Ramen wassen- groot huis, veel ramen, wat gebruiken jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 14:58

Tazzey

Re: Ramen wassen- groot huis, veel ramen, wat gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:22

Ik heb er geen ervaring mee maar ik die in de link Dasty staan, en dat wil ik niet eens in de buurt van mijn kliko hebben. Dat is zulke chemische bende.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:42

De windowvac is zo'n gouden uitvinding, m'n partner vindt dat ding helemaal leuk, die wil ineens zoooo graag helpen met de ramen :')
100% z'n geld waard. Het wordt niet 100% streeploos maar 95% toch zeker wel. De laatste drupjes haal ik weg met een schone theedoek.

Voor de glazen bovenkant van onze serre zou ik nog wel wat tips kunnen gebruiken :)
Glazenwassers zouden alleen kunnen komen als ik er zelf bij ben vanwege de ligging van de tuin, dus dat is niet handig.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:02

Ik volg, heel veel ramen en geen glazenwasser te krijgen hier.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:41

Tazzey schreef:
Ik heb er geen ervaring mee maar ik die in de link Dasty staan, en dat wil ik niet eens in de buurt van mijn kliko hebben. Dat is zulke chemische bende.

Dasty! Dat is echt fantasty! Doe er echt veel mee. BBQ schoonmaken, de motor wordt er mee gepoetst, vlekken waarvan je denkt dat ze nooit meer weg gaan. Topspul.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:58

Hier toch ook de glazenwasser. En die komt 2x per jaar en de rest van de tijd doe ik mn best er niet naar te kijken :')

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 18:36

De Kärcher ramenwisser :D Ideaal en scheelt zo veel tijd en strepen *\o/* *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 18:47

Tazzey schreef:
Many schreef:
De glazenwasser die hier twee keer geweest is, werkt(e) ook met osmosewater. Maar als hij geweest was, kon ik daarna zelf nog eens alle ramen bij langs om ze te ontdoen van druppels en strepen. Ik was er dus niet zo enthousiast over :+ Nu was ik de ramen dus weer gewoon zelf. Niet zo vaak als velen hier schrijven trouwens, met 2 of 3 keer per jaar houdt het wel op.

Wij hebben ook een glazenwasser gehad die met osmose water werkte. En dat werkt echt totaal niet. De ramen waren altijd vol met strepen en druppels. Toen hebben we een andere glazenwasser gekregen die op dezelfde manier werkte maar ook daar waren we niet tevreden over. Nu dus een mannetje met een ladder die handmatig de ramen schoonmaakt en dat is altijd keurig.

Ik denk dat dat echt per bedrijf verschillend is. Hier werkt de glazenwasser ook met osmosewater en dat werk perfect. Ze komen eens per 8 weken.
Doen het wel met een telescoopstang omdat ik op 3 hoog woon. :+