Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nancy schreef:Zou het zeker niet doen als het niet goed voelt. Dat zal niet voor niets zo zijn
Als iemand iets tweedehands bij mij wilt kopen, kan dat via facebook met direct overmaken, via marktplaats eventueel met koperbescherming of via vinted en dat is ook met kopersbescherming.
Als je onderbuik gevoel zegt dat dit gek is en niet helemaal vertrouwd is, dan gewoon niet doen.
Iemand anders koopt het vast wel
Art_Ificious schreef:Kan bevestigen dat het scam was.
Kreeg namelijk zogezegd mail van PayPal, kwam al in mijn spam terecht en was ook een @gmail ipv @paypal
Gezegd tegen de "koper" dat ik het hele zaakje niet vertrouw vanwege de gmail ipv paypal adres, hij ging nog even in discussie voor hij me blokkeerde.
Voor wie interesse heeft hoe die mail eruit zag, doe maar een pb.
Kaitlyn schreef:Paypal is ontzettend veilig en is een standaard betaalmethode in Duitsland.
Art_Ificious schreef:Kaitlyn schreef:Paypal is ontzettend veilig en is een standaard betaalmethode in Duitsland.
Behalve als je VERKOPER bent, wat in mijn geval was.
Ik kreeg mail van PayPal (maar vanaf een Gmailadres die niet van PayPal zelf kan zijn).
Zodra ik hem erop wees dat het een Gmailadres was ipv @paypal (zoals terug te vinden op google) ging hij in discussie en werd ik uiteindelijk geblokkeerd.
't is dat men hier geen printscreens van mails mag delen (dacht ik?) anders kon je zien hoe die mailadres eruit ziet en de mail zelf.
Art_Ificious schreef:Het vreemdste is dat het 2 tekeningen zijn en deze ook niet actief te koop aangeboden worden. Ik ben zelfs maanden niet meer op mijn pagina geweest.
Art_Ificious schreef:Kaitlyn schreef:Paypal is ontzettend veilig en is een standaard betaalmethode in Duitsland.
Behalve als je VERKOPER bent, wat in mijn geval was.
Ik kreeg mail van PayPal (maar vanaf een Gmailadres die niet van PayPal zelf kan zijn).
Zodra ik hem erop wees dat het een Gmailadres was ipv @paypal (zoals terug te vinden op google) ging hij in discussie en werd ik uiteindelijk geblokkeerd.
't is dat men hier geen printscreens van mails mag delen (dacht ik?) anders kon je zien hoe die mailadres eruit ziet en de mail zelf.
sasja0705 schreef:Art_Ificious schreef:Het vreemdste is dat het 2 tekeningen zijn en deze ook niet actief te koop aangeboden worden. Ik ben zelfs maanden niet meer op mijn pagina geweest.
Dan die finger's ervan.
Weliswaar gaat veel in Duitsland via PayPal maar dat is echt niet pluis
Plus als verkoper kan je absoluut genaaid worden...
Edit : nu pas de update gezien...