Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veneri schreef:maar wassen jullie dan alles standaard op 40c? of zelf op 60c?
voor mijn eigen kleding vind ik het niet erg om eens te proberen, krimpen=pech.
maar voor andermans kleding ben ik voorzichtiger. ook omdat het niet makkelijk is om nieuwe kleding voor hem te kopen, die hij moet passen etc. diverse lichamelijke klachten en dementie maken dat soort dingen een drama. over lichaamsgeur hoef ik ook niet te beginnen tegen hem![]()
ik was mijn eigen kleding altijd op 40c overigens.
CairnTerrier schreef:Oh, getver. Knap dat je dit doet voor hem, TS. Ik krijg er echt error van met mijn smetvrees![]()
Zou toch echt op 60 graden wassen. Alleen zijn kleding. Dat krimpt echt niet gelijk. En daarna jouw trommel (leeg) nog eens met 90 graden naspoelen. Klinkt inderdaad als viezigheid (en dus bacteriën) wat stinkt. Die moet je doden.
CairnTerrier schreef:Oh, getver. Knap dat je dit doet voor hem, TS. Ik krijg er echt error van met mijn smetvrees
Badeendje schreef:CairnTerrier schreef:Oh, getver. Knap dat je dit doet voor hem, TS. Ik krijg er echt error van met mijn smetvrees![]()
Zou toch echt op 60 graden wassen. Alleen zijn kleding. Dat krimpt echt niet gelijk. En daarna jouw trommel (leeg) nog eens met 90 graden naspoelen. Klinkt inderdaad als viezigheid (en dus bacteriën) wat stinkt. Die moet je doden.
Een klein misverstand uit de wereld helpen: bacteriën stinken niet, de stoffen die ze produceren wanneer ze onze huidvetten/zweet/vuil) opeten stinken. Daarom moet je op zoek naar een reinigingsproduct die deze viezigheid goed van de kleding verwijdert (bijvoorbeeld biotex of sportwasmiddel).