Woningontruimer gezocht/ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:30

Wij hebben het DB ontruiming uit Purmerend laten doen (komen ook in Hoorn), ze komen eerst op locatie voor een offerte. Zij waren voor ons het goedkoopst. We waren uiteindelijk tussen de 3500 en 4000 euro kwijt. (ik weet het exacte bedrag even niet meer)

Mijn schoonmoeder was overleden, wij wonen in België en het huurhuis moest leeg opgeleverd worden voor de woningbouw. Alle schroeven moesten uit de muur, de gaatjes dichtgesmeerd en meer van dat soort eisen had de woningbouw. Dat heeft het bedrijf allemaal netjes voor ons geregeld waardoor we zonder problemen konden opleveren.

Wij hebben ook een offerte gehad van Boedelzorg uit de Rijp. Zij hebben een tweedehandswinkel waar ze spullen verkopen. Dus wij dachten dat ze daarmee goedkoper zouden zijn. Dat was helaas niet zo. Bij ons speelde er ook een stukje tijdsdruk en emotie mee en ik had echt het idee dat daar goed op ingespeeld werd.

Maar met Gert Zeilmaker van DB Ontruiming hebben we een goede en prettige ervaring.

jiehaaa

Re: Woningontruimer gezocht/ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:37

Noppes kan je ook vragen, maar wij vonden het bedrag van de offerte echt veel te hoog. Uiteindelijk hebben we het anders opgelost.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:21

Jee wat een geld, doe normaal hoor. Daar schrik ik wel van.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 19:25

Niet normaal toch!
Heb ook een offerte gekregen van een bedrijf in de buurt.ligt ook rond de 4000,-. We gaan nog even verder zoeken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:28

Wij hebben het toen via via door een kringloop laten doen, ook omdat mijn moeder nog mooie spullen had staan die wij geen van allen wilden hebben.
Afspraak gemaakt dat ze de spullen mochten hebben als ze het huis netjes achterlieten, lag ook nog vloerbedekking in het hele huis. We hebben 400 euro bij moeten leggen maar het was heel netjes gedaan en kon zo opgeleverd worden.
Scheelde een hele zorg!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 19:45

Dat is hier geen optie denk ik. Het zijn echt erg oude, donkere massieve meubels allemaal, sommige nog netjes, maar meeste is verwaarloosd.
Maar wie weet heeft kringloop daar wel interesse in.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:21

veneri schreef:
Dat is hier geen optie denk ik. Het zijn echt erg oude, donkere massieve meubels allemaal, sommige nog netjes, maar meeste is verwaarloosd.
Maar wie weet heeft kringloop daar wel interesse in.

Die meubelen kunnen ze in NL niet kwijt, soms hebben kringloop winkels connecties met buitenlandse opkopers want in het oostblok is men nog wel van de massieve meubelen maar in NL wil niemand ze. Als ze geen opkopers hiervoor hebben zullen ze deze meubelen niet meenemen.

Persoonlijk zou ik alles op de plaatselijke weggeefhoek op FB zetten en dan wie het eerst komt wie het eerst maalt. Als wat je zelf niet hoeft af te voeren scheelt in de kosten van de ontruimer.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:25

veneri schreef:
Het gaat om veel meer dan een paar meubels. En de meubels zijn ook niet echt in nette staat meer en echt erg oud. Denk niet dat de kringloop dat doet? Heb ook gehoord dat kringloopwinkels knappe meubels al niet eens meer aannemen omdat ze vol zitten.
Maar kan een navragen.

De Oprommer, Oude Bildtzijl, werkt landelijk en reageert wel.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:57

Ik heb je een PB gestuurd met een betrouwbare partij. Hopelijk heb je er wat aan!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:45

Donkere meubels wilde Noppes sowieso niet meenemen.

Je kan ook overwegen om zelf te sorteren wat naar de kringloop kan, dat te laten ophalen en voor de rest een grote grofvuil container huren en dat ineens laten afvoeren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 15:11

Tip zet op Facebook of marktplaats een oproep van gezocht woningopruimer.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:10

Ik denk dat je jezelf nog eens kan vergissen qua meubels en liefhebbers ervoor.
Er zijn veel mensen op marktplaats die zulke spullen graag komen ophalen,eventueel opknappen en dan doorverkopen.
Ik heb zelf op die manier hartstikke oude kasten gehaald,vintage,je moet er van houden natuurlijk,maar er kwamen erg veel reacties op af.
Ik zou wat mooie foto's maken en die op marktplaats en Facebook zetten.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 10:32

Is het nog gelukt om iemand te vinden om de woning leeg te halen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 10:43

Voor mijn werk regelde ik vaak huis uitruimingen voor huizen van hoarders, overleden mensen of uitzettingen waarbij mensen met de noorderzon vertrokken waren.

Kleine tip, haal dingen van waarde (kan ook emotionele waarde zijn) er vooraf uit, deze bedrijven ruimen, dus alles gaat weg.
Ze leveren het dan bezemschoon op of geheel gereinigd. Daar zit nog wel een flink prijs verschil in.

Prijzen verschilden door oppervlakte woning en mate van vervuiling, maar lag meestal ergens tussen de €800 en €3000.

Als je op ontruimingsbedrijf en woonplaats zoekt krijg je best wat bedrijven naar voren via Google.