Aanrecht organiseren, hoe ziet jouw aanrecht er uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 00:44

Citaat:
Dat dus!! Ik ben af en toe zo op zoek naar het hoe daarin!

Dat is voor iedereen natuurlijk een beetje verschillend. Ik ben, mede geïnspireerd door diverse YouTube minimalist kanalen, kritisch door de inhoud van de kasten gegaan en heb dubbele en onnodige spullen verwijderd.
Ik heb een paar bakken voor voorraad, kruiden, etc.
Daarnaast: kastjes logisch indelen en niet volproppen. (pannen naast het gasfornuis, servies bijelkaar etc.)
En zoveel mogelijk zorgen dat je je voorraad werkelijk opmaakt voordat je nieuwe koopt.
Opbergsystemen geven in mijn optiek alleen meer chaos, omdat de 'logica' snel verwaterd.
En het is iets wat je moet blijven volhouden. Mijn kleine keuken is niet strak opgeruimd, maar wel logisch.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 09:05

Ik ga geen foto's van mijn keuken plaatsen. Mini huisje, kleine keuken, weinig kastruimte, dus alles staat op t aanrecht of tegenoverliggende aanrechtblad. Van 1001 kruiden potjes, als weckpotten vol rijst, pasta etc. Zo'n keuken als in de begin post en dus zo weinig op aanrecht vanwege ruimte in de kastjes, zou ik wel willen als ik later groot ben :))

Ik heb kruiden rekjes voor alle potjes, weckpotten voor voorraden, in de kastjes kleine bakjes met daarin spullen op thema (sausen, soepen, beleg etc.). In m'n koelkast ook van die koelkast laatjes/bakjes (broodbeleg, groente...). Om alles toch een beetje georganiseerd en bij elkaar te houden.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 12:10

Hier staan bepaalde dingen ook gewoon op de aanrecht. Zoals bijvoorbeeld fruit, vitaminepillen, koffie apparaat, keukenrol.

De rest zoveel mogelijk in de kastjes.
Voor de kruiden bijvoorbeeld heb ik een houten dienblad, dan kan ik dat makkelijk pakken en weer terug zetten als ik kruiden nodig heb.
Onder de gootsteen heb ik wat bakjes om sponsjes e.d. in op te bergen.
En ik heb in een andere kast buiten de keuken een mandje staan waar alle kabels inzitten.
Ik werk tegenwoordig het liefst met bakjes om alles op te bergen, want dat ruimt ook het makkelijkste weer op.

Afbeelding

En dit is hoe ik de kruiden heb opgeborgen. Wel lekker rommelig doordat het allemaal verschillende potjes zijn, maar goed ze staan in een kastje dus dat scheelt.
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:35

Wat is voor jezelf acceptabel en wat zorgt er voor dat opgeruimd wel leefbaar is.
Een keuken is een opslagplek en bovenal een gebruiksvoorwerp.

Hier hebben we een heel groot kookeiland van 4,5m met daarin allemaal lades. En een achterwand met kasten. Tevens heb ik een koffienis voor koffiezetapparaat en kitchenaid en lades voor dingen als sleutels, papieren, scharen, pleisters.

Maar in de loop van de dag verzamelen zich toch spullen op dat eiland. Kinderen die even een kleurplaat neerleggen. Bakjes wat ze hebben gebruikt voor fruit en niet in vaatwasser hebben gezet. De iPads. Even iets dat ergens moet liggen.

Maar ik probeer wel altijd tussendoor te voorkomen dat het een verzamelplek wordt. En dat het eind van de dag redelijk leeg is.

Maar een handdoekje, peper en zout, zeep, bloemen staat er echt gewoon altijd. Het is geen showroom en dat geeft het ook weer sfeer en leven.
Afbeelding
Afbeelding

Winged

Re: Aanrecht organiseren, hoe ziet jouw aanrecht er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:40

Ja, nu besef ik dus dat ik ook echt nodig met mijn keuken aan de gang moet. laatst al door een ander topic een prullenbak voor ín een keukenkastje besteld. Binnenkort dan maar eens bezig met het herindelen van mijn keuken. Op zich staat er niet veel óp het blad. Maar het indelen is niet helemaal goed.

(noteert op to do list voor in een weekend)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:54

Afbeelding
Dit is dus wat ik bedoel. :+
5min na de vorige foto’s is dit alweer het geval.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:21

Ik krijg echt error van spullen op het aanrecht dus behalve een dienblad met een vaas bloemen en een zeeppompje staat hier verder niks.

Wat Lautje post is wel erg herkenbaar met een groot eiland en 3 kinderen die graag alles op het eiland gooien maar ik probeer het wel altijd gelijk op te ruimen.

Georganiseerde lades met kruidenrekjes en vaste plekken voor spullen helpen daar wel erg bij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:03

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb een gave koekjespot op het aanrecht staan waar het losse spul, bonnetjes, e.d. in gaat. Eens in de zoveel tijd ga ik er doorheen en gooi dingen weg of ruim het elders op.

Dat vraagt om een foto! :D

Bij deze :D

Afbeelding

In de pot zitten de airpods en portemonnee van mijn partner, bonnetjes, een laadkabeltje, aansteker (god knows why), wat muntgeld en wat losse pleisters :').

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:24

Ook Handig een niet doorzichtbare pot :))

Wij hebben vorig jaar verbouwd beneden en onze keuken is echt bij de woon en eetkamer getrokken. Voorheen irriteerde ik mij bij ons aan te weinig dichte kastruimte.
Onze keuken heeft dus echt heel veel lades waar gewoon alles in weggestopt kan worden. De woonkamer idem.
Hoe prachtig ik dat ook vindt hoor die open keuken kasten van bijv Devol. Of glazen vitrine achtige kasten en planken met spulletjes. Maar ik weet gewoon dat het hier een chaos wordt.
Enige open kast die we hebben is onze giga roze boekenkast.
Daar kan ik mij dan weer niet zo aan ergeren. Die kleurrijke hotchpotch aan boeken in alle formaten, soorten, onderwerpen en kleuren.

Als je houdt van opgeruimd huis/keuken zou ik altijd zorgen voor mega veel dichte kasten. Evt in een schuurtje of bijkeuken. Want je hebt altijd veel zooi.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 19:16

Die pot is heeel erg gaaf San! <3 Erg goed idee ook!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:18

Janine1990 schreef:
Die pot is heeel erg gaaf San! <3 Erg goed idee ook!

HK Living :D.

Ik vind het wel een fijn systeem. Als de pot niet meer dicht kan, is het tijd om op te ruimen :)). En op deze manier heb ik nooit 'troepjes' in het zicht.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:19

En als de deksel niet meer past weet je dat het tijd is om op te ruimen...