In je eentje weekendje weg gaan? *vriend thuislaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:49

Misschien een idee om voor volgende keer iets te reserveren (huisje/hotel) wat jullie dus niet meer af kunnen zeggen? Beetje stok achter de deur om echt de agenda leeg te houden en ook gewoon een groot blok met vakantie in de agenda te zetten.

Verder: gewoon lekker een weekendje weg gaan hoor, moet kunnen. Zou het wel even aangeven dat je dat van plan bent want communicatie is key, maar verder is er niets mis mee om alleen wat te ondernemen.

Zelf ging ik vaak wel 2 keer per jaar een weekendje weg met een (oud)stalgenoot en de paarden. Heerlijk een weekendje door de bossen rijden en hij had een weekendje het rijk alleen thuis met de hond. Vaak was dat dan een weekend vol gamen, afspreken met zijn vrienden en pizza eten. Wij beide blij. :+

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:51

Ik snap best dat je teleurgesteld bent. Misschien was de afspraak voor dit weekend voor hem niet zo hard als jij hem vond. En hij zal heus niet die auto fixen om jou opzettelijk dwars te zitten of teleur te stellen. Jullie verschillen blijkbaar in de behoefte. Je kunt het gewoon bespreken met je vriend lijkt me? Gewoon achterhalen wat erachter zit. Dat je het leuk vindt om wat vaker een weekendje weg te gaan en dan alleen of met een vriendin gaat als hij daar minder vaak behoefte aan heeft. Kan hij zijn ding doen en jij het jouwe. En dan af en toe een keertje samen weg. Datum prikken, boeken en allebei vrij houden. Zo doen wij het ook. Anders zouden we nooit op pad gaan met zijn tweeën omdat we altijd iets te doen hebben :o En we hebben een gezamenlijke agenda, anders plan ik ook per ongeluk zomaar een dubbele afspraak in over onze plannen.
Elke hobby / passie kent grenzen aan wat mogelijk is en daarnaast ook nog andere facetten van je leven voldoende aandacht geven. Ook als die hobby geld opbrengt. Je tijd is je meest waardevolle bezit, je geeft het maar één keer uit en haalt het nooit meer in.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:01

Als hij het steeds drukker krijgt dan is het misschien tijd om de baas vaarwel te zeggen en helemaal voor zichzelf te gaan beginnen?

Daarnaast zeker eens een goed gesprek hebben, want blijkbaar gaat het niet helemaal soepel.

Misschien kun je afspreken dat hij bijv 2 x per maand wel in het weekend werkt en dat jullie 2x per maand samen een weekend hebben en hij niet werkt? En dan wel zorgen dat je plannen hebt anders is hij alsnog in de garage te vinden waarschijnlijk.

Voor nu zou ik lekker gaan met of zonder hem en dat weekend gebruiken om ook eens na te denken wat jij nu eigenlijk wil (van hem, van jullie relatie en (niet) in je leven).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:05

Mandy_89 schreef:
Zijn tijd gaat naar de auto's. Geld daarintegen wordt ermee verdient.
En dat vind hij leuk. De spaarrekening spekken.

Maar dat is in de loop van de jaren steeds meer geworden. Meer klanten gekregen maar het worden er eigenlijk teveel om naast het werk te doen. Maar hij kan geen nee zeggen omdat het goed verdient

Maar quality time met je partner is toch veel belangrijker dan nog meer geld?

Sure_lee

Re: In je eentje weekendje weg gaan? *vriend thuislaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:12

Ik zou voor nu lekker zelf weggaan. Alleen of met een vriendin.
De volgende x zou ik gewoon meteen iets boeken zodat het vast staat. Dan kan hij denk ik makkelijker nee zeggen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:35

Ik denk niet dat je je vriend moet dwingen om met je mee op vakantie te gaan door on-annuleerbare huisjes te boeken. Je maakt daar helemaal niemand blij mee.
Mijn vriend is net zo als jouw vriend, heeft een lucratieve side-job waar 99% van zijn vrije tijd in gaat zitten. Hij gaat dus ook niet meer met mij mee op vakantie. Eerst vond ik het heel jammer en probeerde ik hem nog overal mee naartoe te blijven, maar nu ga ik gewoon lekker alleen en geniet ik van de rust en stilte. :) Mijn vriend geeft wel toekomstperspectief door dat als we straks vroegtijdig kunnen stoppen met werken door deze job, we op alle vakanties gaan waar we ooit van gedroomd hebben. Dat heb ik geaccepteerd en hier werken we allebei keihard naartoe.
Wat ik mis bij jullie misschien is de communicatie hierover. Als jij niet kunt leven met de huidige situatie en hij geen water bij de wijn wil doen, dan moeten daar stevige gesprekken over gevoerd worden, anders word je de rest van je relatie alleen maar teleurgesteld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:43

