Parkeren invaliden jaarbeurs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Parkeren invaliden jaarbeurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 19:17

Daar heb ik ook aan gedacht inderdaad. Mijn balans is heel slecht dus lopen daar waag ik het niet op maar even gaan staan is natuurlijk heel fijn.
Ik heb nu een aantal fijne opties dus ik ga even kijken wat voor mij het beste zal werken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:29

Ik zit ook vaak in dubio hoe te gaan.
Lang staan kan niet, lang zitten kan niet.
Dus ja, dan is er qua bezoeken aan bijvoorbeeld de jaarbeurs een probleempje.
Niet gaan is geen optie!
Wat mij helpt is om op de dag zelf pas te bepalen op welke wijze ik naar een locatie ga.
En dat kan dan de auto of de trein zijn.
Om ihkv kosten te blijven.
Heb je een OV-begeleiderskaart TS?
Dankzij die kaart kan je iemand, igv de jaarbeurs dus je vriendin, gratis reizen.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen ... kaart.html

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 20:17

Inderdaad niet gaan is geen optie. Soms moet je gewoon een aantal slechte dagen nadien accepteren om een fijne dag te hebben. Ik kan dit niet vaak doen, maar ik probeer toch twee keer per jaar zoiets te ondernemen. Help me de dag na die beurs even herinneren aan deze uitspraak als ik weer total loss ben hihi.

Ik heb geen OV-begeleiderskaart. Ik ga eigenlijk maar zeer zelden met het OV, maar ik ga er zeker even naar kijken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:25

Als je toch bezig bent, kijk dan ook even bij Valys.
Ook ik ga zelden (lees: 1x per 4 jaar) met het OV en ik heb een Valyspas die ik nog nooit gebruikt heb.
Maar voor mij voelt het fijn deze voorzieningen achter de hand te hebben.
Indien ik fysiek slecht ga en een familielid in Brabant komt te overlijden dan zou Valys voor mij de oplossing kunnen zijn waardoor ik de uitlaat kan bijwonen.

https://www.valys.nl/aanvragen-valyspas

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 20:30

Oh wat stom van mij! Ik heb die Valys kaart al jaren in mijn portemonnee zitten maar nooit gebruikt. Ik denk dat dat nog wel het makkelijkste zal zijn, dan heb ik nergens meer omkijken naar.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:32

Exact!
Je wordt voor de deur van de jaarbeurs afgezet en je vriendin mag tegen hetzelfde tarief mee.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 20:46

Ja, ideaal! Stom dat ik daar totaal niet aan gedacht heb. Zo zie je maar waar Bokkers al niet goed voor zijn :D
Dat is nog goedkoper dan een dag parkeren voor vol tarief bij de Jaarbeurs.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 02:39

Tazzey schreef:
Villa, het probleem is dat ik niet lang mag zitten, sterker nog liever zo min mogelijk. Anders was het zeker een fijne optie geweest om iets langer te kunnen blijven. Maar de rit in de auto heen en terug is eigenlijk al te veel met zitten. I know, mijn lijf is echt godsonmogelijk af en toe. Wel bedankt voor de tip en het meedenken :o

Dat maakt 't wel lastiger idd. ik denk dat het gewoon er heen rijden wordt en zien of er plek is

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 09:39

Ja het is vaak een hele uitdaging om dit soort dingen te plannen. Het gaat de Valys worden, ik ga straks even bellen om het te regelen.
Zo stom dat ik die hele Valys pas vergeten ben. Ooit eens aangevraagd en uiteindelijk nooit gebruikt.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:08

Nadeel van valys is alleen dat ze ritten mogen combineren en je dan soms serieus 3 uur in een bus zit voor een rit van een uurtje. Je maar 1 “begeleider” mee mag dus met grotere groep moet een deel met eigen vervoer alsnog. Tegenwoordig moet je zeker ruim van tevoren je ritten al aanvragen (weg spontaniteit) en dus ook de terug weg al van tevoren weten. Ik heb al meermaals gehad dat ondanks met koeienleeters erbij schrijven dat ik een hulphond mee heb en ik niet in een caddy busje pas, ze alsnog met een caddy komen aanzetten of er een chauffeur moeilijk doet over mijn hulphond (vooral in grotere steden) voor corona ongeveer kon je max een uur van tevoren een rit boeken. Nu moet dat zeker in het weekend al 24 tot 48 uur van tevoren. En als er dus iets niet lekker loopt en je eerder naar huis wilt kan je het ook vergeten.

