Leuk kookboek voor jongen die uit huis gaat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Re: Leuk kookboek voor jongen die uit huis gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:55

Kookmutsjes

Wel veel ingrediënten (kruiden)
Maar door de stap voor stap foto’s heel makkelijk te doen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:25

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:39

Ladyingreen schreef:
Zelf vind ik de boeken van Jamie Oliver erg fijn, vooral de '15 minuten' en '30 minuten'. Toch net even wat smaakvoller/bijzonderder dan lekker en simpel (bijvoorbeeld), maar wel gemakkelijk en met handigheidjes. Deze boeken staan vaak voor een klein prijsje op marktplaats.

De Jamie met 5 ingredienten is ook top!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:13

Niet het meest hippe boek, maar het 'Haagse kookboek' staat wel alles in

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:27

Al genoemd zie ik, maar het kookboek van Fokke en Sukke is écht een aanrader, hilarisch gewoon!
Ik heb die ook gekregen toen ik ging studeren/op kamers ging, kwam 'm toevallig laatst nog eens tegen met opruimen.
Het heet "Kook! op eigen benen".

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:46

En anders proefabonnement op een maaltijdbox?

Qua kadootje: als hij sneakerfanaat is, een setje om ze te poetsen.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:47

Zelf maken?

Word document met een voorkant, en op elke pagina een gerecht van thuis?
Dan laten inbinden.

Dan kan je al z'n favo recepten/soorten eten uitwerken? :9

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:47

Palmera schreef:
Dan denk ik dat een boek met een klein beetje extra uitleg geen kwaad kan.

Ook makkelijke kookboeken waar gewerkt wordt met weinig ingrediënten hebben zinnen als "pocheer de eieren" of "blancheer de spinazie". Ja, als je dat niet weet word het alsnog moeilijk koken, ondanks dat het recept bij wijze van alleen uit die eieren en spinazie bestaat

Of "fruit de ui aan".
In een ander topic met hilarische mannenblunders hier kwam er dan een mannelijk exemplaar voorbij die er een banaan bij had geprakt want 'er was geen ander fruit, dit is toch goed zo?' :')

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:48

foxy80 schreef:
Palmera schreef:

Ook makkelijke kookboeken waar gewerkt wordt met weinig ingrediënten hebben zinnen als "pocheer de eieren" of "blancheer de spinazie". Ja, als je dat niet weet word het alsnog moeilijk koken, ondanks dat het recept bij wijze van alleen uit die eieren en spinazie bestaat

Of "fruit de ui aan".
In een ander topic met hilarische mannenblunders hier kwam er dan een mannelijk exemplaar voorbij die er een banaan bij had geprakt want 'er was geen ander fruit, dit is toch goed zo?' :')

:') Hilarisch :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 22:43

"Zet de pan op een klein pitje" is ook zo'n mooie :')
Mijn dochter van 6 ging opzoek naar het kleinste zonnebloem pitje in de voerbak van onze vogel. Ik dacht dat ze haar aandacht kwijt was en wat anders was gaan doen. Maar nee hoor, ze legde een pitje op het aanrecht en zette de pan erop.

Ik zou gaan voor een zelf samengestelde map met recepten van gerechten die hij van huis uit kent.
Hier zijn dat vooral de snelle "go-to" maaltijden. Per generatie worden ze een beetje aangepast. Een bepaald gerecht aten wij van huis uit met rijst. Ik ben geen rijst fan dus eet het met pasta. Mijn ma maakt het met cremefraiche, ik met lactose vrije slagroom. Mijn man weet dus niet beter dan dat je het met pasta eet en slagroom gebruikt.

Maar de makkelijke, snelle en lekkere gerechten uit (groot) moeders keuken zou ik bundelen en geven.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 22:50

De boeken van Sterk in de Keuken! Leuke, lekkere, makkelijke, moderne dingen en van alles wat :D

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:05

Mri schreef:
"Zet de pan op een klein pitje" is ook zo'n mooie :')
Mijn dochter van 6 ging opzoek naar het kleinste zonnebloem pitje in de voerbak van onze vogel. Ik dacht dat ze haar aandacht kwijt was en wat anders was gaan doen. Maar nee hoor, ze legde een pitje op het aanrecht en zette de pan erop.

Dit verhaal vind ik echt schattig!

Ik heb toen ik op kamers ging het ultieme studentenkookboek gekregen. Ik heb er best een paar lekkere recepten uitgehaald. En het heeft een heel hoofdstuk met de titel Mannenvoer!
Mind you, ik was altijd een beetje een keukenprins. Dus ik kan niet direct zeggen of dit ook perfect is voor iemand die echt de basisbeginselen nog moet leren. Maar het is een stap voor stap kookboek met duidelijke plaatjes. https://www.bol.com/nl/nl/p/het-ultieme-studentenkookboek/9200000009921502/?bltgh=q8sy4F0rxIpEYMHjcfpDVw.2_6.7.ProductTitle

Ik kreeg ook een grappige blikken doos mee met daarop de tekst 'Topgeheime recepten' en daarin A4tjes met al mama's klassiekers.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:08

foxy80 schreef:
Palmera schreef:

Of "fruit de ui aan".

:')

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:51

Wij hebben mn zwager toen ie uit huis ging een compleet boodschappenpakket gegeven. Dus alles wat je vergeet voor je eerste avond in je nieuwe woning.

Zijn 2de cadeau was inderdaad het boek oh cook van James May want hij was groot fan van top gear en the grand tour. Met daarbij de chopperupererrer. Voor het niet hoeven snijden :')

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 07:30

Mijn tip zou ook zijn een hello fresh abbo; snelle makkelijke gezonde recepten met alle ingredienten in de juiste hoeveelheden. Veel niet-kokers in mijn kennissenkring hebben hierdoor leren koken!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 07:48

Het Airfryer kookboek voor beginners

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:13

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 09:28

Ik heb inmiddels het Lekker en Simpel (want meeste stemmen :+ ) en het fiets It kookboek besteld :D

Een map met mn moeders recepten is ook een heel leuk idee, alleen ben ik al ruim 15 jaar uit huis dus ik vind het niet aan mij om zo'n map te maken. Maar ik ga hem doorspelen, misschien dat zij dat wel wil doen :j

Edit: Hello Fresh heb ik ook over nagedacht maar het is nogal een boertje met eten, dus ik weet niet of dat zo in de smaak gaat vallen _O- Voor mn zusje heb ik dat inderdaad wel gedaan toen ze ging samenwonen, dat vond ze inderdaad heel leuk en fijn :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:36

Wat ik ook wel veel zie dat de j́ongeren wel graag met de pakketten van Knorr wereld gerechten werken.
Je kunt een aantal van die verpakkingen voor hem halen?
Zeker soorten als lasagne, de bobotie,de kipfilet Toscane gaan er wel goed in.
En ze zijn makkelijk te maken,kan misschien net leuk voor hem zijn?

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:54

Ligt er een beetje aan. Toen een kennis van mij op zichzelf ging wonen kon hij nog net aan de magnetron gebruiken. Toen heb ik deze gegeven: https://www.lannoo.be/nl/producten/basi ... iskookboek

Hij vond het eerst raar, tot hij na een week begon met AVG en hij precies kon opzoeken hoe alles moest. Dit begint echt bij hoelang je bv sperziebonen moet koken of hoe je gehakt klaarmaakt.
Als hij dat soort dingen al kent is dit boek misschien iets te basic.
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 11-03-25 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:21