Mechanisch toetsenbord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Mechanisch toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:29

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/trust-gxt-8 ... uctPageUrl

Staat wel bij dat het een “gaming” toetsenbord is maar die lampjes kan je uitzetten. Hij is mechanisch en heeft best wel “dikke” ouderwetse toetsen, en typt toch heel licht. Ik ben er iig blij mee voor dat geld :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:37

Warboel, dat is ook een membraan toetsenbord, dus geen mechanisch toetsenbord. Mijn neefjes gebruiken die geloof ik ook en zijn er best blij mee.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:50

Tazzey schreef:
Cambionn, ik heb na de Blackwidow V1 en V2 (dacht ik) nooit meer een plastic Blackwidow gehad. De V3 en V4 waren beide van aluminium en zeer degelijk gebouwd. Maar inderdaad die switches zijn helemaal ruk, die gaan heel snel stuk.

Ik vond die groene switches echt fantastisch maar gezien mijn werk kan ik dat niet meer doen. Mijn collega's begonnen erover te klagen dus vandaag mijn keuze voor de gele Razer en nu de cherry red. Dat zijn vrij stille switches.

Wat betreft die ringen. Ik raak ook de bodem van mijn toetsenbord dus vandaar mijn keuze om er altijd ringen onder te zetten. Ik begon met de wat hardere ringen maar heb er inmiddels al weer wat jaartjes zachte ringen onder en dat maakt die toetsenborden echt heel prettig.
De groene switches krijg je met geen mogelijkheid stil maar dat is ook niet de bedoeling als je die gebruikt. Mijn motto was altijd "If it's mechanical it needs to go CLICK", mijn collega's deelde die mening niet :D

Wat is de reden dat je voor de K95 gekozen hebt? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor ;) Ik heb de K70 gekozen omdat die iets compacter is doordat hij de macro toetsen aan de linkerkant niet heeft. En aangezien ik veel vanuit bed moet werken heb ik heel beperkt ruimte op mijn "bureau". Het scheelde bijna 4cm en da's best veel als je zo beperkt bent. Qua prestaties gaan ze vrij gelijk op.

Ik heb nog wel steeds het idee in gedachten om een keer mijn eigen mechanische toetsenbord in elkaar te gaan zetten. Ik had in de oertijd een gebogen ergo toetsenbord en dat vond ik zo ontzettend fijn maar daar is nooit echt een heel fijne mechanische (gaming) variant op gekomen. Dus ik heb al heel lang het idee om die zelf te gaan maken. Eerst een mooie behuizing ontwerpen en 3d printen en als het bevalt die behuizing in aluminium laten gieten. Hot swappable switches erop en mooie RGB erin en klaar is Klara.
Mijn oude Blackwidow is echt al bijna 10 jaar terug de deur uit gegaan denk ik, na paar jaar gebruik (of nouja, hij ligt nog ergens op zolder just in case als reserve, maar hij tikt dubbel op verschillende knoppen dus weet eigenlijk ook niet waarom lol). Die oude was ook plastic, maar wel van goede stevige kwaliteit. Toen die kapot ging waren de toen huidige modellen in de winkel plastic dat ik van Trust zou verwachten. Heb ze daarna niet meer zo in de gaten gehouden gezien de kwaliteit van de switchen en de achteruit gaande bouwkwaliteit. Vind trouwens de Logitechs die ik nu in de winkel zie liggen ook niet te vergelijken met 10 jaar terug. Lijkt alsof met het populairder worden van gamen en mechanische toetsenborden, de grote merken dachten "fiets it, verkoopt nu ook wel met minder kwaliteit. Zolang het maar RBG en onze merknaam heeft".

Die uitleg over die ringen was ook meer in het algemeen bedoeld dan voor jou specifiek, beetje voor de volledigheid aan info in dit topic ;) .

