Xxl theebeker gezocht, aanraders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Xxl theebeker gezocht, aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:19

Maar zijn die wel bestendig tegen hete temperaturen zoals thee? Geen idee eigenlijk?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:28

Ja hoor! Ik gebruik al jaaaaaaaaaren aardewerken bierpullen voor thee, gaat prima. :)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:33

marleen_88 schreef:
Wij drinken thee uit grote glazen van IKEA, 500ml per glas.
De XL bekers van Blond heb ik ook, maar ik pak ze minder dan de glazen.

Er is laatst een waarschuwing uitgegaan dat die 500 ml glazen van Ikea uit elkaar kunnen spatten als ze voor heet water worden gebruikt. Sindsdien durf ik ze niet meer te gebruiken voor thee :(

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:51

SPARK55 schreef:
marleen_88 schreef:

Ik ook is de bierpul van ikea

De bierpul van Ikea (https://www.ikea.com/nl/nl/p/mjod-bierp ... -10092216/) is ook uitsluitend voor voedsel en dranken met een max. temperatuur van 50 °C, staat op de site. Dus denk niet dat het slim is om er dan thee uit te drinken vanwege dat gevaar.

Ik gebruik zelf Pickwick theeglazen XL van 500 ml, alleen vind ik net het oortje te klein om fijn vast te pakken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:02

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:08

Te kleine oortjes is met grotere hoeveelheden warme dranken idd een ding ja. Dat vind ik dan bv bij de Blond Amsterdam glazen echt heel prettig, die oren zijn echt mooi groot. Gewone thee glazen heb ik ook plus eentje met dubbele wanden van tea of tree (bijbehorend bij de theemaker), welke ik ook wel prettig vind maar dat is onder de 500ml en dan zonder oor en dat laatste vind ik puntje bij paaltje toch wel het fijnst om vast te houden.

Ik heb ook veel Disney mokken (moet je wel van Disney houden) waarbij sommige echt heel erg groot/ruim zijn, met ook altijd fijne oren eraan om vast te houden. Bij oa Wondertoys.nl vind je de leukste mokken <3 Daar koop ik ze als ik ze niet in Disney zelf koop haha.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 14:24

Yubine schreef:
SPARK55 schreef:

Ik ook is de bierpul van ikea

De bierpul van Ikea (https://www.ikea.com/nl/nl/p/mjod-bierp ... -10092216/) is ook uitsluitend voor voedsel en dranken met een max. temperatuur van 50 °C, staat op de site. Dus denk niet dat het slim is om er dan thee uit te drinken vanwege dat gevaar.

Ik gebruik zelf Pickwick theeglazen XL van 500 ml, alleen vind ik net het oortje te klein om fijn vast te pakken.

Oh daar heb ik nooit naar gekeken. We gebruiken die dingen al als theebeker sinds de IKEA ze heeft, en nog maar twee keer gebeurd dat er eentje knapte. :+ Ik blijf wel gewoon doen alsof ik dit niet gelezen heb :P

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 14:40

"nog maar twee keer gehad dat er eentje knapte"?! En dan wel aan anderen aanraden? Lekker veilig :=

Je zou er maar nietsvermoedend een liter kokend water ingieten en dat ding spat ineens uit elkaar!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:21

Wij gebruiken die IKEA bierpul ook als theemok en nog nooit problemen mee gehad gelukkig.

Zelf vind ik hem wel erg zwaar als hij helemaal vol zit, dus ik kies meestal 1 maatje kleiner :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:04

Lieser schreef:
marleen_88 schreef:

Er is laatst een waarschuwing uitgegaan dat die 500 ml glazen van Ikea uit elkaar kunnen spatten als ze voor heet water worden gebruikt. Sindsdien durf ik ze niet meer te gebruiken voor thee :(

Oh, dat klinkt niet goed. "Gelukkig" nog nooit gehad.

