Werkloos en (hoog)zwanger, wat doen als tijdverdrijf?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: Werkloos en (hoog)zwanger, wat doen als tijdverdrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:17

miniatuurhuisjes knutselen

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:55

Vrijwilligerswerk?

Ik ben aan het einde van mijn zwangerschap actief geweest bij ons buurthuis en het verzorgingstehuis een dorp verderop. Voornamelijk als “thee maatje”.

Dus geen fysieke dingen meer maar gewoon een bakje thee drinken met de mensen. Werd erg gewaardeerd en paste mij heel goed. Geen uren weg maar toch even onder de mensen.

En kwam het een dag niet uit… ook geen probleem.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:17

Ik wilde ook zeggen haken of breien. Met haken kun je bijvoorbeeld ook leuke poppetjes knuffeltjes aan zo’n mobiel voor boven de wieg haken en zo.

Of het breien een lekkere zachte deken voor de kleine. Zoveel leuke opties!

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:45

Je zou wat laatste praktische dingen kunnen voorbereiden, babywasjes draaien, poetsen en je nesteldrang de volle loop laten gaan

Eventueel een cursus met betrekking tot EHBO bij de baby eventueel?

Alvast wat koken zodat je straks lekkere voedzame maaltijden hebt in de vriezer. Je kan ook koekjes maken die je borstvoeding wat ondersteunen (en gewoon heel lekker zijn natuurlijk). Ik maakte op het laatst van de zwangerschappen ook altijd van die compressen voor in de diepvries die je dan snel kan pakken bij pijn van hechtingen of stuwing.

Ik zou zeggen geniet er van, de laatste loodjes van je (eerste, neem ik aan?) zwangerschap zijn echt wel speciaal ☺️

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:54

Fotoboek maken van 2024, of van een vakantie.

Cake(s) bakken en invriezen. Alvast voor de kraamvisite.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:02

Albertina71 schreef:
Fotoboek maken van 2024, of van een vakantie.

Cake(s) bakken en invriezen. Alvast voor de kraamvisite.

Dat vind ik een hele goede. Fotoboek kom je anders waarschijnlijk nooit meer aan toe.
Koken en invriezen is inderdaad heel fijn. Voorraadkast vullen met standaard dingen ook.

Heb je nog administratieve dingen die je kunt voorbereiden? Alvast alles voor de belastingheffing bij elkaar zoeken?

Naar de bibliotheek? Vluchttas al ingepakt?

Een klein fotoalbum maken met alle echos en fotos van de zwangerschap?

Kleding uitzoeken en op Vinted zetten?
Opvang voor de kleine al uitgezocht?

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:34

Honden uitlaten voor het dierenasiel in de buurt.
Koffie drinken of thee met omatjes in een verzorgingstehuis.

Je huis en kasten opruimen en naar de kringloop brengen wat je niet gebruikt.
Leuk boek lezen een cursus doen voor iets wat jij leuk vind.
Misschien een online cursus.
Leuke dingen voor de babykamer maken, zo heb ik de poppetjes aan de muziek mobiel vervangen en allemaal verschillende poppetjes gemaakt die ik steeds kan verwisselen zodat de kleine steeds iets nieuws heeft om naar te kijken.
Op koopjes jacht naar alle kringloop winkels in de buurt voor babys zie je ZOOOOO veel leuke dingen en je gaat er niet failliet aan.

En alle dingen doen waar je nu nog van geniet die je straks met een baby niet zomaar meer kan zo als lekker uit eten, naar de bios.

EN VEEL SLAPEN WANT DAAR KOM JE STRAKS NIET MEER AAN TOE!!!!!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:01

Borduren! Zo geleerd en echt kei leuk. Misschien kun je een leuk patroon voor de kleine maken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:05

996981 schreef:
Genieten van het feit dat je je nog kunt vervelen? :D die tijd ga je missen

Hahahaha dit!

klinkt heerlijk om je te kunnen vervelen. Geniet van het vervelen!

