Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 00:22

Ik vind het vrij smakeloos.

Britta31

Re: Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 00:38

Ach,niet handig,maar ik denk dat je schoonvader op zijn mans dacht.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 01:11

He getsie, wie zit daar nou op te wachten?
Jammer dat je schoonpa en man niet zo flink zijn om te respecteren dat dit niet jouw soort humor is.
En ik hoop ook van harte dat voor jouw kinderen duidelijk is dat dode dieren geen dingen zijn om grappen mee uit te halen.

Overigens vind ik het wel wat flauw dat de overtrokkenheid van TS op hormonen wordt gegooid in dit topic.
Ook zonder zwangerschap kan je de balen hebben van een dergelijk 'presentje'.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 01:15

idd zeer smakeloos en dan nog je kinderen daarvoor inschakelen ook nog, zwanger of niet ik zou dat niet waarderen hoor en dat ook duidelijk laten merken, kids kunnen er nix aan doen, die zijn ook maar gestuurd, maar hij wel.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 02:35

Doe je hem toch gewoon een vol hondenpoepzakje cadeau in een envelop. Wat een droeftoeter zeg. -O-

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 05:00

Ik snap best dat het niet leuk is, vooral omdat je daarna gelijk moest overgeven. Ik zou me echt schuldig voelen als iemand echt zo veel last heeft gehad van mijn 'grapje' maar sommige mensen hebben daar nou eenmaal geen last van. Je kunt er alleen niet meer zo veel aan doen. Ik vind het ook pesten om met zijn allen om iemand te lachen die ergens ziek van wordt dus ik begrijp je frustratie zeker.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 06:37

Wennii schreef:
Ik kan geen situatie bedenken waarin ik een dood dier grappig zou vinden.

Dit. Ik vind de reacties eerlijk gezegd echt heel mild hier in dit topic. Als iemand mijn kinderen een grap zou laten uithalen met een dood dier zou ik not amused zijn. Daarnaast heb je geen idee wat zo een beest bij zich draagt en dat lijkt me risicovol bij een zwangere vrouw. Ik zou naar huis zijn gegaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 07:09

Ik zie hier mensen met hormonen aankomen. Maar zelfs zonder hormonen slaat deze grap toch nergens op? Er is niks grappigs aan dode dieren. Ik ben niet zwanger en zou hier ook boos om kunnen worden.

Ongepaste grappen en flauwe dadjokes daar haal ik meestal m'n schouders over op. Humor verschilt idd. Maar bij deze grap zou ik echt uit m'n doen zijn, omdat er een dood diertje bij betrokken is. Je verwacht dat de mensen die dicht bij je staan dat toch wel wat beter kunnen inschatten. Dus als ze me kennen en dit zouden doen dan zou ik dat toch zwaarder nemen dan zomaar een flauwe grap.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 07:32

Eerlijk? Ik zou zelfs pissed off weglopen/wegsturen.
Een grap die je niet waardeert is 1 ding (kan gebeuren), maar in feite zeggen dat je je niet aan moet stellen terwijl je er niet goed van wordt? Voor mij klinkt dat dan als leed vermaak als je er dan nog humor in ziet. Ik hoef mij niet nog verrotter te voelen, omdat een ander lol wilt hebben? En dan geen steun/begrip of iets, maar boos afwimpelen als geen humor hebben? >;)

Als ze iets hadden gezegd van, 'oh oeps. Het was niet de bedoeling om je overstuur te maken', dan was de situatie al heel anders geweest. Maar nee, een boze partner omdat jij je grens aangeeft? Ik zelf zou dan echt zeggen, doei! :evaw:

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 09:18

capopjekop schreef:
Ik zie hier mensen met hormonen aankomen. Maar zelfs zonder hormonen slaat deze grap toch nergens op? Er is niks grappigs aan dode dieren. Ik ben niet zwanger en zou hier ook boos om kunnen worden.

Ongepaste grappen en flauwe dadjokes daar haal ik meestal m'n schouders over op. Humor verschilt idd. Maar bij deze grap zou ik echt uit m'n doen zijn, omdat er een dood diertje bij betrokken is. Je verwacht dat de mensen die dicht bij je staan dat toch wel wat beter kunnen inschatten. Dus als ze me kennen en dit zouden doen dan zou ik dat toch zwaarder nemen dan zomaar een flauwe grap.

