Fijne sneakers voor steunzolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:46

Ik heb recent een paar Skechers gekocht, wel een hoog model. Die bevallen prima, zitten heerlijk, geven (tot mijn verbazing) voldoende steun en mijn steunzolen passen erin. Verder draag ik graag Ecco schoenen. Ik heb een paar sneakers staan van Tamaris, daar passen mijn zooltjes ook goed in.

Sowieso kijk ik altijd wel bij schoenen of het binnenzooltje eruit kan, anders hoef ik ze nog geneens te proberen. Ik herken je tenenprobleem wat dat betreft wel.

Leuk topic trouwens, ik vind het best moeilijk om sneakers te vinden waar mijn steunzolen in passen, die een goede ondersteuning bieden, waar ik geen tweede hypotheek voor hoef af te sluiten en die er dan ook nog een beetje leuk uit zien :)

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:51

Reebok classic en dan niet de leren variant.

siskeh

Re: Fijne sneakers voor steunzolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:58

Ik heb ook een smalle voet(wijdte g) en steunzolen.
Draag van normale schoenen altijd gabor maar gek genoeg passen deze als sneaker totaal niet(te breed bij de hak en er uit schieten)
Maar ik heb inmiddels Tamaris sneakers die bieden nog best veel steun.

@ ts; heb je een hele dikke steunzool? Dit had ik vroeger wel maar inmiddels dunne zolen wat veel prettiger is wbt anders schoenen.

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:42

Ik heb New Balance model 574.
Dit model wordt ook geadviseerd door het plaatselijke Voet-Medisch-Adviescentrum.
De binnenzool kan er uit en je hebt voldoende ruimte bij je tenen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 11:25

Ik draag ze in sketchers. Super fijne schoenen!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 14:35

Ik ga alle schoenen na mijn werk opzoeken.

Steunzolen zijn niet dik, zeker niet bij de tenen. Mijn tenen steken gewoon naar boven denk ik :')

Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:54

Ik heb ook ongeveer deze :j En ik heb bij sketchers echt ruimte over. (zeker bij de herenmodelen! Dat maakt echt verschil)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 06:29

Mijn zolen hebben ze twee zooltjes terug aangepast nav klachten bij mij over het kunnen toepassen in schoenen en die zijn significant platter dan de jouwe, zowel bij de tenen als achterin (heb je geen last van blaren op je hielen zo?)

Ik heb even gekeken voor je, mijn huidige sneakers zijn van Twinfield en ik loop er goed op. Was nog niet genoemd geloof ik dus misschien ook nog interessant. Met dus de sidenote dat mijn zolen wel anders opgebouwd zijn.

Edit: gegoogled en ik geloof dat ik mijn huiswerk slecht heb gedaan. T was Twinset :')

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 17:09

Hier ook heel tevreden met Nike air Max en Nike Air force 1. Ik haal de zooltjes eruit en dan steunzolen erin. Beide schoenen ook fijn met hallux valgus waar ik helaas last van heb.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 00:13

Ik heb mijn steunzolen in Nubbiks. Ben vooral fan van deze :

https://www.omoda.nl/dames/sneakers/zwa ... quantity=1

Daar heb ik twee paar van.
Wel prijzig maar loop er echt het beste op icm steunzolen

Mijn steunzolen zijn door een orthopedisch instrumentmaker gemaakt dus ook niet "zomaar" door een podotherapeut.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 00:24

Ik doe de mijne in Nikes. Had een jaar terug oid de oude Nikes van mn moeder geleend en ik was echt zo onder de indruk van het loopcomfort! Wat een feestje!

Mijn zooltjes lijken ook op die van Joy. Ik heb nooit blaren oid bij mn hakken hoor! Eerder wanneer ik zonder zooltjes loop. :+

Medicus van de VanHaren was het merk waar ik voor de Nikes altijd schoenen van kocht.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 08:22

Douce schreef:
Mijn zolen hebben ze twee zooltjes terug aangepast nav klachten bij mij over het kunnen toepassen in schoenen en die zijn significant platter dan de jouwe, zowel bij de tenen als achterin (heb je geen last van blaren op je hielen zo?)

Nee hoor, zeker geen blaren bij de hakken. Dit is mijn eerste setje steunzolen waar ik goed op kan lopen om eerlijk te zijn :') vroeger altijd mijn steunzolen laten liggen omdat ik blaren onder mijn voet kreeg bijvoorbeeld.

Mijn zooltjes zijn nu zo 2,5 jaar oud, en in januari nagekeken dus ga ze niet opnieuw laten bijstellen. Ik verwacht volgend jaar nieuwe zooltjes nodig te hebben en dan zal ik het zeker even meenemen qua schoenen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 08:32

Het is ook niet gezegd dat het een probleem is hè. Ik had het met name bij bepaalde schoenen die ik al had (en die echt te duur waren om weg te doen :') ) . Met nieuwe aanschaffen pas je de keuze al aan op de zool en dan kan het natuurlijk ook al anders zijn. Bovendien had ik het ook niet bij iedere schoen toentertijd. Misschien heb jij deze demping daar wel extra nodig dus zou het inderdaad niet zomaar aan laten passen, maar was wel nieuwsgierig.

Zelf heb ik nog steeds last van zomerschoen... Zag online wat van mijn favoriete type (lage sneakers) dus moet maar wat gaan proberen denk ik maar ja het liefst pas ik ze ook.

Ik krijg zelf overigens binnenkort nieuwe zooltjes, de oude heb ik redelijk afgelopen tijdens en na een zwangerschap. Die extra belasting waren ze niet helemaal op berekend :')