Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelFun schreef:Dan zal die ook nieuwe banden en een grote beurt moeten hebben, dus dan loopt het nog aardig op...
Amber_anne schreef:Wij hebben gekozen voor een stella met voorwiel aandrijving en 8 versnellingen. We hebben toen voor Stella gekozen omdat we voor een show model zijn gegaan, scheelde aanzienlijk in de kosten.
We vinden hem beide ontzettend fijn fietsen en hebben er nooit klachten mee gehad. Ik vind vooral de 8 versnellingen heel handig om te hebben, kan precies de fiets instellen zoals ik het fijn vind
DubbelFun schreef:@branca: daar ben ik ook een beetje bang voor (refurbished accu die niet voldoet).
Gezien alle negatieve info (ook uit directe omgeving) begin ik maar niet aan Stella.
Celebi schreef:Ik heb een paar jaar geleden ook een elektrische fiets gekocht toen ik voor mijn werk dagelijks een flink eind heen en weer ging. Wat een verademing was dat zeg.
Ik ben naar de fietsenwinkel in het dorp gegaan en heb om advies gevraagd. Kreeg uiteindelijk een Sparta onder mijn kont en na een klein stukje fietsen heb ik deze genomen. Was geen goedkope fiets, maar ook zeker niet de duurste gelukkig.
Qua opladen zou ik dat ding alleen overdag opladen als je er zelf bij aanwezig bent. Het komt namelijk heel sporadisch nog wel eens voor dat er toch iets mis gaat met die accu's en dan ben je er maar liever bij en wakker. Zou zo'n ding dus niet onbeheerd de hele nacht aan de lader zetten.
Marije_jiplover schreef:Wat je van te voren kunt bedenken, is welke foetushouding je prettig vindt.
Ik zelf zit graag een beetje sportief en heb een touring model van Cube.
Maar als je liever echt rechtop zit (zoals model oma-fiets, bijvoorbeeld) dan moet je als e-bike niet mijn fiets kopen.
Verder is een paar keer proefrijden op verschillende typen fietsen ook nog wel aan te raden.
Onze eerste kennismaking was op een huurfiets op Schiermonnikoog met voorwielmotor en dat vond ik echt verschrikkelijk. Je stuur wordt er zwaar van en de fiets heeft de neiging onder je kont vandaan te willen.
Mijn Cube heeft een middenmotor en dat vind ik erg fijn fietsen.
Verder vind ik een fiets met een (uitneembare) accu in het frame kwa gewichtsverdeling en daardoor balans fijner dan de accu onder de bagagedrager.
Een uitneembare accu heeft als voordeel dat je hem ook binnen kunt laden en het is voor elke accu beter om de stekker te verwijderen zodra de accu vol is (en opladen bij kamertemperatuur is voor de (levensduur van de) accu beter dan bij lage temperaturen in je schuur).
Ik heb mijn ebike bij een fysieke winkel gekocht, waar ik kon proefrijden en waar men bij afleveren helpt met het afstellen van je stuur en zadel.
Ikzelf zou een fiets om die reden al niet snel online kopen.
Maar wat anderen daarin doen? Geen idee.
pmarena schreef:Goed om te weten, dan laat ik die modellen links liggen tegen de tijd dat ik rond ga kijken voor een nieuwe elektrische fiets
Ik had het ook toen ik nog post rondbracht, met die zware tassen achterop moet je echt uitkijken dat je fiets niet gaat "steigeren" zeg maar. Een standaard die te ver naar voren op het frame bevestigd zat, was kansloos. Fiets met standaard meer naar achteren ging wel goed
pmarena schreef:Is dat zo ja, dat die accu zo zwaar is dat je fiets erdoor uit evenwicht kan gaan...?
Ik heb alleen ervaring met accu in frame eigenlijk. Alhoewel de Stella hem volgens mij wel onder de bagagedrager had. Maar dat vond ik sowieso geen prettige fiets en kon hem gelukkig weer terug doen.