Nergens kunnen wennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:31

Doubtless schreef:
ik ben vooral benieuwd waarom jullie dan niet verhuizen, als je daar ongelukkig bent. Wat houdt je tegen om midden in het dorp te gaan wonen?

Inderdaad. Er zijn nu eenmaal mensen die er niet tegen kunnen om afgelegen te wonen, net zoals er ook mensen zijn die juist niet tegen een drukke omgeving kunnen. Ga eens kijken naar een andere woonplek die beter bij je past.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 21:07

Dat pikt hij op als hij bij vriendjes in het dorp gaat spelen dan gaan ze verschillende huizen af om kinderen op te halen en dan spreken ze af op de centrale speeltuin midden in het dorp. Ik probeer er ook weleens heen te gaan als hij niet met vriendjes afspreekt maarja dan zit ik weer als enige moeder tussen de spelende kinderen. Maakt ook verder niet uit hoor maar is gewoon niet iets waar ik elke dag zin en tijd voor heb om de hele middag in de speeltuin te zitten.

Wat mij tegenhoudt is eigenlijk dat wat al eerder genoemd is het misschien nog veranderd als de kinderen groter zijn. Mijn man werkt eigenlijk altijd, meestal is hij tussen half 5 en 7 thuis, ik heb een trimsalon aan huis voor tijdens de schooltijden, soms tussen 5 en 7 en soms met camera voor de kinderen die binnen zitten en tegelijk werken en de andere tijden kan ik niet weg omdat de kinderen inderdaad op bed liggen. Dus ik ben echt altijd thuis en in principe ook altijd alleen met de kinderen. Af en toe wel de klanten natuurlijk maar dat contact is ook niet meer dan het halen en brengen van de honden. Ik heb over 2 weken nog een gesprek op school ivm waarschijnlijk hoogbegaafd kind (zit in groep 2 maar heeft de citotoetsen van groep 4 al gehaald), misschien heeft hij nu als spelende kleuter wel aansluiting en de behoefte om dichtbij de rest te wonen alleen wie weet groeit dat ook nog wel eens weer uit elkaar want we weten voor volgend jaar ook nog niet hoe het moet. Ik krijg het allemaal niet goed op een rijtje voor mezelf.