Trouwen in 2026!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:57

Oeh, dat ziet er heel tof uit :wow:

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:09

@Upendo

Goed om de keuze te maken die bij jullie past. Ik heb inderdaad wel eens foto's gezien van een bruiloft waarbij de trouwjurken niet matchten, nu kan het zo zijn dat dat is omdat de smaken gewoon dusver uit elkaar lagen dat dat gewoon mission impossible was (en uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat jíj je lekker voelt in je jurk), maar als het te voorkomen is en het past zo bij jullie, groot gelijk.

@Jodi93 Oh zo :'). Zo kun je de vraag ook lezen, had hem verkeerd begrepen sorry.
Eigenlijk is dat tweeledig. Het feest willen we graag thuis omdat we er de ruimte voor hebben en omdat je dan relatief goedkoop helemaal naar jouw wens je feest kunt houden. Maar, als je ook de ceremonie thuis doet zit er alweer veel meer regelwerk aan, verbouwwerk tussendoor, etc.

Anderzijds omdat trouwlocaties gewoon echt heel mooi (kunnen) zijn. Ik kan al kwijlen van jullie locatiefoto's haha. Wij wonen wel mooi, maar toch ook niet zo mooi. En voor een ceremonie vind ik het wel gaaf om een 'wauw' locatie te hebben, waar het feest toch binnen is en de locatie dus minder relevant is.

Leuk ook dat fotografen zich melden. Ik ben ook benieuwd, ook voor de fotograven, of jullie ook wel eens samenwerken met een videograaf of zelf wellicht ook video's maken? Annemiek wel wist ik inderdaad, even gecheckt.

Maakt het niet goedkoper, maar ook bewegend beeld hebben lijkt me heel gaaf. Ik heb bijvoorbeeld uit mijn jeugd geen video's en maak nu zelf ook veel te weinig video's.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:21

]Wij gaan ook trouwen :D door de komst van een tweede kleintje wordt dat ook 2026.
Hier ligt alles nog open en ik schiet zelf alle kanten op :') (van simpel en klein naar chique en groter, qua jurk ook) dus lees lekker mee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:33

Ik werk als fotograaf regelmatig samen met videografen, bij ongeveer 50% van de bruiloften zie je beide. Als fotograaf zélf ook video doen is nagenoeg niet mogelijk, je mist bij belangrijke momenten dan of de foto of de video. Wel maak ik met de drone tijdens de fotoshoot en borrel vaak wat korte video’s, maar dan heb ik tijd die ik tijdens de first look of ceremonie bijvoorbeeld niet heb

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:25

Oh wat grappig Upendo! Ik herken inderdaad meteen je plaatje van de locatie. Ik reageer niet altijd overal op, maar vond het er meteen supergaaf uitzien en ook wel bijzonder, want er zijn altijd zoveel reacties op die oproepjes! :)

Als fotograaf werk ik inderdaad ook regelmatig met een Videograaf samen. Zelf maak ik ook helemaal geen video. Ik ken wel fotografen die beiden kunnen, maar op de dag zelf doen ze dan inderdaad of foto of video, dus dan heb je alsnog een tweede persoon daarvoor nodig. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:10

Ik doe inderdaad ook video.
Ik heb zelf meerdere mogelijkheden daarin; ik heb pakketten waarbij we met twee personen komen. Ik doe dan de video, en er is een fotograaf bij voor de foto’s.
Of ik doe foto en video in mijn eentje. Dat laatste is natuurlijk een beetje een compromis, want je kan niet tegelijkertijd twee camera’s bedienen. Ik doe dit door de nadruk te leggen op de video. Alle hoogtepunten worden gefilmd. Door de dag heen maak ik tussendoor wat sfeerfoto’s. En tijdens de fotoshoot en groepsfoto’s maak ik (vrijwel) alleen foto’s. En waar mogelijk, zoals tijdens de ceremonie, bij het aansnijden van de taart en de openingsdans zet ik een of twee camera’s op statief om te filmen, en maak ik tegelijkertijd wat foto’s. Zo kan ik toch zowel foto als film aanleveren van de hele dag. Maar je krijgt dan in totaal wel wat minder foto’s dan wanneer je een aparte fotograaf inhuurt natuurlijk.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 07:11

Reeltje_5 Snap je twijfel wel voor April. Maar tegenwoordig is er geen pijl meer te trekken op het weer vind ik. Je kan zo alle 4 de seizoenen op 1 dag hebben :')

Upendo: hele gave locatie zeg! Leuk dat jullie samen een jurk uit gaan zoeken zodat jullie matchen op de dag!

Douce: ik heb geen idee in welke regio je zit maar bij ons in de regio is het op veel plekken prima om het zonder feest te doen! Wat ik begreep toen wij aan het zoeken waren. Wij doen wel alles op een plek maar dit vinden wij voor ons praktischer vanwege onze kinderen en wat oudere mensen zodat die niet rond gesleept hoeven te worden.

Welkom splashlslief.

