Renovatie flat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:14

Sterkte. Hopelijk kun je het een beetje bolwerken en ben je straks blij met het resultaat.
Een tip: pak alles wat je laat staan in de woning helemaal goed in met plastic folie. Dat scheelt een hoop schoonmaken nadien.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 00:21

Gok dat ik geen recht heb op verhuiskosten vergoeding, want ze zeggen dat er gerenoveerd kan worden in bewoonde staat.

Maar ga wel even navragen. Zeker ook puntje huurverlaging heb dit wel aangegeven bij de buren wegens ontbreken verwarming douche.

Heb afdek folie gekregen en mocht er meer nodig zijn kan je halen. :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:48

Marcella schreef:
Gok dat ik geen recht heb op verhuiskosten vergoeding, want ze zeggen dat er gerenoveerd kan worden in bewoonde staat.

Maar ga wel even navragen. Zeker ook puntje huurverlaging heb dit wel aangegeven bij de buren wegens ontbreken verwarming douche.

Heb afdek folie gekregen en mocht er meer nodig zijn kan je halen. :j

Als de verwarming er twee weken uit gaat, lijkt me dat geen bewoonde staat.
Folie echt dicht maken/plakken gaat je werk schelen achteraf.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:52

lor1_1984 schreef:
En dan mag je zelf ook nog gaan zorgen dat je muren opnieuw geverfd worden (ze witten de boel) en dat je nieuwe vloerbedekking (wat je dan ook wilt) neerlegt op eigen kosten allemaal etc terwijl ik net sinds 2023 overal nieuw vinyl heb liggen, niet wetende dat ze de boel gingen renoveren want dat kreeg ik in mei of juni 2024 pas te horen. -O-

Die rol je dan toch op en plastic erom en dan weer uitrollen als ze klaar zijn? Of denk ik nou te simpel?

Wat de open deur betreft er bestaan van die stofdeuren van plastic met een rits, dat houdt nog enigszins kou etc tegen. Misschien een idee?

Overigens wat dat energielabel verhaal, de overheid verplicht de verhuurder om dat in orde te maken. Geldt dat ook voor particuliere sociale huurwoningen?
Ik huur particulier maar het is geen vrije sector, toen ik er ging wonen in 1997 was de huur onder de vrije sector grens, dus dan is het sociale huur en dat blijft het tot ik eruit ga.

Echter energielabel is K of zo, huis is oud, tocht, vocht, enkel glas, pannendak zonder isolatie dus zou fijn zijn als mijn verhuurder ook wat aan dat energielabel zou moeten doen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 01:17

Gaan we idd ook doen met het vinyl. :)
Had ik het geweten voor het vinyl erin ging dan had ik nog een paar jaar gewacht met vloerbedekking vervangen omdat het nu gewoon dubbel werk is, ook qua huis leegruimen etc en daarmee dubbele stress.

Deur gaat naar binnen open dus dat werkt alsnog niet om zo'n ding ervoor te hangen, dan hangt dat in de weg wanneer de schilder bezig is of het komt tegen de natte verf aan enzo. :+
Ik heb zo'n isolerend deurgordijn wat je vastzet met klittenband en punaises aan de achterdeur maar die opent naar buiten toe. :)

Ik kan wb verplichten van verduurzaming enkel dit vinden:
Is de verhuurder verplicht energiebesparende voorzieningen aan een woning aan te brengen? | Rijksoverheid.nl https://search.app/fD3EvnhCHj95ixfk6

Afbeelding

LvdO

Re: Renovatie flat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 01:25

oh ts een waar "feest" der herkenning. als ik het zo doorlees, zouden we hetzelfde bedrijf kunnen hebben voor de renovatie. ook hier zijn ze in september begonnen. in februari werd vorig jaar het glas vervangen, evenals het dak! ik heb zoveel frustraties over hoe het hier is gegaan... met als kers op de fantastische taart het kwijtraken van mijn huissleutels door de werklui hier... maar, nu alles achter de rug is, klaar en bijna werkt zoals het zou moeten, zijn we er toch wel op vooruit gegaan.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 01:45

