Eleeke schreef:Hutcherson schreef:Tegenwoordig is het oppassen geblazen waar je je mee bemoeid (zeker in NL!) en zullen veel mensen denken 'ik loop wel door'. Wellicht bij een huilend kind op blote voeten minder snel maar zodra de volwassenen erbij komen wel. Dan weet je niet wat de intenties zijn en hoevaak hoor je niet dat iemand door zoiets wordt neergestoken?
Dat is niet tegenwoordig, dat is van alle tjden.
Mensen die steeds het woord "tegenwoordig" gebruiken geven anderen het gevoel dat de samenleving onveiliger is geworden.
Feit is dat de samenleving alleen maar over het geheel genomen ( in Nederland) veiliger is geworden, verdrietig is dat we dat soms niet zo voelen, schadelijk is het dat er mensen zijn die dat gevoel proberen te verspreiden.
Dit.
Ik heb eens een advertentie zien langskomen voor verkoop van een verboden wild dier. Ik zag woonplaats van adverteerder, heb de lokale politie gebeld en guess what: na een week werd ik gebeld dat ze inderdaad bij die adverteerder langs waren geweest (zonder succes, maar ze gingen het er niet bij laten).
We kunnen allemaal wel kwaken over onveiligheid, maar als je niks (met beleid) doet, zal het ook niet beteren. En blijf je zelf met een ruk gevoel zitten.