Lekker gaan! Geniet er lekker van met een vriendin.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:44

Ik zou zeggen dat jouw apk ook verlopen is en dat je dringend een beurt nodig hebt…

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:45

Caira schreef:
Ik zou zeggen dat jouw apk ook verlopen is en dat je dringend een beurt nodig hebt…

Ik wilde zo’n grap maken maar deed het toch maar niet. :+

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:55

Lastig de situatie zo voor je . Snap dat je graag samen weg wilt . Maar werken jullie beide ?
Kan jij wel makkelijk vrij krijgen van je werk ? Want als jij vrij neemt en hij kan/wil aan t eind van t verhaal toch niet mee , heb jij wel je vakantie uren er aan besteed. Heb je hem dat ook uitgelegd.
Of werkt hij alleen en heeft hij t gevoel dat het werken moet en hij overal alleen voor staat bijvoorbeeld?
Ik zou toch met hem in gesprek gaan , en eventueel water bij de wijn doen door eerst een dagje samen weg te gaan misschien.
Want het is alleen en met een vriendin heel leuk, maar alsnog mis je de tijd met je partner.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:59

Wat heb je aan extra geld als je het niet uitgeeft aan leuke dingen.
Gewoon lekker met vriendin of alleen gaan dan.

Hij wist dat dat weekend gepland stond, maar hij heeft geen nee gezegd.
Ik zou echt pissed zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:24

Als hij zoveel eigen klantjes heeft, is het dan geen optie om minder uren voor de baas te gaan werken...?
En dat hij dan nog wel via de garage de APK kan doen zeg maar, ook voor zijn eigen klanten?

Zo deed vriend van mijn ouders dat tientallen jaren lang, die was eerste keurmeester geloof ik :)

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:42

Ik zie reacties van 'dan zit je relatie misschien niet goed/hij houd geen rekening met je' e.d. maar zo gaat het volwassen leven soms ook gewoon he. Bij geen concrete plannen of reserveringen gaat het hier echt niet anders. Waarom zou je dan een vrij weekend plannen als je ook gewoon wat werk of hobby kunt doen.
Dus ik zou in overleg wel lekker weg gaan als je daar zin in hebt en de volgende keer een weekend vastzetten of ook echt iets boeken zodat jullie ook echt samen gaan. :)
Laatst bijgewerkt door Dahlia85 op 26-03-25 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:49

topsylover schreef:
Mijn vriend geeft wel toekomstperspectief door dat als we straks vroegtijdig kunnen stoppen met werken door deze job, we op alle vakanties gaan waar we ooit van gedroomd hebben. Dat heb ik geaccepteerd en hier werken we allebei keihard naartoe
.

Dat moet je natuurlijk wel beide maar zien te halen en oud genoeg worden om er lang samen van te kunnen genieten. Anders heb je altijd hard gewerkt voor later, en is er ineens geen later.

TS ik zou het hier zelf niet mee eens zijn en wel het gesprek er over aangaan. Aangeven wat je mist. En kijken hoe jullie dat op kunnen lossen. Geld hoort niet belangrijker te zijn dan jullie relatie natuurlijk.

Als jij je er wél in kunt vinden, dan gewoon gaan. Alleen of met vriendin.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:57

Hoe concreet zijn de plannen, als jullie het afspreken. En leg je het ook vast?

Vind dat als je echt hebt afgesproken, we gaan dan weg, dat hij zich aan die afspraak kan houden.
Als het een optie is, maar niet afgesproken zeg maar, dan zou ik wel van hem verwachten dat hij even overlegt. Zo van, we houden dat weekend vrij, maar hebben nog geen concrete plannen, wat doen we, want er wil iemand komen.....

Ik lees meer irritatie van jouw kant over zijn uren en tijden dat hij werkt. Snap dat geld fijn is, maar tijd met elkaar door brengen is wel belangrijk. Zou dat gesprek met hem aangaan en zoeken naar een compromis.

Bv 1 of 2 avonden tijd voor elkaar. Geen mensen in huis, dat is prive, laat hij de klanten maar ontvangen in de garage en als hij daar de optie niet heeft, dat creëeren.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 20:11

Gombal schreef:
Lastig de situatie zo voor je . Snap dat je graag samen weg wilt . Maar werken jullie beide ?
Kan jij wel makkelijk vrij krijgen van je werk ? Want als jij vrij neemt en hij kan/wil aan t eind van t verhaal toch niet mee , heb jij wel je vakantie uren er aan besteed. Heb je hem dat ook uitgelegd.
Of werkt hij alleen en heeft hij t gevoel dat het werken moet en hij overal alleen voor staat bijvoorbeeld?
Ik zou toch met hem in gesprek gaan , en eventueel water bij de wijn doen door eerst een dagje samen weg te gaan misschien.
Want het is alleen en met een vriendin heel leuk, maar alsnog mis je de tijd met je partner.

