Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Hoe meer ik lees, hoe meer ik het gevoel krijg dat iemand eens even heel duidelijk de waarheid moet zeggen tegen "Ali".
Iedereen danst er nu op eieren omheen, dat is toch belachelijk....?
Het meest idiote is nog dat dit eigenlijk helemaal geen lastige situatie met meerdere kanten / belangen is, want iedereen wil eigenlijk hetzelfde, heeft hetzelfde nodig!
- moeder had dit nooit zo gewild
- moeder raakt er door van streek
- moeder kan niet goed "landen" in de huidige situatie met de zorg door die extreme bemoeienis
- verpleeghuis wordt stapelgek van Ali
- kan door haar intens irritante aanwezigheid geen goede band opbouwen met moeder
- daardoor moeten ze vaak schoonzus bellen
- schoonzus kan daar niet goed tegen (maar ze veroorzaakt het zelf!!)
- schoonzus wil ook niet zo vaak gaan (maar zij is de enige die het afdwingt!)
- schoonzus gaat met tegenzin (ook leuk voor moeder...)
- schoonzus gaat er aan onderdoor.... aan wat zij als enige zichzelf en jouw partner oplegt
- partner ziet dat dit niet goed is voor alle partijen maar durft niks te doen
- die voelt ook tegenzin om naar moeder te gaan (wederom: leuk voor moeder...)
- partner gaat er aan onderdoor
- die moet zich onder de oppervlakte toch ook een slappe lül voelen??
En dan jij nog die alle lasten maar geen lusten hebt in dit verhaal en dit alles aanziet en eigenlijk af zit te wachten tot er iemand bij zinnen komt.
Ik (voor een ander kan dat anders zijn uiteraard) zou er op een gegeven zó klaar mee zijn en een keer gigantisch duidelijk de waarheid zeggen tegen Ali!
En eigenlijk ook tegen partner. Hier is gewoon een interventie nodig dat iedereen even uit zijn hypnose komt en inziet dat ze idioot bezig zijn en deze situatie voor NIEMAND goed is, waarbij ik moeder zelf nog het belangrijkst vind eigenlijk
Iemand moet Ali even flink door elkaar schudden en zeggen dat het nu KLAAR moet zijn.
Moeder zit daar prima. Je kiest nu of je haar zelf in huis neemt en alles zelf regelt.
Niet? Dan hou je ook op met zeuren tegen de zorg! Je bezorgt moeder en het personeel onnodige stress!
Je vindt dat het niet goed gaat met wassen...? Prima, dan ga JIJ het regelen zoals JIJ het wilt![]()
Jij neemt de was mee naar huis en het volgende bezoek neem je het schoon opgevouwen mee terug. Oh je wilt dat niet? HOU DAN OP MET ZEUREN! Je bezorgt moeder en het personeel onnodige stress!
Je wilt eigenlijk geen 4x per week gaan? Gelijk heb je! Voor moeder is het niet goed. Voor jou is het niet goed. Voor partner is het niet goed. Voor verpleeghuis personeel is het niet goed. IEDEREEN GAAT ER AAN ONDERDOOR! De oplossing is heel simpel: minder gaan. Gun iedereen een beetje LUCHT! Wil je goed voor moeder zorgen...? Dan geef je haar LUCHT!
Ik zou ook heel duidelijk tegen partner zeggen dat jij er helemaal klaar mee bent en als zij niet voor moeder opkomen dat JIJ het dan zal doen! Omdat het voor iedereen een OPLUCHTING zal zijn als deze gekkigheid ophoudt. Kies verdorie de dagen dat het wèl fijn is om naar moeder te gaan en hou je daar aan. Gun dat arme mens tussendoor ook een dag dat ze gewoon met de rest mee kan doen...
troi schreef:Ik zou een flinke stap terug doen. Geef partner ruimte om het op zijn manier te doen. Bemoei je niet met schoonzus en leid je eigen leven. Blijf thuis als hij daar zit, stap uit die app groep.
Dat geeft lucht
StalNollie schreef:troi schreef:Ik zou een flinke stap terug doen. Geef partner ruimte om het op zijn manier te doen. Bemoei je niet met schoonzus en leid je eigen leven. Blijf thuis als hij daar zit, stap uit die app groep.
Dat geeft lucht
Of niet! je bent samen en dit is wel een hele stempel dagelijks in de relatie.
Heel eerlijk ik zou eens een hartig woordje spreken met partner en dat hij ballen moet krijgen. ( Ik zou het niet eens aantrekkelijk vinden als iemand daarin niet voor zichzelf opkomt ) Een goed gesprek en tijd gunnen te verbeteren en wederom communicatie.. is er echt ooits samen gepraat over gevoel
rien10 schreef:Open staan voor een gesprek hoeft helemaal niet.
"Ga zitten Piet, ik ga je vertellen hoe ik mij voel" werk heel goed.
Tieneke schreef:Om op de topictitel te antwoorden: niet. Afstand nemen en het aan je partner laten. Zelf enkel gaan als jij dat zelf ook wilt. Maar ook niet toegeven aan de spelletjes die je partner van jou vraagt om mee te spelen (voorbeeld dat van die social media). En ik zou dit heel helder communiceren naar je partner. Zijn beslissingen en zijn gedrag bij hem laten.