Ervaring gezocht sleutel kluis voor buiten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 11:03

Bedankt voor alle reacties tot dusver!

ingvdh schreef:
Ik heb die van mijn moeder nog opgezocht. Er zit een zwarte kap over de cijfers heen, dus valt niet meteen op als sleutelkluis.

https://www.bol.com/nl/nl/p/masterlock- ... gL0mPD_BwE

Dit vind ik wel een interessante. Omdat die dus inderdaad niet opvalt als sleutel kluis en 10 cijfers en zo. Die gaat op het lijstje.

Had zelf ook nog naar deze zitten kijken. Vind het wel een interessant idee dat je gewoon meldingen krijgt wanneer iemand aan dat ding zit.

https://www.bol.com/nl/p/varin-smart-sleutelkluis-met-touchscreen-incl-bluetooth-gateway-ip65-waterdicht-sleutelkastje-sleutelkluisje-met-code-voor-buiten-binnen-vingerprint-sleutelkaart-app-cijferslot-hangslot-weerbestendig-incl-montage-set-tuya-smart/9300000186240018?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

eveline_B schreef:
We hebben sinds kort ook een Bold lock in gebruik genomen. Dat vind ik nog handiger, omdat je daarmee mensen digitaal toegang kunt geven op bepaalde dagen en tijden.

Dat is een slim slot toch? vind ik op zich ook wel interessant. Alleen als ik op bold lock zoek vind ik alleen met Bluetooth. Zou dan ook wel op afstand open willen kunnen maken of juist op slot willen kunnen doen. Maar twijfel ook wel over of ik het nu echt wat vind of niet. Kun je er iets meer over vertellen hoe het bevalt in het gewone gebruik?

Storm

Re: Ervaring gezocht sleutel kluis voor buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:47

Ik heb er net een gekocht bij de Action. Niet duur, euro of 7. Ik sta verbaasd van de zware kwaliteit, het ding voelt zwaar aan. Er zit ook een zwart schuifje voor de cijfercode.

Afbeelding

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:26

Storm schreef:
Ik heb er net een gekocht bij de Action. Niet duur, euro of 7. Ik sta verbaasd van de zware kwaliteit, het ding voelt zwaar aan. Er zit ook een zwart schuifje voor de cijfercode.

[ Afbeelding ]

Ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen met deze. Vond het al een interessant topic. Nu ik mezelf vanochtend weer heb buitengesloten (iets met lijnen v d hondjes even aan de deurklink vastzetten om snel het poepzakje in de container te gooien. Hilarisch filmpje op de deurbel video ook. 8)7 ) wil ik zeker 1 gaan plaatsen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:20

Haha Sassymoon, ik kan me dit filmpje perrrr-fect inbeelden zonder het te hebben gezien :')

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, zelf vind ik dit best spannend. De tip met de schuursleutel erin en dan in de schuur weer een kluisje vind ik heel goed, alleen is bij ons alles gelijksluitend, dus dan zou dat slot moeten worden vervangen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:23

Er zijn ook bloempotten waar je sleutels in kan doen. Ik vind het alleen stom dat die dan geen kluis hebben. Eigenlijk zou je een plantenbak/bloembak moeten hebben met een kluisje erin. Die kan ik nergens vinden.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:32

ellepel schreef:
Ja ik ken ze wel hoor,die sleutelkluisjes.
Even op verdekt stukje ophangen en inderdaad de sleutel er in als de hulp komt.
Kan prima :j
Bij mijn moeder hadden we er een en dat beviel prima.
Dat was zo eentje.
https://www.bol.com/nl/nl/p/sleutelklui ... K4QAvD_BwE

Zo een hebben wij ook, wellicht een ander merk maar ziet er hetzelfde uit.
Juist in het zicht opgehangen met een camera erbij.
Code af en toe wisselen voor extra veiligheid.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:11

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 00:43

Wij hebben inmiddels al 2 jaar zo’n zelfde soort als de action nu heeft, beide nemen we nooit meer een huissleutel mee. Hij hangt gewoon naast de voordeur, vol in het zicht.
Als daar iemand mee knoeit valt dat gelijk op.
Werkt perfect hier , ook met dagelijks gebruik dus.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 09:05

Er zijn massa’s huizen met een sleutelkluis. Gebeurt amper wat mee.
Als mensen in willen breken zijn ze vaak sneller met een deur forceren dan zo’n sleutelkluis openen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 09:49

Wij hebben er meerdere hangen, en gebeurt gelukkig nooit wat mee.
Denk dat ze de deur sneller geforceerd hebben dan het kastje open gebroken.