Wij kiezen alleen voor een fotograaf. Geen videograaf. Wij gaan dat echt niet vaak terug kijken en vermoed onze kinderen later ook niet. Dus voor ons zijn foto's genoeg als herinnering.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:44

Oeh eindelijk mag ik mee praten! Elk jaar zie ik het trouwtopic langskomen maar als single kon ik nooit mee praten :’) Nu al een poos een relatie en we hopen 2026 te gaan trouwen! Al ga ik niks regelen voor hij op z’n knieën is gegaan, ik ben nogal traditioneel :D
Wat een toffe locatie kwam er voorbij. Heel gaaf!

Ik zou wel graag een videograaf willen maar het is zo bizar duur als je ook een goede fotograaf wil. Ik heb liever een goede fotograaf naar mijn stijl dan beide en net Mwah. Dus heb even op je site gekeken Annemiek, maar zo gecombineerd is wel Nice! Wellicht dat ik dat tegen die tijd eens ga uitzoeken.

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:20

Gefeliciteerd meiden! Hoe was het aanzoek?!

Ik kom stil meelezen :D. We gaan in 2027 trouwen maar dan kan ik alvast bij jullie ideeen opdoen en genieten van de voorpret.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:59

Amado7 schreef:
Oeh eindelijk mag ik mee praten! Elk jaar zie ik het trouwtopic langskomen maar als single kon ik nooit mee praten :’) Nu al een poos een relatie en we hopen 2026 te gaan trouwen! Al ga ik niks regelen voor hij op z’n knieën is gegaan, ik ben nogal traditioneel :D
Wat een toffe locatie kwam er voorbij. Heel gaaf!

Ik zou wel graag een videograaf willen maar het is zo bizar duur als je ook een goede fotograaf wil. Ik heb liever een goede fotograaf naar mijn stijl dan beide en net Mwah. Dus heb even op je site gekeken Annemiek, maar zo gecombineerd is wel Nice! Wellicht dat ik dat tegen die tijd eens ga uitzoeken.

Gefeliciteerd!!

Nadine: jij ook gefeliciteerd!

Aanzoek verhalen zijn altijd zooooo leuk! Dus vertel vertel :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:47

Ik werd wakker de 11e en ik wist gewoon dat het de dag zou zijn :D
Had zelfs mijn nagels gelakt speciaal voor de foto

Heb gevraagd of die wilde wandelen en lunchen die dag en ben net voordat we weg gingen nog iets bij de buren gaan halen zodat hij tijd had om de ring te pakken.
We hebben gewandeld, daarna geluncht en toen nog een rondje gedaan waarbij die het gevraagd heeft midden in het bos.

Ik was keihard aan het huilen en hij maakte zich zorgen dat die het niet goed had gevraagd := Ik was gewoon erg blij zoals jullie wel snappen

Ik heb overigens de ring zelf uitgezocht een aantal maanden geleden en wist dus dat die in huis verstopt lag

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 14:25

Ah wat mooi!!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 14:27

Amado en Nadine welkom en gefeliciteerd!

Amber_anne: wat een leuk verhaal! En wat lief dat hij zich zo druk maakte of die het goed gevraagd had!

Ik wist dus echt van niks. Had echt niks door. Ik zeurde al jaren om te trouwen.. nou nee hoor meneer ging niet op de knieën nergens voor nodig vond die.. (we zijn aankomende augustus 15 jaar samen)

Maar op oudejaarsavond 31 december 2023 ging ik de kinderen op bed doen. We bleven dat jaar thuis voor wat rust. Nou rust was het niet de hele dag was die kerel dus al zenuwachtig en ik dacht dat het kwam omdat hij veel vuurwerk ging afsteken en dat hij over enthousiast daarvan was :')
Vriendin van mij zat in het complot en hij had dus alles met haar geregeld.
Ze was er in de avond ook even gezellig. Nou dus ik de kids op bed en dacht nog zal ik vast me pyjama/huispak aandoen? :') maar dacht ach die straks wel als mijn vriendin weg was. Nou ik kwam dus beneden en daar stond die. Kaarsen op de grond in de vorm van een hart, grote bos rozen en mijn vriendin zat sneaky op de bank te filmen :=

Ik was helemaal overrompeld en hij had een lief verhaal toen die op zijn knieën zat en natuurlijk heeft die de grote vraag gesteld <3

Even een foto van erna ik was nog een beetje in shock ofzo.
Spoiler:
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 14:40

<3
Wat een leuke verhalen allebei <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 15:36

Ahww je kijkt zo blij <3

Edit: ik dacht dat ik hier een foto van de ring had gepost maar dat was in het 2025 topic
Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 16:03

Mijn vriend had een verrassingsweekend naar Antwerpen geregeld (samen met onze dochter). Hij was doodziek maar wilde toch. We zaten in een chique hotel vlakbij de plek waar we besloten dat we een relatie hadden 7 jaar geleden. Op een gegeven moment mocht onze dochter mij een cadeautje brengen. (Zie foto) en toen ik op keek zat hij op z’n knieën <3
Afbeelding

(Zat ook nog een lief briefje bij)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 20:02

Het eerste heb ik geregeld; een Babs :D
Nou nog een datum, locatie, mensen, jurk etc hahaha.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:05

@amber_anne: hele gave ring! <3

@splashlslief: wat een lief aanzoek! <3 en wat knap dat hij door gezet heeft ondanks dat hij ziek is!
Tof dat je de babs al hebt!