Maak veel foto’s dan heb je bewijs. Zou zeker daar zeker mee langs het juridisch loket gaan. Hebben ze die 70% echt gekregen. Wat zijn de afspraken / waar hebben jullie recht op.
Idioten. Niet de bouwvakkers hoor, die doen ook alleen maar wat ze moeten doen. Maar de woningbouw.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 02:29

Constructive soms. :+

Ben gek op foto's maken. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:32

Pfffft wat een gedoe joh..... -O-

Natuurlijk super fijn dat er zoveel wordt aangepakt en errug lekker dat je dat niet zelf hoeft te betalen allemaal, dat je woning een stuk gemoderniseerd wordt *\o/*

Maar wel waardeloos dat je dan een half jaar zoet bent met steeds weer mensen over de vloer en gedoe met kou enzo. Eigenlijk zou je hopen dat ze dergelijke grote werkzaamheden rijtje voor rijtje zouden doen, waarbij steeds de bewoners een paar weken elders ondergebracht worden (een soort vakantiehuisje met alles aanwezig behalve persoonlijke spullen) zodat die er weinig last van hebben.

Voor die werklui toch ook veel fijner en sneller werken, dat ze zó overal binnen kunnen stappen en lekker door kunnen gaan zonder al dat gemuts van en met bewoners :=

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:50

Lees ik nou goed dat je keuken en badkamer niet gedaan worden omdat ze te vol zijn? Geven ze dan niet de kans om dit op te ruimen? Toch bizar dat je dan maar met schimmel moet blijven zitten zeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 10:02

Unwritten schreef:
Lees ik nou goed dat je keuken en badkamer niet gedaan worden omdat ze te vol zijn? Geven ze dan niet de kans om dit op te ruimen? Toch bizar dat je dan maar met schimmel moet blijven zitten zeg.

Huis op zich zelf is te vol dus niet specifiek douche. Keuken was volgens hun 7 jaar oud dus nog te jong.

En misschien komt het ook omdat ik aangegeven heb dat als ik een huis in Alblasserdam zou krijgen verhuis.

Bij meerdere mensen zijn de douche en keuken niet gedaan.

Ze hadden voor die tijd trouwens een model woning gemaakt. Ik heb toen nog gevraagd of die ook niet kon dienen als wisselwoning. Maar nee dat kostte teveel geld. :=

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:50

paars schreef:
Hoop dat je wat hebt aan de info ik de link van Sannens. Gelukkig kan je in het huis van je oom terecht.

Spreek wel goed de tijden af als je tijdelijk ergens gaat logeren. Een mindervalide vrouw hier had afgesproken tijdens de ergste werkzaamheden bij haar zoon te gaan logeren. Maar die zoon had geen aangepaste woning (dat zijn deze woningen wel) en ze kon daar de trap niet op bijv. om boven te douchen. Dus moest ze terug na de afgesproken periode, en toen bleek dat er nog NIETS was gedaan aan haar woning!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 12:05

Ik ga zelf toezicht een beetje houden als het lukt met gezondheid. Wil namelijk liever niet sleutel afgeven. ~~}>

Wil wel mijn buren sleutel geven. Met dat die gerust even in mijn woning mogen als bij hun de ramen eruit zijn.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:17

Ik werk in deze branche vanuit de aannemer en vind een aantal dingen wel bijzonder bedacht.

70% draagvlak is inderdaad standaard. Zijn ze daarvoor op huisbezoek geweest met een informatieboekje?

En is er een bewonersbegeleider/aanspreekpunt voor jullie aangesteld?

Je mag me altijd een pb sturen, misschien kan ik je nog helpen :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:18

Heb je geen Huurcommissie?

Ons werd vorig jaar verteld dat onze woningen gesloopt gaan worden. Er is toen door de Huurcommissie een buurtcommisie in het leven geroepen. Ik heb mij daar voor aangemeld en samen met gemeente (heel kort) en de diverse managers van de woningstichting, een vertegenwoordiger van de Woonbond en de Huurcommisie hebben we een sociaal plan gemaakt.

Wij hadden 100% inspraak in de vergoedingen en sommige dingen zelfs extra voor elkaar gekregen.

Ik zou daar dus achteraan gaan want volgens mij hebben zowel de Huurcommissie als de woningstichting steken laten vallen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 13:48

Capriootje schreef:
Ik werk in deze branche vanuit de aannemer en vind een aantal dingen wel bijzonder bedacht.