Ik game zelf ook nog wel, dus die extra knoppen zijn dan soms best nice. Naast de macroknoppen zijn ze idd vrijwel gelijk. Enige verschil tussen mij K95 en K70 is dat de K95 de polssteun omkeerbaar is, waardoor je kan kiezen tussen een ruwere of gladdere steun. Maar er zit vaak meer verschil tussen oude en nieuwe modellen dan die 2 (mijn man heeft een nieuwere K70 met US Int. toetsenbord, dat is dus een groter verschil met mijn oudere K70 dan mijn K70 en K95 hebben). Daarbij hou ik juist van grote toetsenborden, dus die extra centimeters zijn geen probleem hier. Ik heb de K70 voor werk gepakt omdat ik daar die knoppen niet nodig ben en hij zowel standaard iets goedkoper is als dat hij toen korting had toen (die van mij zijn al iets duurder omdat ze dus uit de UK moesten komen omdat ik op UK layout tiep ipv US Int., dus dan is korting fijn :D ). Die ligt op kantoor in mijn kluisje, dus wordt ook enkel daar gebruikt.

De reden voor de Corsairs zelf is goede, degelijke aluminium behuizing ipv (tegenwoordig vaak goedkoop) plastic, Cherry MX switches, degelijke Linux support (via ckb-next) en dat ze erg schuin omhoog kunnen (wat ik zelf erg fijn vind, ik hou niet van platte toetsenborden). Enkel de oude Blackwidow die ik had had dat ook, maar daarvan was de bouwkwaliteit en kwaliteit van de switches dus te slecht voor de prijs toen ik nieuwe moest. En daarnaast dat Logitech en Razer nogal meh zijn voor het geld, SteelSerries lag toen ook nog niet in de MediaMarkt maar ook die hebben eigen switches waar ik weinig van weet (wat ik dus weer een risico vind, meestal zijn die namelijk niet beter dan de Cherry MX switches), en de rest indertijd nog heel lastig te koop was in Nederland. Dingen als Ducky toetsenborden moest je al vaak uit de US importeren. Dat lijkt inmiddels een heel stuk beter te zijn.

De red switches zaten officieel tussen lineair en tactile in dacht ik, bedacht als een middelmoot voor mensen die niks van switches weten dan wel niet weten wat hun voorkeur is. Die zijn mij persoonlijk echt veel te lineair al, ik wil dingen voelen :+ . Dan heb ik idd liever de browns op kantoor. Geen klikje, maar wel compleet tactile (dus je voelt de "acutation point", aka het punt dat de knop geregistreerd wordt).

Gebruik thuis overigens geen o-ringen. Maar gezien ik op blues tiep daar is dat ook beetje nutteloos gezien je dan nogsteeds wel het klikje op de actuation point hebt. De switches zelf maken dan alsnog zo veel lawaai dat het weinig uitmaakt.

Op kantoor nog geen klachten gehad over mijn browns. Maar eerlijk, op een dome toetsenbord tiep ik ook super luid omdat ik gewoon heel hard knopen indruk ofzo, dus collega's val ik toch wel lastig :+ . Gelukkig hebben veel van mijn collega's ook een mechanisch toetsenbord in hun kluis liggen. Als iedereen het doet, dan mag het weer toch _O- ?

Zo'n lange muismat die onder het toetsenbord door gaat is overigens wel erg goed voor het dempen van trillingen vanuit het toetsenbord. Zonder dat wil er op sommige ondergronden nog wel een metaal-achtig geluid te horen zijn van de trillen van de behuizing. Daar ben ik dan wel weer fan van Razer, gebruik die Goliathus Control muismatten. Enige die zo grof zijn, wat heerlijk is als je hoge DPI gebruikt op de muis (als mijn muis doorglijd ligt de cursors aan de andere kant van je scherm).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:58

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 16:07

Dat is mijn vaste leverancier wat dit soort spul betreft. Dus zij staan zeker op mijn lijstje voor een bezoek.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:12

Ik heb een roccat vulcan. Echt heel erg blij mee en niet te duur :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:15

Razer is een bepaald moment van die goedkope plastic behuizing op de Blackwidow afgestapt maar tegelijkertijd ging de kwaliteit van de switches achteruit.
Het lijkt er inderdaad op dat je gelijk hebt wat betreft de kwaliteit en het populairder worden van gamen. Het is steeds lastiger geworden om een goede kwaliteit product te vinden. Ik vind het echt geen probleem om €300 voor een keyboard te betalen maar daar heb ik dan wel bepaalde verwachtingen bij.

