Ladyson schreef:Als je nu niet verder gaat studeren, "moet" je gaan werken. Welk werk wil je gaan doen? En heb je daarvoor een master nodig?
Als starter houdt je werkweek vaak in 5 dagen van minimaal 8.30-17.00, dus om 7.30 van huis en om 18.30 uur thuis. Besteed je nu ook zoveel tijd aan je studie? Of meer? Of minder?
Als je nu evenveel of minder tijd aan je studie besteed, dan krijg je niet meer vrije tijd door te gaan werken (en geen master te doen)
En als je later toch je master wil doen, zal het dus naast je werkweek nog erbij komen. Dan heb je nog minder vrije tijd. Denk dus goed na in hoeverre je je master nodig hebt.
Daartegenover staat dat voor het werk wat ik wilde doen ik helemaal geen universitaire opleiding nodig had en na het VWO een HBO ben gaan doen, en daar nog steeds geen spijt van heb
Ik quote toch mezelf nog even, zeker na dit deel van de OP:
Citaat:
Maar, ik weet niet of ik er zin in heb. De master is een jaar, waar ik waarschijnlijk 2 jaar over ga doen gezien het verloop van mijn bachelor. Ik ben overdag continu bezig met leren, heb weinig vrije tijd over (behalve naar mijn paard/weekend naar mijn vriend), het kost me onwijs veel tijd.
Hoe denk je dat je leven eruit ziet als je niet meer studeert? Is dat beeld realistisch? Zonde om daarvoor niet verder te studeren als je vervolgens in een vergelijkbare situatie belandt namelijk