Niet om je af te schrikken maar wel om rekening mee te houden.

Dat gezegd:

Als je naar de veinedagen gaat toevallig (dat is ook in voorjaar in de jaarbeurs dan heeft Valys er in voorgaande jaren (toen nog support beurs) speciale standplaatsen voor Valys wat 't dan weer makkelijker maakt (in dat geval is een gpk plek sowieso al binnen 5 min allemaal vergeven want iedereen is die dag een kneus met hulpmiddelen :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 10:44

Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. We gaan gelukkig dit keer met z'n tweetjes dus dat is makkelijk.
Wat vervelend dat ze zo moeilijk doen om de hulphond, dat zou toch niet mogen.

Nee we gaan naar de Kreadoe beurs. Hopelijk staan er wat standjes voor teken- en schilder benodigdheden.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:58

Tazzey schreef:
Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. We gaan gelukkig dit keer met z'n tweetjes dus dat is makkelijk.
Wat vervelend dat ze zo moeilijk doen om de hulphond, dat zou toch niet mogen.

Nee we gaan naar de Kreadoe beurs. Hopelijk staan er wat standjes voor teken- en schilder benodigdheden.

Die beurs ken ik, daar ben ik in november geweest, dit is de lente versie die iets kleiner is geloof ik maar er staan echt genoeg kramen met teken en schilder benodigdheden en soms met leuke deals.

Wat de hulphond betreft zijn het vaak de chauffeurs die uit religieuze overwegingen de hond niet in de auto willen. Weigeren mag niet maar gebeurd nog vol op

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 11:01

Ik hoorde inderdaad dat de lente versie kleiner is. Op de herfst versie ben ik vroeger veel geweest, mijn moeder had er een ieder jaar een stand. De lente versie ben ik nog niet eerder geweest.
Ik heb niet zoveel met al die hobby hypes maar ik vind het leuk om rond te neuzen. Ik ben echt van het tekenen en schilderen en af en toe een haakwerkje tussendoor.
Ik hoop eigenlijk op een mooie deal voor goede kwaliteit teken papier en misschien wat nieuwe potloden, dat is nooit verkeerd.

Uit religieuze overwegingen... ik vind het schandalig dat je geweigerd wordt. Een hulphond heb je niet voor zweetvoeten of omdat je zo graag een lieve hond wilt. Een rollator laten ze toch ook niet op de stoep staan. Bah, ik kan daar echt boos om worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 13:20

Inmiddels dankzij dit topic bedacht ik me. O ja ik heb ook naast de argonaut pas ook nog een valys pas ergens. :)* Deze was helaas niet meer goed leesbaar en de nieuwe is net binnengekomen. Nu hoeven we tenminste ook niet meer te prutsen met zoek naar een parkeerplek *\o/* de eerste reis is al geboekt. Soms is bokt zo handig.

Wat betreft de hulphond, schande dat deze soms geweigerd wordt :(:) maar ik heb dat wel vaker gehoord, zeker als je van te voren aangeeft dat deze mee gaat zouden ze toch een chauffeur moeten sturen die dat gewoon doet zoals het hoort, je heb al helemaal geen zin in gedoe lijkt me -O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 07:05

Nee maar ze lezen vaak opmerkingen bij boekingen ook niet. Ik pas bijvoorbeeld met mijn electrische rolstoel niet in een Caddy (Volkswagen Caddy waar 1 rolstoel in mee kan) dat zet ik er dan in koeienletters onder om vervolgens een caddy de straat in te zien rijden… dus tegenwoordig boek en plan ik maar heel ruim op de plekken waar ze dit grapje nu al paar keer hebben geflikt…. Het is fijn dat Valys bestaat. Oprecht. Maar soms wel frustrerend
Ik heb nu een boeking staan voor de huishoudbeurs bij ze