Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hiraeth schreef:En tja. Ik weet niet. Ik kan totaal niet overweg met de stugge boerencultuur. Mijn moeder is een vlotte vrouw en 9/10 keer een fantastische vrouw, maar als ik haar soms hoor zeuren over 'stads volk' en hoe het 'daar' wel niet is, dan besef ik me weer hoe klein de wereld soms is. Ik kan daar echt totaal niet mee overweg. Daarentegen doet de buurt waar mijn ouders naar toe verhuisd zijn wel actief hun best om te zorgen dat nieuwe inwoners toch echt kunnen mengen, dus het ons kent ons gehalte is wel wat lager daar en het voelt als een iets minder voorwaardelijke soort van saamhorigheid.
Dennis schreef:Ik weet niet beter, hier veel akkerbouw, weinig vee-teelt.
Woon omringt door akkers, vorig jaar suikerbieten, komend jaar tarwe naast ons en gerst achter ons. Met zaaien en oogsten rijden ze met trekkers rond ons erf, bemesten ruik je als de wind verkeert staat 1 of 2 dagen en daarna niet meer. Graan oogsten geeft wat stof, maar dat is ook af en toe een dag.
De buren onder aan de andere kant van onze 2 onder 1 kap is de boeren-zoon van de boerderij die aan ons erf grenst, goede band, dus met bemesten, oogsten en bieten laden (gaat 24\7 door, dus midden in de nacht kan je ook treffen) krijgen we ff een appje als er overlast zou kunnen zijn.
Aan de overkant van het kanaal, hemelsbreed op 400 meter ongeveer, zit een koeienboer. Je hoort wel eens wat koeien loeien, en dat is het.
Trekkers, ja, die rijden er, heb er geen last van. Verkeers-hufters met gewoon personen auto's zijn hinderlijker bij ons aan de weg.
Ver weg van alles, ik weet niet beter. Vroeger alles op de fiets, met 16 meteen op de brommer en met 18 meteen auto rijden.
Ouders zijn ook veel taxi geweest uiteraard, maar ook dat is goed te doen. Wij waren met een handje vol kinderen op een buurtje die ongeveer even oud waren, dus halen en brengen naar school werd onderling geregeld (en op school overblijven, niet tussen de middag naar huis).
Britta31 schreef:Denk ook aan een hondenpension,ook vaak in het buitengebied.Wil je echt niet naast wonen.
Citaat:je auto is dan zwartJe kan m elke dag wassen of je wacht een paar maanden
MairiMacBran schreef:Mijn moeder werd altijd bloedsjacherijnig als ze net de was buiten had hangen en de buurman met de jarretank het land in reed.
Kabayo schreef:Britta31 schreef:Denk ook aan een hondenpension,ook vaak in het buitengebied.Wil je echt niet naast wonen.
Hangt er echt van af wat voor hondenpension. Kleinschalig met maximaal 15 of een pension van 150 honden maakt wel verschil