Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wennii schreef:Ik kan geen situatie bedenken waarin ik een dood dier grappig zou vinden.
capopjekop schreef:Ik zie hier mensen met hormonen aankomen. Maar zelfs zonder hormonen slaat deze grap toch nergens op? Er is niks grappigs aan dode dieren. Ik ben niet zwanger en zou hier ook boos om kunnen worden.
Ongepaste grappen en flauwe dadjokes daar haal ik meestal m'n schouders over op. Humor verschilt idd. Maar bij deze grap zou ik echt uit m'n doen zijn, omdat er een dood diertje bij betrokken is. Je verwacht dat de mensen die dicht bij je staan dat toch wel wat beter kunnen inschatten. Dus als ze me kennen en dit zouden doen dan zou ik dat toch zwaarder nemen dan zomaar een flauwe grap.
Myfairytale schreef:capopjekop schreef:Ik zie hier mensen met hormonen aankomen. Maar zelfs zonder hormonen slaat deze grap toch nergens op? Er is niks grappigs aan dode dieren. Ik ben niet zwanger en zou hier ook boos om kunnen worden.
Ongepaste grappen en flauwe dadjokes daar haal ik meestal m'n schouders over op. Humor verschilt idd. Maar bij deze grap zou ik echt uit m'n doen zijn, omdat er een dood diertje bij betrokken is. Je verwacht dat de mensen die dicht bij je staan dat toch wel wat beter kunnen inschatten. Dus als ze me kennen en dit zouden doen dan zou ik dat toch zwaarder nemen dan zomaar een flauwe grap.
Hier helemaal mee eens.
Vind het gewoon walgelijk om een "grap" met een bewust dood gemaakt! diertje uit te halen.![]()
Volkomen los van of je zwanger bent of niet.
Vind de reacties hier ook bijzonder mild.
En als inderdaad mijn schoonvader dit zou doen en zeker mijn man dit zo op zou pakken zou ik ook enorm kwaad en teleurgesteld zijn, ze kennen me beter en zouden veel beter moeten weten dan dat.
Ibbel schreef:De crux is, dat het voor jóu geen grap is. En ook niet zo bedoeld! Jij bent het slachtoffer van een grap van een ander. De 'humor' ligt in dat anderen moeten lachen om jouw reactie. Dat heet leedvermaak.
Want de opzet van deze 'grap', hoe dan ook, was jou te laten schrikken. Je krijgt een kado van je kinderen, je verwacht iets dat ze zelf gemaakt hebben (want dat zijn kadootjes van kinderen nu eenmaal vaak) en je ziet een dooie mol.
Dan kan je nóóit als aanstichter een reactie verwachten in de trant van: "oh, wat leuk, wat grappig, kinderen". Dan weet je als bedenker van deze 'grap' echt wel dat iemand zich de tandjes schrikt en hooguit 30 seconden later als een boer met kiespijn, 'ja, haha, grappig hoor' uit z'n mond weet te krijgen.
Geen enkele volwassen vent ziet die schrikreactie níet aankomen, of je hebt het EQ van een deurkruk.
En daarmee is het gewoon pesten. Niets minder.
Flevolander schreef:Jeetje meid, waar je je druk om maakt..
Fabled schreef:Flevolander schreef:Jeetje meid, waar je je druk om maakt..
Heel raar ja dat een vrouw die al maanden misselijk is en overgeeft zich drukmaakt omdat mensen om haar heen denken dat het wel grappig is om haar een dood dier te geven waar ze vervolgens weer van overgeeft.
Je mag wel een beetje empatisch denkvermogen verwachten van volwassenen hoor.