70% draagvlak is inderdaad standaard. Zijn ze daarvoor op huisbezoek geweest met een informatieboekje?

En is er een bewonersbegeleider/aanspreekpunt voor jullie aangesteld?

Je mag me altijd een pb sturen, misschien kan ik je nog helpen :j

Huisbezoek check oude woonconsulent met uitleg. Uitnodiging modelwoning gehad. Mijn bezwaren betreffende gezondheid aangegeven.

En ineens was oude woonconsulent weg en kregen we een nieuwe. Blijken nu achteraf dingen niet te kloppen die de oude gezegd en gedaan heeft.

Zo zijn er een aantal afspraken terug gedraaid.

Vorige week nog een bezoek gehad en over een aantal weken nog een keer.

Huis van mijn oom is ook pas in december vrij gekomen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 15:07

Trouwens met dit weer zou ik het niet erg vinden als verwarming verwijderd wordt. Als het s avonds het maar weer doet.

Het is nu zonder verwarming bijna 23 graden door de zon in huis.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:59

Oh mijn woningbouw is dus niet de enige die van die dingen midden in de winter doet.. hier zijn met sinterklaas een aantal ramen vervangen. En dan niet eens alles. Mijn voor en achterdeur zijn ook van glas en die worden niet gedaan en keuken raampje ook niet. Nu laast bericht gehad dat ze voordeur komen schilderen tussen nu en maart.. dus ook idd halve dag met je deur open in de koude. Vorige jaar kwamen ze isolatie korrels in de kruipruimte dumpen ook in de winter. En dan nog half werk ook. Want er loopt een fundering onder me huis dus kruipruimte is 2 delig en andere helft is dus niet gedaan. Bij meerdere huizen met een 2delige overigens niet. Ze doen telkens maar half werk ofzo.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 16:11

Roosje01 schreef:
Oh mijn woningbouw is dus niet de enige die van die dingen midden in de winter doet.. hier zijn met sinterklaas een aantal ramen vervangen. En dan niet eens alles. Mijn voor en achterdeur zijn ook van glas en die worden niet gedaan en keuken raampje ook niet. Nu laast bericht gehad dat ze voordeur komen schilderen tussen nu en maart.. dus ook idd halve dag met je deur open in de koude. Vorige jaar kwamen ze isolatie korrels in de kruipruimte dumpen ook in de winter. En dan nog half werk ook. Want er loopt een fundering onder me huis dus kruipruimte is 2 delig en andere helft is dus niet gedaan. Bij meerdere huizen met een 2delige overigens niet. Ze doen telkens maar half werk ofzo.

Bij mijn broer in huurwoning ook half werk. Afgelopen week zouden ze de kozijnen vervangen. Deel gedaan, van de rest waren de glazen er niet. Dus zou het een dag langer duren, volgende dag de kozijnen eruit gehaald maar was het glas er nog niet. Dus hebben ze er een houten plaat voor gezet en zit hij dus het hele weekend in het donker in z’n woonkamer + dat alle meubels nog steeds niet terug kunnen naar hun plek aangezien ze dus na 4 dagen nog niet klaar zijn…

Dat overigens niet alles in de lente/zomer of met goed weer gepland kan worden begrijp ik nog. Hier in onze koopwoning ook in oktober de kozijnen vervangen maar wel zo dat er direct wat nieuws in kon..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 10:11

Geïnformeerd maar geen recht op verhuisvergoeding dit zou alleen gelden als huis gesloopt wordt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 11:19

Marcella schreef:
Geïnformeerd maar geen recht op verhuisvergoeding dit zou alleen gelden als huis gesloopt wordt.

Krijg zo ook imponeer bezoek. Met dat ze mij willen dwingen denk ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 12:55

Marcella schreef:
Marcella schreef:

Krijg zo ook imponeer bezoek. Met dat ze mij willen dwingen denk ik.

Waartoe zouden ze je willen dwingen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 13:31

Ken je iemand die even er bij wil zijn en zich niet laat overdonderen ??

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 15:33

Puntje bij paaltje stelling hoeft niet leeg of opzij. Handig als ze mensen hebben die weten waar ze over praten. 8)7

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 20:34

Nou afspraak ziekenhuis vrijdag kan ik afzeggen mede door de renovatie.