Malaria medicijnen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 11:21

Hey, ik was ook huiverig. 2 jaar geleden wel geslikt voor vasteland Kenia en Tanzania. Malarone en ik pakte hem in de ochtend bij een goed ontbijt. Tip van de verpleegkundige in NL. Nergens last van gehad. Voor Zanzibar was het niet nodig. Ik vertrek binnenkort weer naar malariagebied en ga dan weer voor Malarone. De pillen zijn duur en je haalt er in principe exact zoveel als je nodig denkt te hebben. Ik zou die niet gaan proefslikken. Volgens mij doen ze dat wel met Lariam om uit te sluiten dat jij psychotische bijwerkingen hebt. Maar zou het vooral overleggen met de arts/verpleegkundige.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 11:35

Malerone vond ik echt rotzooi, echt de hele reis buikkramp gehad.. en zodra ik ermee stopte begon de schijterij, en dat nog 1.5 week lang :')

Mri

Re: Malaria medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 12:21

Ik heb lariam geslikt. Eerst thuis geprobeerd en dat ging goed.
Maar na een paar weken in malaria gebied begonnen de heftige nachtmerries. Dat was echt niet tof.
Vanwege de nachtmerries gestopt met die pillen ondanks dat we nog langer in malaria gebied waren.

Voor mij geen Lariam meer.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 12:46

Hier malarone geslikt en nergens last van.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:53

Ik lees al het advies om Lariam thuis te testen. Dat kan ik volledig aanbevelen. Ik behoor tot de pech vogels waarbij het medicijn volledig verkeerd gevallen is. Ik heb last van een kortdurende psychose gekregen. Nu moet ik verklappen dat ik al suf wordt van paracetamol dus ik reageer anders op medicatie dan de gemiddelde persoon doet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 22:33

Essie73 schreef:
Ik lees al het advies om Lariam thuis te testen. Dat kan ik volledig aanbevelen. Ik behoor tot de pech vogels waarbij het medicijn volledig verkeerd gevallen is. Ik heb last van een kortdurende psychose gekregen. Nu moet ik verklappen dat ik al suf wordt van paracetamol dus ik reageer anders op medicatie dan de gemiddelde persoon doet.

Ja Larium laat ík sowieso wel staan. Als ík tabletten moet slikken dan doe ik die andere wel.
Kost wel wat meer, maar dat heb ik er voor over

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:36

Emj_23 schreef:
Hey, ik was ook huiverig. 2 jaar geleden wel geslikt voor vasteland Kenia en Tanzania. Malarone en ik pakte hem in de ochtend bij een goed ontbijt. Tip van de verpleegkundige in NL. Nergens last van gehad. Voor Zanzibar was het niet nodig. Ik vertrek binnenkort weer naar malariagebied en ga dan weer voor Malarone. De pillen zijn duur en je haalt er in principe exact zoveel als je nodig denkt te hebben. Ik zou die niet gaan proefslikken. Volgens mij doen ze dat wel met Lariam om uit te sluiten dat jij psychotische bijwerkingen hebt. Maar zou het vooral overleggen met de arts/verpleegkundige.

Is dat zo? Ik lees overal dat er wel malaria voor komt op Zanzibar.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:40

Mijn ouders, broer en ik hebben een maand malerone geslikt, mijn broer en ik waren nog kinderen. Geen bijwerkingen ervaren.
Ik ben wel kort ziek geweest waarvan ze dachten dat het malaria kon zijn geweest, maar het was maar een paar dagen gelukkig

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:44

Ik wil niemand bang maken maar slik ze alsjeblieft. Mijn beste vriendin is afgelopen jaar haar broer verloren door malaria welke hij heeft opgelopen op vakantie in Zanzibar en Tanzania;(

Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:46

Ik heb (zeer waarschijnlijk) malaria gehad en dat was echt geen pretje. Ben maar een keer erger ziek geweest dan toen. Er werd toen totaal niet goed gehandeld en pas na een paar dagen kon ik naar een dokter. Dus bij goed handelen valt het misschien wel mee.
Maar als je voor een korte periode gaat, slik het alsjeblieft.
Ik zat toen voor +6maand in Malaria gebied dus heb ze toen niet genomen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:53

