Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:laura1987 schreef:Zelf vind ik de early dew van Flexa geweldig, misschien vind je die kleur ook iets?
Ja prachtig.
Ik heb die ook gehad, maar het was zo niet uniek.
Iedereen en de paus heeft die z’n beetje op de muur.
Ik ben nu voor zalm roze gegaan.
[ Afbeelding ]
kiki1976 schreef:Kijk eens bij de Gamma, bijna alle winkels zijn voorzien van een nieuw kleurenbord en alle standaard muurverf kleuren zijn veranderd. Zitten weer mooie kleuren tussen.
De oude collectie muurverf in de standaard potten gaan nu met 50% korting weg.
Matheno schreef:Van welke kant is je licht inval? Warm licht (bijv Zuid zuid-oost kant) geeft een heel ander effect dan koel licht (noord noord oost kant)
In mijn vorige woning had ik Farrow&Ball London stone op de muren wat prachtig warm kleurde, maar nu hier in de nieuwe woning is dat veel te donker op de muren. Evenveel lichtinval, enige verschil is dus het koele / warme licht.
[img=800x533]https://boktimg.nl/img/m/EpMRYj.jpg[/*img]
Earth schreef:kiki1976 schreef:Kijk eens bij de Gamma, bijna alle winkels zijn voorzien van een nieuw kleurenbord en alle standaard muurverf kleuren zijn veranderd. Zitten weer mooie kleuren tussen.
De oude collectie muurverf in de standaard potten gaan nu met 50% korting weg.
Ja zo ik had daar wel moeite mee. De Gamma kleurenwand was mijn walhalla. Ik moet nu helemaal omschakelen![]()
Ik denk ook niet dat het perse uitmaakt welke kleur je doet, maar ik zie zelf altijd verschil tussen warme en koude kleuren en ik zou altijd voor warme kleuren gaan. Snapt iemand wat ik daarmee bedoel?
[ Afbeelding ]
_San87_ schreef:Welke kleur spreekt je aan, @Valerie? Heb je een lievelingskleur, bijvoorbeeld?
En je hebt nu blauw, maar er zijn ZO veel tinten blauw, daar al eens naar gekeken?
Valerie93 schreef:_San87_ schreef:Welke kleur spreekt je aan, @Valerie? Heb je een lievelingskleur, bijvoorbeeld?
En je hebt nu blauw, maar er zijn ZO veel tinten blauw, daar al eens naar gekeken?
Ik vind Rood erg mooi maar mijn wc is die kleur al.
Vind die 1e groen erg mooi maar ik mis er iets bij. Neig nu het meeste naar de roze tinten alleen daarbij dus bang dat zodra de zon erop komt deze heel anders overkomen.
Paars is ook zeker een optie! Alleen dan het liefste niet zo heel erg donker.
Amber_anne schreef:
Valerie93 schreef:Ik vind Rood erg mooi maar mijn wc is die kleur al.
Vind die 1e groen erg mooi maar ik mis er iets bij. Neig nu het meeste naar de roze tinten alleen daarbij dus bang dat zodra de zon erop komt deze heel anders overkomen.
_San87_ schreef:Valerie93 schreef:Ik vind Rood erg mooi maar mijn wc is die kleur al.
Ik heb paars in de eethoek (op t zuiden) en roze in de slaapkamer (ook op t zuiden) en mijn werkkamer (noorden):
[ Afbeelding ]
Dusty lavender van Pure and Original
[ Afbeelding ]
Chalky coral van Pure and Original
[ Afbeelding ]
Misschien heb je er wat aan.
Voor een mooie, warme groen is Olive drab van Pure and Original ook erg mooi (ik heb geen aandelen).