Ik game zelf ook best fanatiek en de macroknoppen heb ik op mijn muis zitten. Ik heb de Razer Naga Trinity met 12 knoppen. Helaas zijn ook de muizen achteruit gegaan in kwaliteit. Met de allereerste Naga die ik kocht in 2009 kon je iemand doodgooien, stevig gebouwd, fijn gewicht en een klein fijn muisje voor dames handjes. Die muis heeft ook ruim tien jaar goed gewerkt. Toen ben ik voor de Corsair Scimitar gegaan omdat ik de nieuwe Naga te groot vond maar van die Scimitar begon binnen no time de verf af te slijten en hij ging vervelend doen met het scrollwieltje. Ik heb toen toch maar weer de Naga gekocht maar die is niet meer te vergelijken met de kwaliteit van de eerste. Hij is mega licht, iets wat ik stront irritant vind bij een muis, een muis moet gewicht hebben. Hij is ook van flimsy Trust plastic en gebouwd voor kerels met kolenschoppen. Maar goed, een goede 12 knops muis is bijna niet te vinden en ik kan echt niet meer zonder mijn 12 knoppen aan de zijkant.

Overigens kom ik er net achter dat ik aan het liegen ben. Ik heb niet de Cherry Red maar de Cherry Brown. Ik loop net toevallig langs tafel en daar ligt de doos nog op. :') Je voelt inderdaad wel een punt in de switch zitten.

Wat betreft de herrie op een toetsenbord, ik maak nu eenmaal graag lawaai. Zelfs op die RSI-membraan-plank kan ik nog lawaai produceren.
Dat ik nog in de IT werkte hadden al mijn collega's dit dus niemand klaagde. Als je langs onze afdeling liep dan wist je dat wel want het was een groot ratel concert. :D Nu werk ik als strafrechtjurist en zit ik met vooral keurig zachtjes typende mensen. Sommige typen nog met twee vingers en maken wat meer geluid terwijl de meeste met keurige en gecontroleerde tikjes op hun toetsenbord hele vonnissen eruit rammelen en dan heb je mij... :o
Ik heb thuis mijn toetsenbord op zo'n lange muismat van Steelseries liggen en dat helpt wel iets inderdaad. Maar stiller dan dit gaat het niet worden.

Ik heb dat Steelseries toetsenbord wel zien liggen maar ik ben nog niet helemaal overtuigt van Steelseries. En die Corsair plank past beter bij mijn PC, ik heb die gave Corsair Crystal 570x kast met waterkoeling erin, en alles keurig in dezelfde kleur.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:17

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik heb een roccat vulcan. Echt heel erg blij mee en niet te duur :D

Die heb ik van de week ook bekeken maar de enorm slechte reviews hielden mij tegen. En in mijn omgeving ook iemand die hem heeft gehad en snel weer heeft omgeruild voor Corsair.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:41

Waarom de slechte revieuws? Ik heb hem ondertussen al goed 2 jaar denk ik. Alle toetsen zien er nog bijna als nieuw uit, ik heb er mijn scriptie mee geschreven en ook menig spel mee gespeeld, nog nooit ook maar 1 negatief iets gehad met het toetsenbord.

Misschien red hij het niet tegenover een corsair, maar dat is ook wel een prijs verschil natuurlijk. Mijn vriend heeft een corsair die echt al heel oud is en eigenlijk ook nog altijd heel goed werkt. Maar ja so far met mijn roccat ook nog geen minpunten gevonden.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:51

Sorry Tazzey , ik zie het echt helemaal voor me , hilarisch. Hier ook een muis zo met 12 knoppen aan de zijkant werk heerlijk, wel van Corsair.
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 19-02-25 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:52

