Premium-diensten, zijn ze het geld waard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:28

Marije_jiplover schreef:
Bij Spotify echt wel een tijd een gratis account gehad. Ik ergerde me niet aan de reclame, dus heb ook heel lang het aanbod van de gratis testperiode voor een premium account niet aangenomen.
Tot mijn man en ik er beiden meer naar gingen luisteren en ook veel als we samen onderweg waren.

Toen werden we toch nieuwsgierig naar de extra functies.
Uiteindelijk allebei gratis 2 maanden premium account uitgeprobeerd en toen een gezinsaccount voor 2 personen afgesloten.

De geluidkwaliteit bij thuis via de streamer over onze eigen stereo installatie ging zoveel omhoog en een aantal andere functies bleken we ook best heel handig te vinden en te gebruiken.

Daar zijn er dus "om" gegaan en naar tevredenheid (maar de gratis testfase startte pas in oktober, dus zo ontzettend lang zijn we ook nog niet bezig met onze betaalde accounts.

Haha dit is precies mijn verhaal inclusief vanaf oktober gestart :D

Tot nu toe vind ik het het geld waard!

Zo fijn altijd je muziek mee, geen reclame etc.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:30

Ik gebruik Spotify Premium, puur om van de reclames af te zijn. Is onder meer m'n vaste audiospeler voor in de auto. YouTube ads worden geblokkeerd door m'n adblocker (PC) en door YouTube ReVanced (telefoon), daar heb ik geen premium van. Kranten e.d. ook niet

Twee totaal andere versies van Premium die ik ook gebruik:
- AH (dubbel sparen van koopzegels en spaaracties, en meer persoonlijke aanbiedingen en korting op biologische producten). Kost € 15 per jaar en dat haal ik er ruim uit
- Bol Select. Geen verzendkosten (ook niet bij bijvoorbeeld avondbezorging), sparen voor kortingen, retourpakketjes op laten halen en wat extra kortingen. Kost ook € 15 per jaar en ook daar haal ik het er ruim uit

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:36

Desty schreef:
Ik ben ook benieuwd naar mensen met youtube premium. Wij hebben geen tv aansluiting en kijken daardoor alleen maar youtube. Ik word echt GEK van die reclames, maar vind 15,- pm voor premium veel.

Mocht je nou niet vastgeroest zijn aan Spotify en een andere muziek streaming dienst ook oké vinden, bij YouTube Premium heb je ook gelijk volledig toegang tot YouTube Music.

Ik heb Youtube premium, echt heerlijk zonder ads :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:40

Youtube draait hier top met Ublock Origin en Sponsorblock. Geen reclame en geen sponsorpraatjes meer, geen abbo voor nodig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:42

c_alsemgeest schreef:
Bij youtube wel, ik kijk veel youtube, ben ook admin op het kanaal van mijn man. Bij die dienst vind ik de premium echt een meerwaarde.
Zou ook met de Brave browser kunnen zonder adds. Maar die vind ik soms iets te veel lag hebben in de stream/chat wat ik bij mijn chrome browser minder heb.
Had ook een leuke aanbieding van 6mnd gratis, dus dat scheelt ook iets :')

Wat voor Brave browser?

scrabbel

Ik heb mijn youtube premium opgezegd. Muziek kun je doen, maar een film kijken heb ik het gevoel dat ik 10x zoveel reclame krijg. Ik wou graag luisterboeken luisteren. Moet nu soms elke 5 minuten reclame wegdrukken

leeslampje

musiqolog schreef:
Even over Spotify: ik luister ook veel muziek, maar ik doe dat een beetje anders dan jullie. Streaming is bij mij vooral extra, geen hoofdmoot.[ Afbeelding ]
(En dit is alleen maar wat ik de afgelopen maanden bij elkaar gekocht heb.)

Haha heel herkenbaar voor thuis, heerlijk om cd’tjes te draaien. Maar buiten de deur ben ik dus wel Spotify liefhebber. Tijdens het hardlopen, reizen naar werk en vrienden, etc. Gemiddeld wel 2u per dag :)

Ladyson

Re: Premium-diensten, zijn ze het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:48

Spotify hier ook inderdaad, en we wisselen af in Amazon Prime/Videoland/Netflix etc. Youtube kom ik zelden op.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:50

Ik heb youtube premium gehad. Dit was in het begin heerlijk, maar je raakt er al snel aan gewend. Ik vond het te duur voor wat je krijgt. Ik heb het nu afgezegd en ik erger me nu minder erg aan de ads, omdat ik er niets voor betaal.
Ik heb heel lang Spotify premium gehad. Sinds een maand heb ik de gratis versie en, hoewel ik een aantal functionaliteiten mis, vind ik het reuze meevallen. Ik vind het 't geld niet meer waard om naar premium te gaan. Mocht je echt heel veel muziek luisteren dan snap ik wel dat je voor premium wil gaan.

