken het dan weer wel, dat vlekken er niet altijd uitgaan. Dat had ik met vloeibaar wasmiddel eigenlijk nooit. Ik gebruik twee blaadjes op 8 kg en vind de geur wel subtiel aanwezig. Lentefris generatie vier heb ik. Twee pakken van 120 blaadjes dus ik kan voorlopig vooruit zonder dat de kast vol ligt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 00:48

Ik heb Mothers Earth, wel de ongeparfumeerde, als je wil kan ik je best iets opsturen om uit te testen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 07:38

TurdusMerula schreef:
Ik heb Mothers Earth, wel de ongeparfumeerde, als je wil kan ik je best iets opsturen om uit te testen?

Heel lief aanbod, ik wil echter juist wel een geurtje aan m'n was :o. Ik las op Facebook dat ze bezig zijn een testpakketje te maken.

Hoe bevalt Mothers Earth jou?

Floko schreef:
Ik heb ook cosmeau en herken het dan weer wel, dat vlekken er niet altijd uitgaan. Dat had ik met vloeibaar wasmiddel eigenlijk nooit. Ik gebruik twee blaadjes op 8 kg en vind de geur wel subtiel aanwezig. Lentefris generatie vier heb ik. Twee pakken van 120 blaadjes dus ik kan voorlopig vooruit zonder dat de kast vol ligt.

Dat is wel echt een enorm voordeel, dat het zo weinig ruimte in neemt.

Toch houd ik zo van de geur van frisse was, dus ik kan niet wennen aan de nauwelijks aanwezige geur van de Cosmeau wasstrips :o.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 07:48

Wij gebruiken al jaren Briters voor de was. Bevalt prima. Blijft weinig tot geen geur hangen na het wassen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 08:19

Hier ook cosmeau voor de was. Ik heb er ook geurparels bij gekocht, zodat het wat lekkerder ruikt. Met alleen die blaadjes krijg je geen geur.

Voor de vaatwasser heb ik het ook geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter. Hier ook de aanslag in theeglazen. Ook werd de vaat echt niet schoon.

Dus ja voor de wasmachine en nee voor de vaatwasser.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:23

_San87_ schreef:
Hoe bevalt Mothers Earth jou?

Ok. Tot nu toe wordt alles schoon, maar heb ook nog geen 'risico' genomen. Bij hele vuile was gaat er een schepje Vanish mee.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:53

Ik ben briters geprobeerd, kleding enz ging wel goed. Weinig geur, vind ik niet erg. Maar mijn handdoeken, theedoeken en andere dingen die vaker nat worden door gebruik begonnen echt heel vies te stinken na een en keer gebruik. Dus toch weer overgestapt op klok.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:58

Hier mothers earht zowel de was als vaatwas. De was ruimt heerlijk en voor de vaatwasser herken de vieze waas totaal niet. Dan vraag ik me af hoe schoon je vaatwasser is als je de flinke chemicaliën uit de blokjes nodig bent om de vaat schoon te krijgen :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 20:05

Iemand bekend met die van Klaaar?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 21:10

Omdat dit topic op Leven zonder paarden hoort verplaats ik hem daarheen.
NM->LZP

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 16:00

Hier ook mothers earth en heel tevreden.
Doet het hier prima. Was wordt schoon. Ruikt niet. En wil juist geen chemische bloemengeur in m’n was.

Over waarom toch gekozen voor China.
https://nl.mothersearth.com/pages/why-china

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 17:19

_lautje_ schreef:
Doet het hier prima. Was wordt schoon. Ruikt niet. En wil juist geen chemische bloemengeur in m’n was.

Ik hoop het. De eigenaar was in ieder geval tot twee jaar terug een bekende dropshipper en cryptohandelaar die in Dubai woont en vooral zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld wil maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 17:27

_lautje_ schreef:

Op zich een goede uiteenzetting die ik kan begrijpen.

Welke geur heb jij? Ik wil ook geen chemische geur, maar wil wel iets van een geur ruiken. Ik had bij de Cosmeau strips pas geur toen ik drie vellen in een wasje voor 1 vel deed :').

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 19:05

Ik ben wel erg tevreden over cosmeau.. maar voor een hele vieze was (heel af en toe) heb ik wel nog vloeibaar wasmiddel en/of een apart vlekkenmiddel.. maar de gewone was gaat best prima