Hier helemaal mee eens.
Vind het gewoon walgelijk om een "grap" met een bewust dood gemaakt! diertje uit te halen. -:(-
Volkomen los van of je zwanger bent of niet.
Vind de reacties hier ook bijzonder mild.

En als inderdaad mijn schoonvader dit zou doen en zeker mijn man dit zo op zou pakken zou ik ook enorm kwaad en teleurgesteld zijn, ze kennen me beter en zouden veel beter moeten weten dan dat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 09:22

Nou om de grap zou ik niet boos zijn, maar wel om de reactie van jouw man. Het feit dat je niet gehoord wordt/serieus genomen wordt als je aangeeft hier niet oké mee te zijn. Dat dit dan gebagatelliseerd wordt. Dat vind ik erg. De grap op zich, ach nee beetje flauw maar humor is persoonlijk en je weet niet altijd hoe iemand daarop reageert. Dus nee ik zou het niet leuk vinden maar zou er niet super boos om worden. Maar hoe jouw man jouw gevoel en dus ook jouw gevolgen (overgeven en misselijk) wegwuift en eigenlijk zegt dat je je niet aan moet stellen, dat vind ik wel heel erg en zou ik heel boos over zijn.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 09:34

De crux is, dat het voor jóu geen grap is. En ook niet zo bedoeld! Jij bent het slachtoffer van een grap van een ander. De 'humor' ligt in dat anderen moeten lachen om jouw reactie. Dat heet leedvermaak.

Want de opzet van deze 'grap', hoe dan ook, was jou te laten schrikken. Je krijgt een kado van je kinderen, je verwacht iets dat ze zelf gemaakt hebben (want dat zijn kadootjes van kinderen nu eenmaal vaak) en je ziet een dooie mol.

Dan kan je nóóit als aanstichter een reactie verwachten in de trant van: "oh, wat leuk, wat grappig, kinderen". Dan weet je als bedenker van deze 'grap' echt wel dat iemand zich de tandjes schrikt en hooguit 30 seconden later als een boer met kiespijn, 'ja, haha, grappig hoor' uit z'n mond weet te krijgen.

Geen enkele volwassen vent ziet die schrikreactie níet aankomen, of je hebt het EQ van een deurkruk.
En daarmee is het gewoon pesten. Niets minder.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 09:51

Myfairytale schreef:
capopjekop schreef:

Hier helemaal mee eens.
Vind het gewoon walgelijk om een "grap" met een bewust dood gemaakt! diertje uit te halen. -:(-
Volkomen los van of je zwanger bent of niet.
Vind de reacties hier ook bijzonder mild.

En als inderdaad mijn schoonvader dit zou doen en zeker mijn man dit zo op zou pakken zou ik ook enorm kwaad en teleurgesteld zijn, ze kennen me beter en zouden veel beter moeten weten dan dat.

Nou zeg dat! Naast het feit dat humor bij iedereen verschilt en TS zwanger is (daar kun je sowieso al rekening mee houden lijkt me!!), vind ik het schokkend dat we met zijn allen voorbijgaan aan het feit dat hier een dier voor misbruikt wordt als 'grap'. Sowieso vind ik het altijd een dunne lijn wanneer je dieren dood maakt voor je eigen redenen (de wereld is niet alleen van jou), maar als je dat dan doet, kan dat wel pijnloos en met enig respect voor dier en natuur. Lekker voorbeeld ook richting je kleinkinderen; een dierenleven is maar een grote grap.

Walgelijk..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 09:55

Ik ben het helemaal met je eens Elin, een bewust dood gemaakt dier dat als "grappig ding" wordt ingezet, smakeloos

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 09:57

Pesten is herhaaldelijk iemand in een vervelende situatie brengen. Om een misplaatste grap als pesten neer te zetten bagetelliseer je echt pesten.
Het zal je verbazen Ibbel maar er zijn mensen die het echt grappig vinden te schrikken. Jij doet nu allemaal aannames

@ts ik vind niet dat je overdrijft richting je man. Als jou schoonvader iets doet wat je niet fijn vindt en je geeft dat aan, waar bemoeit je man zich dan mee

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 10:07

Grappig dat er mensen zeggen dat er mild gereageerd word, ik vind het echt extreem overdreven.