Mijn netflix heb ik vervangen door prime (minder duur) en gratis youtube. Er staan ontzettend veel goede (short) films op youtube trouwens!

Verder heb ik wel AH premium, vooral voor de extra aanbiedingen en de standaard korting op bio producten. Dit is helemaal niet duur en haal ik er echt dubbel en dwars weer uit.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:51

Hier zowel Spotify als YouTube premium. Voornamelijk om van de reclames af te zijn, werd daar echt gek van. Beide gebruik ik veel. De gratis versie van Spotify vind ik echt onbruikbaar, niet alleen vanwege reclame, maar je kunt ook oa maar x keer doorspoelen. Vreselijk irritant.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:57

Ik heb geen Spotify Premium meer, de functie die ik het meest gebruik (podcasts offline luisteren dmv downloaden) is ook in de gratis versie beschikbaar en voor dat beetje muziek en max 12u audioboeken ga ik geen €12,- ofzo per maand betalen. :o
Voor een euro meer heb ik mijn Storytel account weer geactiveerd en kan ik onbeperkt audioboeken luisteren.
Daarnaast neem ik meestal van oktober t/m januari Amazon Prime, vnl om de voordelen bij bestellen en om af en toe een filmpje of serie kijken.
Verder wissel ik mijn streamingdiensten af, sommige hou ik in de roulatie terwijl anderen 1-2 maanden gebruikt worden en daarna nooit meer.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:04

Spotify heb ik nog premium via mijn abonnement. Zodra ik die verander, wil ik naar de family vanwege ook een groter wordende dochter.

Verder hebben wij een papieren krant en daardoor kunnen we met het bijbehorende online account alles lezen van DPG media groep.

Ik heb AH premium en Bol select. Dat haal ik er ruimschoots uit. Ideaal, even een cadeautje sturen via bol en geen verzendkosten er bovenop.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:08

Ik luister veel spotify en vind het abbo het zeer waard. YouTube keek ik altijd al zelden, maar al die reclame heeft het wel nog meer verminderd.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:26

Ik heb ook Youtube premium en Spotify premium, met allebei heel blij mee. Youtube kijk ik veel en meestal via tv, dus premium is echt top.

De andere streamingsdiensten wissel ik af, zodat ik er maar 1 actief heb op enig moment. Want hoeveel kun je kijken. En bij Videoland heb je sommige series alsnog dat je steeds een week moet wachten, dus dan wacht ik totdat alles online staat en kijken ik in 1 keer, heb je je abo ook minder lang nodig. Alleen vorig jaar bij Netflix te lang gewacht, dus daar moest ik een nieuw account aanmaken en was mijn kijkgeschiedenis ook weg helaas (maar niet onoverkomelijk)

Verder heb ik ook AD premium, inderdaad vanwege de premium artikelen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:43

opisop_shop schreef:
c_alsemgeest schreef:
Bij youtube wel, ik kijk veel youtube, ben ook admin op het kanaal van mijn man. Bij die dienst vind ik de premium echt een meerwaarde.
Zou ook met de Brave browser kunnen zonder adds. Maar die vind ik soms iets te veel lag hebben in de stream/chat wat ik bij mijn chrome browser minder heb.

Wat voor Brave browser?

Die browser heet Brave:
https://brave.com/

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:50

c_alsemgeest schreef:

Ik gebruik gewoon firefox met de YT Ad blocker. :D

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:08

Wat Duolingo betreft, sinds vorige maand ben ik bij een zg. Family Plan ingestapt, samen met nog 5 andere Bokkers uit het Duolingo topic - met zo'n 'familie' van 6 kost het ieder dan slechts €20 per jaar, en dat vind ik het geld meer dan waard.
Onbeperkt hartjes, extra luisterlessen en woordjes oefenen, aandacht voor gemaakte fouten, etc. maken dat ik echt met meer plezier en enthousiasme een vreemde taal leer.

Verder heb ik geen betaalde internetdiensten, op HBO Max na. Tegen ongewenste reclames gebruik ik al vele jaren uBlock en (voor facebook) F.B. Purity.
Overdag luister ik Studio Brussel via mijn pc. Dat heeft sowieso minimaal reclame.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 15:17

Zolala schreef:
Wat Duolingo betreft, sinds vorige maand ben ik bij een zg. Family Plan ingestapt, samen met nog 5 andere Bokkers uit het Duolingo topic - met zo'n 'familie' van 6 kost het ieder dan slechts €20 per jaar, en dat vind ik het geld meer dan waard.

