Dat hoop ik ook. Het blijft toch altijd soort van een gok. Wat me wel opviel is dat de meeste fabrikanten niet heel erg scheutig zijn met geluidsnivos. Ze gooien met jubelverhalen over zuinigheid prestaties enz maar geluid is een weggestopt iets of volledig afwezig zelfs, dan is het zoeken op internet naar onderzoeken reviews of zelf luisteren.
Elke ketel geeft in een andere situatie vaak een ander gedrag. En ook de instellingen doen een hoop. Ik weet van de nieuwe ketel in een eerder huis, installatie was prut gedaan. Het bedrijf dat we ingeschakeld hadden had een ander bedrijf ingehuurd,en die meneer faalde nogal zullen we maar zeggen
na een hoop gezeur en geen oplossing heb ik uiteindelijk de fabrikant gebeld die heeft iemand gestuurd en heb ik een spoedcursus ketelinstellen gekregen, inclusief de fabrikantmenu instellingen en zo.
daarna draaide de ketel zuinig betrouwbaar en stil.
Deze ketel is vrij nieuw en denk ik nog niet veel getest. Maar wel hybride ready, kan ander gas aan mocht dat gaan gebeuren en de huidige thermostaat kan blijven zitten.
De tijd zal het leren