TS vind de grap niet leuk, heeft dit gezegd, klaar. Man heeft zich nergens mee te bemoeien. Schoonpa doet het vast niet weer.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:35

Jeetje meid, waar je je druk om maakt..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:06

Ibbel schreef:
De crux is, dat het voor jóu geen grap is. En ook niet zo bedoeld! Jij bent het slachtoffer van een grap van een ander. De 'humor' ligt in dat anderen moeten lachen om jouw reactie. Dat heet leedvermaak.

Want de opzet van deze 'grap', hoe dan ook, was jou te laten schrikken. Je krijgt een kado van je kinderen, je verwacht iets dat ze zelf gemaakt hebben (want dat zijn kadootjes van kinderen nu eenmaal vaak) en je ziet een dooie mol.

Dan kan je nóóit als aanstichter een reactie verwachten in de trant van: "oh, wat leuk, wat grappig, kinderen". Dan weet je als bedenker van deze 'grap' echt wel dat iemand zich de tandjes schrikt en hooguit 30 seconden later als een boer met kiespijn, 'ja, haha, grappig hoor' uit z'n mond weet te krijgen.

Geen enkele volwassen vent ziet die schrikreactie níet aankomen, of je hebt het EQ van een deurkruk.
En daarmee is het gewoon pesten. Niets minder.

Fantastisch omschreven Ibbel. Geen woord aan toe te voegen.

TS, ik zou de volgende keer voor je schoonvader een mooi ingepakt zakje kattenvoer meenemen. Of kattenpaté. Als beloning voor het brengen van zijn prooi.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:10

Eens met Ibbel.
Want van een dood dier in een doosje kan ik met de beste wil van de wereld het grappige niet inzien, dus de grap moet dan liggen in het feit dat iemand schrikt. Enig!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:27

Flevolander schreef:

Heel raar ja dat een vrouw die al maanden misselijk is en overgeeft zich drukmaakt omdat mensen om haar heen denken dat het wel grappig is om haar een dood dier te geven waar ze vervolgens weer van overgeeft.

Je mag wel een beetje empatisch denkvermogen verwachten van volwassenen hoor.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:29

Fabled schreef:
Flevolander schreef:

Heel raar ja dat een vrouw die al maanden misselijk is en overgeeft zich drukmaakt omdat mensen om haar heen denken dat het wel grappig is om haar een dood dier te geven waar ze vervolgens weer van overgeeft.

Je mag wel een beetje empatisch denkvermogen verwachten van volwassenen hoor.

En ze mocht er vooral niks van zeggen want nu is man boos. Omgekeerde wereld hoor als je het mij vraagt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:40

ik zou het ook smerig vinden. ik zie de grap ook niet.
Maar ik denk dat hij het heus niet kwaad heeft bedoelt. Dus ja ik zou het ook los laten. En er verder niet op in gaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:48

Ik denk dat er hier sprake is van verregaande mannelijke onhandigheid.
Waarschijnlijk zijn ze harder van jou geschrokken dan jij van de mol en weten ze zich nu geen houding te geven.
Schamen doen ze zich heus wel, dat komt later vast wel goed met een verlaat excuus :(:)

Maar voor het moment kan ik goed met je meevoelen, hoor, je voelt je al rot en dan ook nog eens alleen in je ellende.

Zou het wel even nog uitleggen aan je kinderen (als dat nog niet gebeurd is ;) ) leren die er in elk geval nog iets van.

Kop op :knuffel:

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:49

Ik vind het ook kwalijk dat schoonvader de eigen kinderen van TS gebruikt voor deze grap. Die krijgen nu mee dat de kwetsbaarheid van een zwangere moeder ingezet mag worden om een totaal misplaatste grap op uit te oefenen. Slim om een kind te leren dat ze over de gevoelens van iemand anders heen mogen denderen. En ook top dat ze leren dat excuses aanbieden of überhaupt meeleven als een grap verkeerd valt, echt helemaal niet nodig is.
* sarcasme uit*

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:51

Iemand die al maanden ziek, zwak en misselijk is 'eens even laten schrikken' vind ik sowieso geen stijl. En dat je man dan ook nog zegt dat je geen humor hebt, ja, daar zou ik ook kwaad om worden. Je bent verdorie zijn kind aan het creëren (en het kleinkind van je schoonpa), je zou verwachten dat ze dan een beetje liever voor je zijn :=