Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladyingreen schreef:Zelf vind ik de boeken van Jamie Oliver erg fijn, vooral de '15 minuten' en '30 minuten'. Toch net even wat smaakvoller/bijzonderder dan lekker en simpel (bijvoorbeeld), maar wel gemakkelijk en met handigheidjes. Deze boeken staan vaak voor een klein prijsje op marktplaats.
Palmera schreef:Dan denk ik dat een boek met een klein beetje extra uitleg geen kwaad kan.
Ook makkelijke kookboeken waar gewerkt wordt met weinig ingrediënten hebben zinnen als "pocheer de eieren" of "blancheer de spinazie". Ja, als je dat niet weet word het alsnog moeilijk koken, ondanks dat het recept bij wijze van alleen uit die eieren en spinazie bestaat
foxy80 schreef:Palmera schreef:Dan denk ik dat een boek met een klein beetje extra uitleg geen kwaad kan.
Ook makkelijke kookboeken waar gewerkt wordt met weinig ingrediënten hebben zinnen als "pocheer de eieren" of "blancheer de spinazie". Ja, als je dat niet weet word het alsnog moeilijk koken, ondanks dat het recept bij wijze van alleen uit die eieren en spinazie bestaat
Of "fruit de ui aan".
In een ander topic met hilarische mannenblunders hier kwam er dan een mannelijk exemplaar voorbij die er een banaan bij had geprakt want 'er was geen ander fruit, dit is toch goed zo?'
Mri schreef:"Zet de pan op een klein pitje" is ook zo'n mooie
Mijn dochter van 6 ging opzoek naar het kleinste zonnebloem pitje in de voerbak van onze vogel. Ik dacht dat ze haar aandacht kwijt was en wat anders was gaan doen. Maar nee hoor, ze legde een pitje op het aanrecht en zette de pan erop.
foxy80 schreef:Palmera schreef:Dan denk ik dat een boek met een klein beetje extra uitleg geen kwaad kan.
Of "fruit de ui aan".
In een ander topic met hilarische mannenblunders hier kwam er dan een mannelijk exemplaar voorbij die er een banaan bij had geprakt want 'er was geen ander fruit, dit is toch goed zo?'