Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Misschien heb je ook een disharmonisch profiel, net als ik. Ik ben wel getest door een psycholoog maar hij wilde geen uitspraak doen omdat mijn vaardigheden extreem ver uit elkaar liggen. Ik heb dus een heel hoog verbaal IQ en een benedengemiddeld performaal IQ. Ik word ook wel eens onzeker van dat slechte performaal presteren maar dat is dus helemaal niet nodig als je op een ander gebied hoger scoort dan de middenmoot. Niks van aan trekken!
Beemsterkaas schreef:Met andere woorden: het wil niets zeggen, en al helemaal niet voorspellen wat jij van je leven kan maken.
De kunst van het leven is je eigen sterktes ontdekken (en dat is je al gelukt) en die verder ontwikkelen. Doen wat joú gelukkig maakt.
En leren houden van jezelf, dat is voor heel veel mensen moeilijk.
verootjoo schreef:De dingen die jij noemt hangen niet (alleen) samen met IQ.
Ik heb een hoog IQ, maar vraag mij niet om te hoofdrekenen, of idd a la minute te zeggen wat 7x8 is.
Je hebt ook vrij weinig aan het cijfer van je IQ. Ook mensen met hoog IQ hebben hun beperkingen. Sterkte/zwakte analyse is helpende.
Mensen die je dom noemen kan je beter negeren, vaak zijn ze zelf ook niet het helderste licht van de kandelaar.