Bios pakken, lunch voor jezelf thuis laten verzorgen, adressen al op de enveloppen schrijven van de geboortekaartjes

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:11

Alvast beginnen met het invullen van een babyboek, waarin je schrijft hoe het voor de zwangerschap ging en dat opleuken met foto's en kaarten. Ik bedoel dan zo'n boek waar je ook in kunt bijhouden hoe je kind groeit in het eerste jaar. Vroeger heette dat 'Het boek van ikke', maar tegenwoordig zijn er zoveel soorten te koop. Voor mijn zoon had ik indertijd een boek van 'Raad eens hoeveel ik van je hou' met die hazen. Erg leuk om te maken/schrijven en ook leuk om na een paar jaar weer eens in terug te bladeren.

En wat eventueel ook wel leuk kan zijn: Postcrossing! Kijk maar eens in het topic dat daarover gaat. Je schrijft kaartjes naar willekeurig opgegeven mensen over de hele wereld en krijgt random vanuit alle hoeken van de wereld een kaart. Pas op, het is verslavend. :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:17

Lieke schreef:
Fotoboek maken

Deze wilde ik ook zeggen ja
En koken en bakken ook erg leuk
Of alvast een paar leuke uitjes vooruit plannen voor met je man. Dan kan dat er tenminste niet bij in schieten als de baby er eenmaal is

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:22

Manicure, pedicure en naar de kapper.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:32

Geniet ervan dat je je kunt vervelen, dat gaat dadelijk heel lang niet het geval zijn :D

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:35

Koken en daarmee de vriezer vullen is een hele goede tip. Met dat slaaptekort dat je straks gaat krijgen heb je geen energie om te koken.

Verder: alcoholmarkers en een kleurboek op amazon kopen. Zie het kleur topic.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:42

Dorine92 schreef:
Lieke schreef:
Fotoboek maken

Deze wilde ik ook zeggen ja
En koken en bakken ook erg leuk
Of alvast een paar leuke uitjes vooruit plannen voor met je man. Dan kan dat er tenminste niet bij in schieten als de baby er eenmaal is

Heb ik ook gedaan, een zwangerschapsfotoboek. Lekker wandelen en ultiem zalig tijdverdrijf - haken! Ik heb allemaal truttige vogeltjes met bloemetjes zitten haken. Heeeerlijk.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:55

verootjoo schreef:
Bijna 8 maanden is toch ook gewoon een normale tijd om met verlof te gaan? :=

Baby kan elk moment komen zou ik zeggen.

Ik zou winter vol liefde gaan bingen :))

Bijna 8 maand kan ook nog gewoon 9-12 weken zijn. Uitgaande van een zwangerschap van 42 weken. Je kunt makkelijk 2 weken over tijd gaan. Een verlof gaat 4-6 weken voor de uitgerende datum in.

En als ze nu al verveeld is. Dan ben je ook wel een keer klaar met tv kijken. Bovendien word je daar als mam in spe ook niet fitter van. De komende 6 weken kun je best kijken of er wat voor je is. Uiteraard met gepaste afspraken. Want je weet het maar nooit als hoogzwangere.

Ik zou kijken naar wat vrijwillers werk. En dan bijvoorbeeld in de ‘makkelijke’ hoek. Omdat je toch niet echt zwaar werk mag doen.
Bijvoorbeeld spel activiteiten met ouderen.
Of taalmaatje.

Staat ook goed op je cv.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:02

Dat van dat theemaatje lijkt me wel leuk!

Heb verder direct tips, maar er gaat iets fout in mijn brein, volgens mij denk ik als een paard. Ik dacht: "8 maanden, ze heeft nog 3 maand te gaan". Was eventjes vergeten dat het van een mens 9 en geen 11 maanden is. 8)7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:03

Anomien schreef:
verootjoo schreef:
Bijna 8 maanden is toch ook gewoon een normale tijd om met verlof te gaan? :=

Baby kan elk moment komen zou ik zeggen.

Ik zou winter vol liefde gaan bingen :))

Bijna 8 maand kan ook nog gewoon 9-12 weken zijn. Uitgaande van een zwangerschap van 42 weken. Je kunt makkelijk 2 weken over tijd gaan. Een verlof gaat 4-6 weken voor de uitgerende datum in.