Ja wij werken beiden. Ik werk 24 uur per week (ma-do) vrijdags ben ik altijd vrij.
Mijn vriend werkt de ene week 5 dagen en de andere week 4.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:22

Ik zou zeker alleen weg gaan! En dan misschien nog wel niks zeggen maar vrijdag je koffer inpakken en zeggen: Nou, tot maandag hè!
Ik vind het niet helemaal oké, natuurlijk kan werk belangrijk zijn, maar beloftes waarmaken is nog belangrijker in je relatie dan in je werk. Lekker zelf gaan en ook nog lekker later weekenden met een vriendin plannen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:24

Mandy_89 schreef:
Mijn vriend werkt de ene week 5 dagen en de andere week 4.

Nee, je vriend werkt iedere week 6 dagen :+ Anders was dat weekend weg niet zo'n probleem.
Dat dat de ene week 4 dagen voor de baas is en 2 dagen thuis (waarvan ook zaterdag) en de andere week 5 dagen voor de baas en één zaterdag thuis, maakt niet uit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:07

Mandy_89 schreef:
Maar dat is in de loop van de jaren steeds meer geworden. Meer klanten gekregen maar het worden er eigenlijk teveel om naast het werk te doen. Maar hij kan geen nee zeggen omdat het goed verdient

Zou het kunnen dat hij daarnaast ook moeilijk nee kan zeggen omdat hij dat gewoon niet kan? Vind 't een beetje erg veel lijken op mijn people pleasende ex, die overigens geen monteur was maar wel een workaholic waarbij het werk vaak eerst kwam. Want ze wisten 'm te vinden, als ze iemand nodig hadden die al-tijd kwam opdraven en klaarstond dan ging bij mijn ex te telefoon. "Vind je niet erg, toch?," zei hij dan.
Maar ik vond het wel erg, daarom is hij nu een ex.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:20

Klinkt alsof ik het verhaal van collega's lees :+ die zijn ook te druk en geen tijd voor de partner :+

Maar zonder dollen. Ik zou inderdaad alleen gaan, of met een vriendin en duidelijk in de agenda zetten.

Ik werk om het weekend. En mijn man mag best wat ernaast doen en in overleg ook in mijn vrije weekend want soms ontkom je er niet aan. Maar wel in overleg en mega ideaal een gemeenschappelijke digitale agenda. Afspraken er gelijk in zetten. Gezamenlijk afspraken hebben ook een andere kleur. Dus zichtbaar.

Ohja en APK's komen echt uit de lucht vallen. Opgegroeid op een autobedrijf, genoeg mensen hebben hier een handje van.
Ik heb 3 maanden geleden beide auto's al gepland bij pap en mam. Terwijl dat niet eens hoeft :D want mama weet het nog beter dan mij :o

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:23

Natuurlijk kun je alleen of met een vriendin lekker het weekendje weg gaan, maar dat is geloof ik eigenlijk niet waarvoor je topic aanmaakt.

Je klinkt teleurgesteld en gefrustreerd. En dat mag. Maar het is dan wel tijd voor een gesprek met je vriend.

1. Wat is zijn behoefte aan tijd die hij met jou doorbrengt en hoe doet hij dat graag?
2. Komt dat overeen met jouw behoefte of niet?
3.
- Zo nee, wat wordt de compromis zodat jullie allebei blij ermee zijn?
- Zo ja, wat gaat er dan nu mis en hoe kunnen jullie dat de volgende keer voorkomen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:36

dioni schreef:
Die APK komt niet uit de lucht vallen. Daarnaast hoeft het niet jullie probleem te worden dat hij na het weekeind gekeurd wordt.
Ik zeg ook goed gesprekje aangaan en lekker met vriendin en hond een weekeindje weg gaan.

Dat... Een gesprek voeren lijkt me hier wel verstandig, en ik zou ook meteen lekker boeken

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:43

Typisch gevalletje die er pas te laat achter komt wat ie allemaal had en waar hij niet voor gezorgd heeft en ruimte heeft gemaakt om 'er te zijn'. Totdat het te laat is.

Koester wat je hebt. Geld komt wel terug, tijd niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:49

Lekker gaan, met of zonder vriendin. En toch ook wel jezelf afvragen in hoeverre je hiermee kan leven. Als het je erg stoort wel een keer het gesprek erover aangaan. Zo vreselijk moeilijk is het niet om eens wat tijd voor elkaar te maken

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 07:48

_/-\o_
Caira schreef: