Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Essie73 schreef:Ik lees al het advies om Lariam thuis te testen. Dat kan ik volledig aanbevelen. Ik behoor tot de pech vogels waarbij het medicijn volledig verkeerd gevallen is. Ik heb last van een kortdurende psychose gekregen. Nu moet ik verklappen dat ik al suf wordt van paracetamol dus ik reageer anders op medicatie dan de gemiddelde persoon doet.
Emj_23 schreef:Hey, ik was ook huiverig. 2 jaar geleden wel geslikt voor vasteland Kenia en Tanzania. Malarone en ik pakte hem in de ochtend bij een goed ontbijt. Tip van de verpleegkundige in NL. Nergens last van gehad. Voor Zanzibar was het niet nodig. Ik vertrek binnenkort weer naar malariagebied en ga dan weer voor Malarone. De pillen zijn duur en je haalt er in principe exact zoveel als je nodig denkt te hebben. Ik zou die niet gaan proefslikken. Volgens mij doen ze dat wel met Lariam om uit te sluiten dat jij psychotische bijwerkingen hebt. Maar zou het vooral overleggen met de arts/verpleegkundige.
MarliesV schreef:Ik wil niemand bang maken maar slik ze alsjeblieft. Mijn beste vriendin is afgelopen jaar haar broer verloren door malaria welke hij heeft opgelopen op vakantie in Zanzibar en Tanzania;(
[ Afbeelding ]
Fitzroy schreef:Emj_23 schreef:Hey, ik was ook huiverig. 2 jaar geleden wel geslikt voor vasteland Kenia en Tanzania. Malarone en ik pakte hem in de ochtend bij een goed ontbijt. Tip van de verpleegkundige in NL. Nergens last van gehad. Voor Zanzibar was het niet nodig. Ik vertrek binnenkort weer naar malariagebied en ga dan weer voor Malarone. De pillen zijn duur en je haalt er in principe exact zoveel als je nodig denkt te hebben. Ik zou die niet gaan proefslikken. Volgens mij doen ze dat wel met Lariam om uit te sluiten dat jij psychotische bijwerkingen hebt. Maar zou het vooral overleggen met de arts/verpleegkundige.
Is dat zo? Ik lees overal dat er wel malaria voor komt op Zanzibar.
MarliesV schreef:Ik wil niemand bang maken maar slik ze alsjeblieft. Mijn beste vriendin is afgelopen jaar haar broer verloren door malaria welke hij heeft opgelopen op vakantie in Zanzibar en Tanzania;(
[ Afbeelding ]
MarliesV schreef:Ja heel heftig idd, zwarte tijd hoor. En natuurlijk is het een uitzondering dat je er aan overlijd, maar het kan dus wel helaas.
TS, hopelijk kan het wel om je broer en hebben jullie een fantastische vakantie! Want ondanks de gitzwarte afloop, hebben Antony en Dennis wel een mega mooie vakantie daar gehad en is het zeker de moeite waard om te bezoeken.