Wij hebben geen bierpullen overigens, dit is een glas zonder oor.

SPARK55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:39

Haarbal schreef:
"nog maar twee keer gehad dat er eentje knapte"?! En dan wel aan anderen aanraden? Lekker veilig :=

Je zou er maar nietsvermoedend een liter kokend water ingieten en dat ding spat ineens uit elkaar!

Ik gebruik ze ook al zolang ikea ze heeft en nog nooit 1 geklapt ook niet met een coocker :j

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:35

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:44

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 18:53

Dank voor alle tips!

De beker van secricible gaat naar iemand die er al heel lang naar op zoek was en ik ben gegaan voor een beker van loef.

Heel blij met alle advies!!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:43

troi schreef:
Dank voor alle tips!

De beker van secricible gaat naar iemand die er al heel lang naar op zoek was en ik ben gegaan voor een beker van loef.

Oooh wat leuk! Wel even fotootje plaatsen als hij binnen is :D

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:50

De kringloop biedt ook vaak uitkomst voor grote mokken! Daar kun je meestal een heel aantal maatjes vinden voor een euro of 2 :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:51

Oprechte vraag.. :D Is je thee dan nog warm als je m opdrinkt en hoeveel mokken drink je dan op een dag? Ik ben een echte theeleut en vind de gemiddelde theemok ook mini, maar met 500 ml mok heb ik toch altijd wel een koud restje over.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 21:54

Ladyson schreef:
Oprechte vraag.. :D Is je thee dan nog warm als je m opdrinkt en hoeveel mokken drink je dan op een dag? Ik ben een echte theeleut en vind de gemiddelde theemok ook mini, maar met 500 ml mok heb ik toch altijd wel een koud restje over.

Ik houd echt van thee en drink mijn huidige 400ml mok zo snel leeg dat ik bij het laatste slokje mijn mond nog schroei :D

En er gaat zo een liter of 2 (of 3) doorheen op een werkdag

Kan niet wachten op mijn mega-mok *\o/*

Pharootz schreef:
De kringloop biedt ook vaak uitkomst voor grote mokken! Daar kun je meestal een heel aantal maatjes vinden voor een euro of 2 :)

Daar kom ik regelmatig maar helaas zijn hier de grote maten nauwelijks te vinden!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 21:55

Haarbal schreef:
troi schreef:
Dank voor alle tips!

Oooh wat leuk! Wel even fotootje plaatsen als hij binnen is :D

Ga ik doen!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:37

troi schreef:
Dank voor alle tips!

Jij bedankt dat ik de beker van Secricible mocht overnemen en veel plezier met je nieuwe beker gewenst. Hoop dat hij bevalt!

En ik kan niet wachten om mijn collega te verrassen met haar mok.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:43

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 07:35

Arethe schreef:
Jij bedankt dat ik de beker van Secricible mocht overnemen en veel plezier met je nieuwe beker gewenst. Hoop dat hij bevalt!

En ik kan niet wachten om mijn collega te verrassen met haar mok.

Super leuk dat je dit voor je collega doet!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 07:55

Ik heb nav dit topic mezelf overtuigd om de Dog Lover van Blond te kopen. Ben benieuwd :D

Zelf wel eens een geklapt theeglas gehad van de Action. Het liep goed af maar ik vond het doodeng.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 08:27

Lieser schreef:
marleen_88 schreef:

Heb ik recent gehad… schrok me een ongeluk. Glas was wel al een jaar of 7 oud dus had het daaraan geweten.

Ben zelf ook nog zoekende naar goede andere opties. Toch eens bij blond kijken dus :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 08:28

Ik zie dat dé beker al door TS is gevonden. Top!

Ik lees hier regelmatig blond. Kunnen die mokken gewoon in de vaatwasser? Ze geven zelf aan dat ze niet vaatwasserbestendig zijn, dus ik was mijn mok braaf met de hand. Maar dat is nou niet mijn favoriete klusje :+