Nadeel van meer dan 4 cijfers vind ik het onthouden ervan. Vooral bij mensen die op leeftijd zijn wordt dat mogelijk ook een punt van aandacht. Die van ons hebben 4 cijfers en de goedkoopste variant van de gamma.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:01

SassyMoon schreef:
Storm schreef:

[ Afbeelding ]

Ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen met deze. Vond het al een interessant topic. Nu ik mezelf vanochtend weer heb buitengesloten (iets met lijnen v d hondjes even aan de deurklink vastzetten om snel het poepzakje in de container te gooien. Hilarisch filmpje op de deurbel video ook. 8)7 ) wil ik zeker 1 gaan plaatsen.

Hij hangt.
Knappe persoon die deze los zou krijgen :D hij zit echt stevig.
Deze hangt bij de achterdeur.

Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:12

Ik werk heel veel met sleutelkluisjes (thuiszorg) dus heb ze allemaal al voorbij zien komen.

Whizz schreef:
Ik heb een paar weken geleden voor een familielid een sleutelkluis aangeschaft. Er was een electronische kluis die d.m.v. een app geopend werd. Nadeel daarvan was dat er maar 3 accounts konden worden geregistreerd. Bij een wijziging van de thuiszorg organisatie was dat niet meer voldoende dus op zoek gegaan aar een andere. Ik ben via de site van de politie uitgekomen op een kluis met een cijfercode. Enorm zwaar en dus stevig ding met een kapje tegen meekijken. De cijfercode gaat na openen automatisch terug naar vier nullen. Nadeel was dat het ding in een plastic zak is verstuurd en het doosje open is gegaan waardoor het kapje is losgeraakt _-:( het is niet gelukt om dat er weer op vast te maken. Ik heb de puck gekocht. Dit is een linkje naar de gecertificeerde kluizen. https://www.politiekeurmerk.nl/portfoli ... lkluisjes/

Deze vind ik heel fijn, maar het kapje breekt inderdaad snel af en de schijf/voorkant komt helemaal los, waardoor je dat ineens in je hand hebt. Dat hij automatisch terug op 0000 draait is wel ideaal!

Sting schreef:
Wij hebben in de zorg ook wel sleutel kastjes die prima werken. Ook in de woongroep mee gewerkt voor het begeleiding huisje en die werd echt niet open gebroken (en de jongens en meiden die er wonen zijn niet de lieverdjes...)
Daar was zo'n soort, ik durf niet te zeggen of het exact dezelfde was.
https://www.kabelshop.nl/Master-Lock-Sl ... C+Villains

Deze is inderdaad prima. Net als die met het klepje en de twee drukknopjes aan de zijkant.

https://www.bol.com/nl/nl/p/masterlock- ... gL0mPD_BwE

Dit vind ik denk ik de fijnste. Meerdere cijfers in combinatie met letters en je draait hem zo weer op slot zonder cijfertjes te moeten terugdraaien. Deze hebben wij als thuiszorgorganisatie zelf gehad en wel gesloopt. Dat zwarte draaidingetje was te vaak doorgedraaid...

Denk er trouwens even om waar je hem hangt. Niet vol in de regen of onder een lekkende regengoot. Dan is de levensduur van die dingen ineens ook heel kort!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 20:45

Het heeft even geduurd, maar we hebben er eindelijk 1tje aangeschaft.

De standaard masterlocks (die eenvoudige) zijn blijkbaar super eenvoudig open te breken. Dus die is het niet geworden. Filmpje:

https://youtu.be/fdeMaWkJF2k?si=PE73KAWDHU8r-vRj

Uiteindelijk hebben we een tijdje getwijfeld over de puck, omdat die ook door de politie was goedgekeurd. Maar uiteindelijk zijn we toch gegaan voor een smartlock. Ding zit goed stevig in elkaar. Breek je echt niet zomaar open. We hangen hem in het zicht van de deurbel camera. We kunnen hem op afstand openen en krijgen ook een melding als die geopend wordt of als iemand er mee loopt te kloten. De schoonmaakster kunnen we toevoegen en dat kan zelfs met een vingerafdruk. Dus voor haar super eenvoudig te gebruiken. Geen code die ze hoeft te onthouden en zo. Gaat ook automatisch weer op slot.

Ook kunnen we dus tijdelijke codes toevoegen bijvoorbeeld, van “deze persoon mag er dan en dan van zo laat tot zo laat in”.

Prima ding.

Deze dus: https://www.bol.com/nl/nl/p/varin-key-s ... oductTitle