Ik zag net dit voorbij komen en vind dit echt tof! Deze komt op ons ideeën lijstje :D

Afbeelding

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:21

@upendo
Hebben jullie een ceremoniemeester ingehuurd?

Ik wil sowieso ook een videograaf :D Fotograaf heb ik al wel een idee van als ze beschikbaar is, ze heeft foto’s gemaakt op de bruiloft van een vriendin en die vond ik heel mooi. Videograaf weet ik nog niet helemaal.

@Amber_anne, hahaha grappig dat je het aldoor had! En dan heb je sowieso een ring naar je eigen smaak, mooi!

@Jodi93, oh jeetje wat een leuke verassing dan! Heel lief!

@SplashIsLief, Oh dat is wel lief, ondanks dat hij zo beroerd was. <3

Mijn aanzoek kwam ook onverwachts, hoewel ik wel wist dat we ergens de komende jaren zouden gaan trouwen had ik niks door. Hij stond al een keer met z’n telefoon in de douche met de deur dicht dat ik dacht wtf….? Maar z’n excuus was dat hij voor m’n verjaardag was aan het regelen was dus ik moest niet doorvragen (Ik was ook bijna jarig). Naja toen gingen we op een dag gezellig naar het bos met onze pup en daar beetje chillen en dan wat eten bij het restaurantje daar. Ik dacht nog eerst zal ik gewoon m’n joggingbroek of zo aan doen, maar dacht nee we gaan ook nog uit eten dus ik doe wel wat nets aan. Gelukkig maar haha. We waren in het bos geweest, toen gingen bij het water chillen. Op een gegeven moment wilde hij langs het water lopen, naja prima. Ik was continue met die hond bezig te filmen dat hij heet water in ging hahaha. Hij zegt op een gegeven moment, mag ik Koda even vasthouden. Dus ik zeg letterlijk ‘ hoezo dan?!’ Ja ik moet wat vragen.. En toen viel het kwartje pas hihi. Blijkbaar zaten onze ouders op het terras van het restaurant te kijken (waar we gewoon langs zijn gelopen) en z’n zusjes zaten als paparazzi in de bosjes met hun camera’s. De ring heeft hij zelf uitgekozen en heeft hij super goed gedaan, helemaal mijn smaak!

Afbeelding

Hebben meer mensen zo’n bruiloft plannen boek zoals op de vorige pagina?
Zijn er mensen uit de buurt van Bergen op Zoom die nog locatie ideeën hebben?

Dat met die polaroid is super leuk!! Ik heb alleen niet zo’n ding.. Maar ik wil er wel altijd een maar vind het zo duur. Misschien een goed excuus om hem aan te schaffen :Y)
Laatst bijgewerkt door Reeltje_5 op 22-01-25 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:26

Reeltje leuk die paparazzi Hahha ::))

Ik las ergens de tip om kinderen een wegwerp camera te geven om foto’s vanuit hun perspectief te maken. Vond ik ook wel leuk!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:48

Vrienden van ons zijn getrouwd in het Markiezenhof, maar die kende je waarschijnlijk al.

Hier trouwens al enige tijd geleden ten huwelijk gevraagd, als totale verrassing.

Op het strand, mijn favoriete plaats ten aarde. Beetje jammer alleen dat hij niet wil trouwen op het strand :') .

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:00

Met wegwerpcamera’s is ook leuk inderdaad!

Super leuk Douche, jammer dat hij er niet wilt trouwen haha

Ik heb ook de ‘mijn bruiloft planner’ gekocht :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 07:58

Ik negeer de rode letters even.

Wij zijn nu begonnen met eea actief oppakken, gaan binnenkort ook naar een weddingfair in de buurt voor inspiratie.
Daarnaast hebben we nu een Spotify playlist die we alvast opbouwen met potentiële ceremonie muziek. Heb al redelijk helder op welke liedje ik op wil komen. Nog twee liedjes te gaan...

Daarnaast ben ik steeds zekerder dat ik een eigen BABS wil eigenlijk. Maar daar hoop ik op de Fair meer informatie over te krijgen. Hoe gaat het bij jullie?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:05

Hier ook heel blij met onze Babs. Verder nog steeds niks geregeld, maar hoor van veel mensen dat de standaard trouwambtenaar tegen viel.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:45

Reeltje_5: wat een mooie ring! Leuk dat je niks doorhad!

SplashlsLief: leuk zo'n weg werp camera idee!

Douce: waarom wil hij niet op het strand trouwen?

Wij nemen wel een babs van de gemeente. Onze locatie kent ze goed en gaven aan dat er leuke tussen zitten en dat ze zeker ons advies willen geven over welke van de gemeente bij ons past. Maar dat kan pas een half jaar van tevoren dus we wachten nog even.

Hier inmiddels een secretaire op de kop getikt voor het omtoveren van de gatsen tafel met die instax foto's :D

Verder zijn de proefkaartjes besteld

Onze kaart voor de daggasten:
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

En voor onze avond gasten:
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding