Nefit cv ketel Proline of Trendline?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 10:42

Dat hoop ik ook. Het blijft toch altijd soort van een gok. Wat me wel opviel is dat de meeste fabrikanten niet heel erg scheutig zijn met geluidsnivos. Ze gooien met jubelverhalen over zuinigheid prestaties enz maar geluid is een weggestopt iets of volledig afwezig zelfs, dan is het zoeken op internet naar onderzoeken reviews of zelf luisteren.

Elke ketel geeft in een andere situatie vaak een ander gedrag. En ook de instellingen doen een hoop. Ik weet van de nieuwe ketel in een eerder huis, installatie was prut gedaan. Het bedrijf dat we ingeschakeld hadden had een ander bedrijf ingehuurd,en die meneer faalde nogal zullen we maar zeggen _-:( na een hoop gezeur en geen oplossing heb ik uiteindelijk de fabrikant gebeld die heeft iemand gestuurd en heb ik een spoedcursus ketelinstellen gekregen, inclusief de fabrikantmenu instellingen en zo. :)) daarna draaide de ketel zuinig betrouwbaar en stil.

Deze ketel is vrij nieuw en denk ik nog niet veel getest. Maar wel hybride ready, kan ander gas aan mocht dat gaan gebeuren en de huidige thermostaat kan blijven zitten.

De tijd zal het leren

Boras

Re: Nefit cv ketel Proline of Trendline?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:20

Gaat vast goedkomen.
Jullie hebben je goed geïnformeerd, meer kun je niet doen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 15:19

Inmiddels is de monteur van de installatie net weg.

Het is uiteindelijk de nefit proline geworden, mooie compacte ketel. Veel kleiner dan de vorige. Warm watervraag alleen als de kraan open is. Dat hoor je wel. Maar dat lijkt gelijk of ietsje minder dan de oude kwa geluid. Hij houdt verder geen water op temperatuur. Dat scheelt aanslaan in de nacht dan ook weer. De oude thermostaat kon gewoon blijven hangen. De cv vraag hoor je nagenoeg niet. Veel stiller dan de vorige. En dat was toch het belangrijkste en een opluchting wel. *\o/*