Als een product op verschillende platforms zulke slechte reviews krijgt dan begin ik er niet meer aan. Ik type als jurist heel erg veel en ben in mijn vrije tijd veel aan het gamen, dus ik verlang wel wat van een toetsenbord. En die reviews komen natuurlijk niet uit de lucht vallen.
Fijn dat hij jou goed bevalt maar voor iemand die nu een mechanisch toetsenbord wil aanschaffen is het wel fijn om te weten dat er ook minder goede ervaringen zijn. Het is heel zuur als je een hoop geld uitgeeft aan een toetsenbord en hij gaat problemen geven.
En persoonlijk was ik na dat Razer debakel wel toe aan een goed en degelijk toetsenbord dat ik dus niet het risico genomen heb en voor een toetsenbord ben gegaan met voornamelijk goede reviews.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:58

Mijn Black Widow gaat ook al diverse jaren mee en nog geen klachten. Ik heb dus wel de gele switches. Dat zijn volgens mij lineair switches. Met monkey type haal ik met gemak meer dan 350 aanslagen per minuut.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:20

Tazzey schreef:
Razer is een bepaald moment van die goedkope plastic behuizing op de Blackwidow afgestapt maar tegelijkertijd ging de kwaliteit van de switches achteruit.
Oef nog verder achteruit? En ze waren al niet zo best vergeleken met de concurrentie. Tikte wel erg fijn, maar zo snel versleten... En idd een ramp met dierenhaar (niet fijn als je hond of kat hebt dus).

Tazzey schreef:
Ik game zelf ook best fanatiek en de macroknoppen heb ik op mijn muis zitten. Ik heb de Razer Naga Trinity met 12 knoppen. Helaas zijn ook de muizen achteruit gegaan in kwaliteit. Met de allereerste Naga die ik kocht in 2009 kon je iemand doodgooien, stevig gebouwd, fijn gewicht en een klein fijn muisje voor dames handjes. Die muis heeft ook ruim tien jaar goed gewerkt. Toen ben ik voor de Corsair Scimitar gegaan omdat ik de nieuwe Naga te groot vond maar van die Scimitar begon binnen no time de verf af te slijten en hij ging vervelend doen met het scrollwieltje. Ik heb toen toch maar weer de Naga gekocht maar die is niet meer te vergelijken met de kwaliteit van de eerste. Hij is mega licht, iets wat ik stront irritant vind bij een muis, een muis moet gewicht hebben. Hij is ook van flimsy Trust plastic en gebouwd voor kerels met kolenschoppen. Maar goed, een goede 12 knops muis is bijna niet te vinden en ik kan echt niet meer zonder mijn 12 knoppen aan de zijkant.
Beetje OT maar ik ben ook niet van de lichte muizen. Heb altijd aluminium met gewichten erin, plastic muizen doe ik niet meer aan. Favoriet zijn nog altijd de MadCatz muizen, maar mijne zijn nog van voor het faillissement (muizen waren geweldig, maar helaas waren de muizen het enige echt goede wat ze maakte). Hebben wel een doorstart maar geen idee of de nieuwe muizen net zo goed zijn als de oude. Dat ga ik denk ik testen als mijn RAT6 het ooit begeeft. Naast hoe stevig ze waren, is de scrollwiel bij de duim ook echt geweldig. Dat is net iets minder weerstand dan een knop, waardoor je net ietsje meer last minute er gebruik van kan maken. Had ik meestal iets van health potions op.

Voor werk heb ik een Corsair M65. Niet heel fancy, maar aluminium, gewichten en hoge DPI.

Maar ik hoef dus niet super veel knoppen daar te hebben. Daar heb ik een toetsenbord voor :P .

XxLiEsJuHhxX schreef:
Waarom de slechte revieuws? Ik heb hem ondertussen al goed 2 jaar denk ik. Alle toetsen zien er nog bijna als nieuw uit, ik heb er mijn scriptie mee geschreven en ook menig spel mee gespeeld, nog nooit ook maar 1 negatief iets gehad met het toetsenbord.