Jeetje, wat heftig, Marlies. Dan ga ik toch maar malarone bestellen voor Zanzibar.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 00:08

Ik slik Plaquenil voor mijn auto-immuunziekte, misschien is dat nog een optie?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 00:40

MarliesV schreef:
Ik wil niemand bang maken maar slik ze alsjeblieft. Mijn beste vriendin is afgelopen jaar haar broer verloren door malaria welke hij heeft opgelopen op vakantie in Zanzibar en Tanzania;(

[ Afbeelding ]

Bekende van me kreeg hersenmalaria, was kantje boord...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 06:50

Fitzroy schreef:
Emj_23 schreef:

Is dat zo? Ik lees overal dat er wel malaria voor komt op Zanzibar.

Mijn reisvriend kreeg juist malaria op Zanzibar

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:49

Ik denk dat iedereen wel probeert om de medicijnen te slikken. Maar als het wegens bijwerkingen op een gegeven moment niet meer gaat, dan heb je geen keuze meer. Je kunt niet doodziek maar blijven slikken.
Ik weet dat als je het krijgt dat je dan zelfs in een hogere dosis het moet slikken voor een langere periode. Maar ik neem dan voor lief dat ik gewoon doodga. Niet dat ik het wil, maar ik werd echt vreselijk ziek van Malerone, dus Lariam zou ik niet eens proberen voor een vakantie (als ik het ooit zou krijgen wel om er van af te komen, maar als de bijwerkingen dan toch weer te heftig worden, dan is het gewoon jammer, maar dan ben ik niet te genezen).
Maar als het weer nodig is voor een land wat ik wil bezoeken, dan ga ik het wel weer proberen natuurlijk. Heb 1 keer wel de kuur Malerone af kunnen maken. 2 keer niet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 07:54

MarliesV schreef:

[ Afbeelding ]

Ach jeetje wat heftig zeg.

Nee, voor mij staat sowieso al vast dat mochten we gaan ik wel medicatie ga nemen.
Maar het is nog maar de vraag of het kan vanwege mijn broer.
We hebben ondertussen al besloten dat mocht hij niet de medicatie kunnen nemen dat we dan voor Mauritius gaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:18

Ja heel heftig idd, zwarte tijd hoor. En natuurlijk is het een uitzondering dat je er aan overlijd, maar het kan dus wel helaas.

TS, hopelijk kan het wel om je broer en hebben jullie een fantastische vakantie! Want ondanks de gitzwarte afloop, hebben Antony en Dennis wel een mega mooie vakantie daar gehad en is het zeker de moeite waard om te bezoeken.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:33

Oh wat heftig. Ik hoefde het op Zanzibar niet (2023). Heb ook geen mug gezien. Maar volg vooral het advies op van je eigen arts/verpleegkundige. Als ik online kijk zie ik dat ze de laatste paar jaar inderdaad een toename van Malaria zien op Zanzibar, dus ik kan mij voorstellen dat het advies veranderd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 14:00

MarliesV schreef:
Ja heel heftig idd, zwarte tijd hoor. En natuurlijk is het een uitzondering dat je er aan overlijd, maar het kan dus wel helaas.

TS, hopelijk kan het wel om je broer en hebben jullie een fantastische vakantie! Want ondanks de gitzwarte afloop, hebben Antony en Dennis wel een mega mooie vakantie daar gehad en is het zeker de moeite waard om te bezoeken.

Ja afschuwelijk hoor.

Wij hebben akkoord van de artsen gekregen vanmorgen.
Nu nog even doorsparen en dan eind dit jaar boeken voor volgend jaar.

Vind het wel een beetje spannend.
Mijn broer is ooit bijna overleden door de kattenkrabziekte. Daardoor ben ik wel extra voorzichtig. Maar zijn cardioloog voorziet geen problemen dus we gaan er voor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:38

Meerdere keren Malarone geslikt in Zuid Afrika en nergens last van gehad terwijl ik echt van het minste of geringste last krijg van m'n buik en en darmen normaal gesproken. Dus zo kan het gelukkig ook.