Executie in Iran tegengaan van Pakhshon Azizi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 11:04

Ik heb ook getekend. Misschien helpt het niet, maar misschien wel en met niets doen weet je zeker dat er niets verandert.

purny

Re: Executie in Iran tegengaan van Pakhshon Azizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 11:15

@pien: ik tem niet hoor, beetje vreemde redenatie.
Het is gewoon hoe ik erover denk.

Al die handtekeningacties zijn fijn, maar het zal het niet tegenhouden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 12:13

Je kunt beter opstaan voor de vrouwen hier in Europa, die zijn er ook in NL en omliggende landen veel en veel te veel.

Ik keek van de week nog de docu 'moslims' en schrok weer van hoe zij naar vrouwen kijken. Als bezit, niets meer of minder.
En dat heeft niet persee met de islam te maken, want in mijn werk zie ik ook veel turken (die niet geloven), maar puur op cultuur mij proberen uit te leggen dat hun dochters niets mogen, en hun zonen 'nu eenmaal meer fouten mogen maken dan meiden'. En dan heb ik het over hele 'moderne' mensen die goed meedraaien in de maatschappij.
En dan heb ik het nog niet over de Afghaanse en Irakese dames gehad hier, die soms zelfs niet geregistreerd staan in NL en zowieso niets durven omdat hen verteld is dat ze dan eruit gegooid worden.

Afghanistan is afschuwelijk, maar in het grote deel van de wereld worden vrouwen afschuwelijk behandeld (denk ook aan India, delen van Afrika en het midden oosten) en wij vrouwen zouden veel beter moeten realiseren dat ook onze positie zoals die nu is in 1 of 2 generaties voorbij kan gaan als we culturen die vrouwonvriendelijk zijn hun gang laten gaan onder het motto: zelf weten wat je doet.
Samen met mannen als Trump die in onze eigen gemeenschap op staan en te weinig bestreden worden maak ik mij zorgen om de toekomst van vrouwen in West Europa.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 12:22

Gatsie wat naar. Word er ziek van. Getekend natuurlijk!
En natuurlijk zal het wellicht niet deze executie stoppen. Maar opgebouwde internationale druk kan wellicht wel iets in de toekomst nog veranderen. Het is een kleine moeite voor iets wat ontzettend onmenselijk is. Snap niet dat hier zo negatief op gereageerd wordt..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 12:30

Raineri schreef:
Gatsie wat naar. Word er ziek van. Getekend natuurlijk!
En natuurlijk zal het wellicht niet deze executie stoppen. Maar opgebouwde internationale druk kan wellicht wel iets in de toekomst nog veranderen. Het is een kleine moeite voor iets wat ontzettend onmenselijk is. Snap niet dat hier zo negatief op gereageerd wordt..

Precies en dus antwoord gelijk op Sundda.
Massaal komen we in Bokt op voor verwaarloosde dieren. Nu voor een mens. De hele wereld of delen ervan kan ik niet verbeteren, maar wellicht wel door internationale druk nu of in de toekomst iets veranderen. Deze vrouw heeft zelf naar buiten weten te brengen wat er nu rond haar persoon gebeurd. Als je zelf zoveel anderen vrouwen en meisjes geholpen hebt, waardoor je dit nu zelf moet ondergaan, dan verdien je op zijn minst ook een reactie cq hulp. Zo denk ik erover.

Je kunt niet de hele wereld redden maar misschien wel enkele mensen (of dieren).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 12:38

Niet geschoten is altijd mis! Als niemand het doet dan gebeurd er ook nooit wat.

En ja, wat Sundda zegt vind ik ook een hele goede, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten denk ik. Opstaan voor vrouwen over de hele wereld en doen wat je kunt!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:44

Of het nou wel of niet helpt, als ik daar zat (wat nooit zou gebeuren, ik ben te laf) zou ik ook willen dat mensen iets proberen om me te helpen, en ik zou een héél klein beetje minder ongelukkig sterven wetende dat veel mensen me beter hadden gewenst. Getekend dus

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 14:06

En, wellicht stoppen we de executie niet. Maar misschien krijgt ze wel lucht van de vele, vele handtekening die hopelijk worden opgehaald. Hopelijk voelt deze onschuldige vrouw zich dan een stukje minder alleen in het laatste moment. Wetende dat er veel vrouwen/mensen begaan zijn met haar lot.
"Wij" hebben een systeem wat vaak voor ons opkomt. Beetje zusterliefde is nooit verkeerd, zij hebben dat niet! We kunnen klagen als geen ander over microagressies hier (terecht ook). Maar deze vrouwen hebben fundamenteel hulp nodig!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 14:21

Getekend. Bedankt voor het delen, Pien!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 14:32

Uiteraard getekend, goed dat je het hier deelt Pien!

Walgelijk dit soort praktijken en helaas de brute waarheid voor veel vrouwen verdeeld over de wereld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 19:11

Dank je wel. Ik voel me geraakt door jullie!! Met alle antwoorden hierboven ben ik het eens waarom we dit doen..Wellicht dat gedood worden deze vrouw ook bevrijd van alle martelingen maar inderdaad de zuster liefde en hopelijk ook de broederliefde weteldwijd , zal haar en bereikt hebben waardoor ze minder eenzaam sterft (zo waar en treffend verwoord). Bedankt voor jullie handtekeningen!!!! Super.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:10

Elisa2 schreef:
Nou ik denk ook dat als vrouwen in hun kracht staan, en de zogenaamde wijze vrouwen die er vroeger waren bij de natuurvolkeren en veelal de stam leidde. Dat dit heel bedreigend is voor sommige mannen.

Vindt het wel bijzonder dat jullie inderdaad al een soortgelijk gesprek hebben gehad, het lijkt heel diep geworteld te zitten.

Ik denk ook precies hetzelfde.

Het is de angst bij mannen en ze willen de macht.
Dus worden de vrouwen onderdrukt of uit de weg geruimd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 09:55

Het gaat niet enkel om vrouwen daar, maar algemeen over mensen die hun stem laten blijken en niet in de kraam passen van wat ze daar willen.
Iemand hier al van VUB-prof Djalali gehoord? Ik hoop dat deze dame een even lange adem heeft als hij...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/25 ... erstaking/

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 10:12

Klopt Tienele waarbij vrouwen ook onderworpen worden aan bv strenge kledingseisen waar patrouilles voor zijn opgericht om te kijken of deze wel nageleefd worden.
Het regiem is extreem repressief voor vrouwen, maar mannen worden zeker ook vervolgd wegens allerlei valse beschuldigingen net als bij vrouwen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 10:26

Tieneke schreef:
Het gaat niet enkel om vrouwen daar, maar algemeen over mensen die hun stem laten blijken en niet in de kraam passen van wat ze daar willen.
Iemand hier al van VUB-prof Djalali gehoord? Ik hoop dat deze dame een even lange adem heeft als hij...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/25 ... erstaking/

Dit vind ik ook erg..hoop echt dat ze hem nog kunnen ruilen of iets anders onderhandelen. Lijkt me echt vreselijk als je dan voor een werkbezoek in zo'n land bent en dit gebeurd. Rampengeneeskunde lijkt me weinig met spionage te maken te hebben.

Vreselijk land zeg..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 10:45

Natuurlijk getekend.
Ik doe regelmatig dit soort petities van Amnesty International tekenen.
Ik denk niet dat het helpt, maar ik wil wel mijn stem laten horen.