Misschien red hij het niet tegenover een corsair, maar dat is ook wel een prijs verschil natuurlijk. Mijn vriend heeft een corsair die echt al heel oud is en eigenlijk ook nog altijd heel goed werkt. Maar ja so far met mijn roccat ook nog geen minpunten gevonden.
2 jaar is niet heel veel voor een mechanisch toetsenbord. Mijn Razer Blackwidow begon met 2 jaar te etteren en dat was echt veel te snel voor een mechanisch toetsenbord. Dat het er van buiten als nieuw uit ziet zegt weinig, het gaat om slijtage aan de binnenkant van de switch. Verder geen ervaring met Roccat, dus geen idee of het wat is of niet. Vind het design van hun switch interessant (en niet per se op een goede manier, weet niet waarom optical een switch zou verbeteren) en ff de zoekmachine in en op Tweakers reviews kijken en je leest ook veel dat ze snel (ong. 2 jaar) kapot gaan. Maar nogmaals, ik heb zelf geen ervaring met ze.

Overigens begint Corsair vanaf 80 euro ofzo voor mechanische toetsenborden (daaronder nog wel wat dome opties, dus wel ff opletten wat je koopt), dus de prijs valt wel mee. Goedkoper dan dat moet je sowieso vragen stellen. Trust had bijvoorbeeld een een mechanisch toetsenbord van 30 euro. Tja, het werkt en is leuk voor de prijs, maar zou het niet aanraden voor serieus gebruik.

Maar met alles met eigen switches ben ik toch wat terughoudend zelf, tenzij ze zichzelf bewezen hebben. Zoals gezegd, veel eigen switches winnen het niet van Cherry MX, paar uitzonderingen daar gelaten. Razer en Logitech ook zeker niet, ongeacht hoe populair ze zijn. Heb soms het idee dat eigen switches vaak (uitzonderingen daargelaten) een kostenbesparing zijn die verkocht wordt als innovatie, maar eigenlijk enkel bestaat omdat het goedkoper is een eigen mindere switches in bulk te produceren dat de goede kwaliteits Cherry MX switches in bulk in te kopen. Steelseries hun idee van programeerbare switches zodat je zelf kon instellen of je lineair of tactile wou, de weerstand, en de actuation point klonken was nog wel anders en ook leuk op papier en iig een uitgedacht idee voor innovatie. Maar lijkt me in de praktijk nou echt iets wat je 1 keer instelt maar wel heel veel extra techniek meebrengt in je switch dat kapot kan gaan. Dan toch liever de best passende Cherry MX switch.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:42

Richard, de gele zijn inderdaad liniaire switches. Ik haalde ook een hoog aantal aanslagen per minuut ermee. Fijn toetsenbord om mee te werken maar gewoon te snel stuk helaas.

Cambionn, ik zou heel graag weer een zware muis met verwisselbare gewichten willen maar die zijn er niet met 12 knoppen helaas anders was ik direct overgegaan. Ik heb mezelf ooit laten wennen aan die 12 knops muizen en kan nu dus niet meer zonder. Ik grijp continu mis, ik heb zoveel handige opties op die knoppen zitten. En zeker met MMO's zijn ze geweldig fijn.

Twee jaar is inderdaad veel te kort voor een goed mechanisch toetsenbord, ik zoek echt iets dat langer mee kan gaan. Het moet gewoon degelijk zijn en wel wat kunnen hebben.

De Cherry MX switches zijn bewezen goed en op zich zijn die van Razer erg prettig maar gewoonweg te gevoelig. Je zou best eens gelijk kunnen hebben dat het een besparingskwestie is hoor. Ik vind het gewoon zonde dat Razer zich zo weg aan het zetten is. Het design van hun producten is heel gaaf, de integratie met de Synapse software is top maar de kwaliteit gaat gewoon steeds meer achteruit. Mijn neefjes doen momenteel al langer met hun Action toetsenbord dan ik met mijn Blackwidow terwijl ik best zuinig op mijn spullen ben en zij hun toetsenbord als ramplank tijdens het Fortniten gebruiken. :') Dat lijkt me niet de bedoeling.