En als ze nu al verveeld is. Dan ben je ook wel een keer klaar met tv kijken. Bovendien word je daar als mam in spe ook niet fitter van. De komende 6 weken kun je best kijken of er wat voor je is. Uiteraard met gepaste afspraken. Want je weet het maar nooit als hoogzwangere.

Ik zou kijken naar wat vrijwillers werk. En dan bijvoorbeeld in de ‘makkelijke’ hoek. Omdat je toch niet echt zwaar werk mag doen.
Bijvoorbeeld spel activiteiten met ouderen.
Of taalmaatje.

Staat ook goed op je cv.

42 weken is iets wat niet vaak voorkomt: 1 procent bevalt vanaf 42 weken. Met 34 weken gaat haar verlof in. Dus om voor die korte periode iemand in te werken die hoogzwanger is? Vrijwillig is niet vrijblijvend zeggen ze dan.
Zou dan eerder inzetten op een thuiscursus oid.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:06

Kijk uit met vrijwilligerswerk als je ww ontvangt. Kijk dan goed wat mag.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:41

AnnoNiemand schreef:
Koken en daarmee de vriezer vullen is een hele goede tip. Met dat slaaptekort dat je straks gaat krijgen heb je geen energie om te koken.

Verder: alcoholmarkers en een kleurboek op amazon kopen. Zie het kleur topic.

Dit is echt een mega goede tip! Hier ook voor een paar dagen aan curry, pastasaus etc. gemaakt. Zoveel profijt van gehad, de eerste weken heb je zo geen zin om te koken! Ik heb dit op de dag van mijn bevalling met weeën nog staan doen, maar ik zou je aanraden dit wat eerder te doen haha!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:08

Ja duh ik zeg dat het kan.
Omdat iemand opperde dat bijna 8 maand als zowat in je verlof zit. Dus maar voor de tv

Zo van dat ie er elk moment uit kan komen.
Ja ook dat kan. Maar als je je prima voelt heb je toch zeker nog een aantal weken te gaan. En in een uiterst geval zelfs nog twee weken.
Extra. Of 13 dagen of 12 dagen…

Om nu met bijna 8 maand te gaan zitten tv kijken… omdat je niet weet of ie er elk moment uit kan floepsen, dan ben je ook niet heel gezond bezig.

Dat wilde ik zeggen. Niet dat iedereen 42 weken volmaakt. Alles kan nog. Maar bijvoorbaat een nu al verveelde zwangere voor de tv zetten zou ik dus niet adviseren.

Vooral niet als ze aangeeft zelf ook zoekende te zijn.

Ik stond met 39+3 ook nog koeien op te drijven. Uiteraard onze eigen beesten en op veilige afstand (quad). Melkmonsteren. Wegbordjes maken voor een marathon.
Verdiepen in de omgevingswet. Ga zo maar door…

Ik zat niet stil en heb mij lichamelijk ook zeker niet uitgeput.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 14-01-25 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:11

Sjee, ik zeg toch ook niet dat ze enkel en alleen tv moet kijken :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:14

verootjoo schreef:
Sjee, ik zeg toch ook niet dat ze enkel en alleen tv moet kijken :')

Nee maar bingen geeft wel aan veel tv

Ts zocht wel iets meer inspiratie dan tv verwacht ik zo. _/-\o_

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 00:06

Ehbo cursus baby? Word bij sommige zorgverzekeraars ook nog eens vergoed.

Ik zelf vermaak me met legpuzzels, diamont painting, kleuren op nummer, borduren en je hebt tegenwoordig ook nog stip tekenen (weet niet precies hoe het noemt, lijkt me ook super relax).

Voorruit koken en invriezen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 00:09

Ik zei vroeger altijd 'als ik ooit kinderen krijg, ga ik in mn verlof carnavalfestival poppen papier macheejen voor.in de voortuin na de geboorte :') '

Nouja, ik heb geen kinderwens (nooit echt gehad ook) en dus nooit poppen gepapaiermacheet maar wie weet lijkt het je leuk :')