Ik ga in elk geval eens in dat topic kijken. Eigenlijk ben ik gewend om alles alleen te doen, maar op die manier mis ik wel dit soort opties.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:19

CrazyCat schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ik gebruik gewoon firefox met de YT Ad blocker. :D

Bij die vind ik de stream/chat ook wat laggen. Eigenlijk bij de meeste browsers met adblocker.
Normaal valt het niet op maar als je admin bent in een drukke chat wel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:31

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:36

Voor Spotify vind ik het zeker de moeite waard. Dat luisteren wij heel veel. Dat kan nu zonder reclame en hoeft niet meer met shuffle.

Voor AH vind ik het tegenvallen. Ja, ik mag nu meer bonusaanbiedingen kiezen. Maar vaak is een deel hiervan sowieso al in de bonus. Ik had ook gedacht dat je meer opties zou krijgen om uit te kiezen. Maar dat is helaas niet zo. Daarnaast ook elke week dezelfde persoonlijke bonus aanbiedingen.
Verder berekend AH dat je het geld er uit haalt over alle 10 de bonusaanbiedingen die je kiest. Dit klopt niet, over 5 zou je sowieso al korting krijgen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:43

opisop_shop schreef:
c_alsemgeest schreef:
Die browser heet Brave:
https://brave.com/

Bedankt, ga ik proberen!

De hier boven genoemde fire fox met ad blocker werkt ook fijn trouwens.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:45

Celebi schreef:
Ook die bedrijven moeten een verdienmodel hebben, dus gek is het niet.

Het is gewoon een afweging van hoe vaak je iets gebruikt, of je de premium features echt nodig hebt en of de hoeveelheid reclames je hinderen in het gebruik. Die overweging is voor iedereen anders en bij sommige diensten kies je wel om het te betalen, bij andere blijf je de gratis versie gebruiken en sommige diensten gebruik je helemaal niet omdat het wellicht uit verhouding is of de moeite niet waard is.

Precies dit idd.

Voor ons is Spotify premium dus zo’n dienst waar wij voor betalen - we hebben Premium Duo voor 2 accounts en m’n man en zoon gebruiken dan samen 1 account en ik 1 en we maken er echt heel veel gebruik van. Ik kan me echt gruwelijk irriteren aan die reclames dus wil echt niet zonder premium meer als het even kan :')

Verder hebben we AH premium ook aanstaan en ook daar loont het zich voor ons. Ik vind de constante korting op bio fijn ook al is het maar een beetje maar vaak is het hierdoor zelfs goedkoper als het niet bio product. Of iig gelijkwaardig of maar Iets duurder. Het sneller sparen van koopzegeld e.d. maken we ook meteen graag gebruik van. We hebben aanvullend ook een bezorg abbo bij AH wat wij op jaar basis meer dan makkelijk eruit halen weer.

Mijn man en zoon hebben Duolingo ook aanstaan want ze zijn daar ook beide dagelijks mee bezig.

En dan hebben we wel nog verschillende streaming diensten zoals Netflix e.d. maar dat zie ik los van een dienst welke je gratis hebt zoals Spotify, YouTube e.d., maar waar je premium aanvullend kunt afsluiten.

Ik heb verder nog een tijdje premium gebruikt bij FITBIT en de wandelapp WIKILOC. Ik zet dat tussendoor stop wanneer ik er te weinig mee doe, maar met periodes stond het ook aan.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-02-25 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:48

Ik gebruik spotify premium en dat is echt top!

Youtube twijfel ik nu over om te nemen. Ik vind de reclames enorm vervelend en kijk heel graag en veel YouTube…

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:59

musiqolog schreef:
Even over Spotify: ik luister ook veel muziek, maar ik doe dat een beetje anders dan jullie. Streaming is bij mij vooral extra, geen hoofdmoot.[ Afbeelding ]
(En dit is alleen maar wat ik de afgelopen maanden bij elkaar gekocht heb.)

Op Duo ben ik nog nooit door de vijf hartjes gegaan. Ik doe Zweeds, en qua moeilijkheidsgraad is dat geen Japans of Chinees zal ik maar zeggen. Maar ik ben redelijk fanatiek bezig, en je tikt weleens ergens naast. Dan kan het alsnog hard gaan.

Welcome to “ old school “. Ik heb een hekel aan Spotify. Geef mij maar radio en cd’s.
Youtube nauwelijks eigenlijk alleen voor handleidingen etc. en dan via DuckDuckGo dat scheelt veel zooi.
Verder eigenlijk alleen NLZiet. Geen online spellen etc.