Dus ik ben benieuwd hoe het met deze Corsair zal gaan. Ik ga dit topic over twee jaar nog eens openen met een update erbij :D

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:36

Tazzey schreef:
Cambionn, ik zou heel graag weer een zware muis met verwisselbare gewichten willen maar die zijn er niet met 12 knoppen helaas anders was ik direct overgegaan. Ik heb mezelf ooit laten wennen aan die 12 knops muizen en kan nu dus niet meer zonder. Ik grijp continu mis, ik heb zoveel handige opties op die knoppen zitten. En zeker met MMO's zijn ze geweldig fijn.
Oh snap ik hoor. Het is ook allemaal voorkeur, en helaas lijkt er steeds meer 1 standaard/norm te zijn en wordt de rest nog weinig gemaakt, waar je vroeger echt allerlei specialistische muizen en toetsenborden had. Aluminium muizen aan zich zijn tegenwoordig ook een zeldzaamheid, ondanks dat er best veel mensen zijn die van stevige zware muizen houden. Vrijwel alles is van dat lichtgewicht flimsy plastic tegenwoordig :') .

Soms vind ik het best sneu voor de jongste generatie gamers. Die zullen echt een hoop opties nooit proberen en groeien op met flimsy plastic muisjes als enige optie tenzij je echt goed zoekt (en wie doet dat als ze weinig anders kennen), "LAN-parties" zonder de L (aka "naast elkaar op de WiFi parties"), etc. Zelfs ouderen is het vaak heel makkelijk uit te leggen met een vergelijking naar IBM toetsenborden (en dan snappen ze meteen waarom het tof is), maar dat werkt niet bij de huidige kids lol.

Maar goed, laten we terug gaan naar de toetsenborden voor we het topic helemaal laten afdwalen :+ .

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:05

Ik ben heel erg fan van NuPhy Air keyboards! Ook niet de hoofdprijs per keyboard, en leuke layouts/keycaps te bestellen. De Nuphy air zijn mechanisch maar dus platter dan normaal. Ze hebben ook normale hoogtes, normale mechanical keyboards. En je kan ze aan 3 devices koppelen zowel mac als windows!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:20

Cambionn, ik heb je even een pb gestuurd zodat we niet te veel offtopic gaan.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 01:46

Omdat dit topic thuis hoort op Leven zonder paard verplaats ik hem daar heen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 02:09

Corsair anytime hier, 10 jaar geleden op over gegaan, nooit meer anders, ook qua muizen /headsets niet. Fanatieke gamer hier en toetsenbord gaat toch inmiddels al ruim 8 jaar mee :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:52

Hier hebben we een paar toetsenborden van Logitech in gebruik.
Op mijn thuiswerkplek boven heb ik een bedraad toetsenbord liggen (samen met een muis en een monitor in een hub, in 1x laptop op alle onderdelen aangesloten).

Beneden op onze privé computers hebben we beiden een draadloze toetsenbord-muis combi.

Die van mijn man gaat al jaren mee en wordt ook zeer intensief gebruikt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 21:25

Update; hij doet het weer. Schiet mij maar lek. Is het een Windows update geweest? Ik denk het wel. We hebben op de zaak wel meer spook toestanden gehad. Ik ga dus geen haast maken met een toetsenbord, maar er komt wel een nieuwe.
Oh, aan alle technische info in dit topic; dank. Mijn zoon, IT-er, leest mee en adviseert mij. (En mijn portemonnee :D )

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 09:11

Altijd fijn, superspannende topics met een gelukkig einde :j .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 09:13

_/-\o_
Ponytante schreef:
Altijd fijn, superspannende topics met een gelukkig einde :j .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 16:23

Zo, ik heb hem. Uiteindelijk cadeau gekregen van mijn zoon, hij vond het maar niks dat ik mijn zoektocht opgegeven had. Hij vind dat mijn handen meer ontzien moeten worden. Wat heb ik van hem gekregen? Een split- mechanisch bord met aparte numeriek-pad. Hij heeft zelf de schakelaars en toetsen op het bord gezocht, (ik ram nogal) en voor me in elkaar gezet. Mooie koffer erbij, zodat ik 'm kan meenemen.
Ik zal eens even kijken of ik een merk kan vinden. Tot nu toe nog niet :+
Het is wel een loeizwaar ding (of 3 dingen eigenlijk) en ik zet steeds mijn vingers verkeerd neer. Wennen dus.