Wie helpt mij aan mijn nieuwe droomauto?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:28

Benzz schreef:
daantjuhhh schreef:
Wel grappig dat je naam trouwens Benzz is. _O-

Na jaren niet meer actief te zijn geweest op bokt, had iemand anders Pipo ingepikt :+

Hahahaha

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:29

Wij hebben ook een Volvo maar dan de S40 en ook blij mee. Jaartal geen idee. Ik denk 2015? Ik vind het een fijne auto en hij is echt betrouwbaar. Je kunt er veel in kwijt ook.
Wij hebben wel een snel model die veeeeel verbruikt. Het is geen zuinige auto. Overigens komt deze wel uit Duitsland maar dat komt mijn Audi ook.

Ik rij zelf meer in de Audi A5 maar dat is omdat dat een automaat is en ook de auto voor de trailer is. Daarnaast rij ik veel afstanden soms en dan is de Volvo een stuk duurder :+ met de Audi hebben we al adblue problemen gehad, motorstoringen etc en met de Volvo niets behalve gewoon normaal onderhoud (terwijl de Audi uit 2019 komt)

Benzz

Re: Wie helpt mij aan mijn nieuwe droomauto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:31

Ik vind het juist wel meevallen qua hoeveelheid verbruik. Op dit moment heb ik een opdracht op een km afstand, dus rijd ik veel korte stukken. Maar ik tank misschien 1 x per 3 maanden.

Op lange afstanden is hij juist heel zuinig.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:36

De Audi is bij ons heel zuinig, daar rij ik zo 1000 km mee weg voor ik moet tanken. De Volvo kan ik na een paar dagen alleen korte ritjes gelijk weer tanken… Juist na korte stukken. Maar dat komt gok ik door het type en omdat het dus een snel model is. Ik denk dat dat ook wel een verschil is met een V60 of een S40. Ik zou hem daarom zelf nooit als vaste auto willen.

Dit staat aangegeven bij onze auto:
Verbruik stad 12.5 l/100km (1:8km)
Verbruik snelweg 6.4 l/100km (1:15.6km)
Verbruik gecombineerd 8.7 l/100km (1:11.5km)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:38

1x per 3 maanden tanken????? Ik ben al blij dat ik 1x per week haal. En dat lukt alleen maar met een diesel met een grote tank.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:39

Met ruim 280 pk heb ik ook een snel model. Maar ik rijd met korte stukjes rustig 1000 op een tank en met veel snelweg ga ik richting de 1400 km. Wel 70 liter tank.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:39

Anne_GTI schreef:
1x per 3 maanden tanken????? Ik ben al blij dat ik 1x per week haal. En dat lukt alleen maar met een diesel met een grote tank.

Mijn zzp opdracht is op 800 meter lopen :+ Dus hij is redelijk werkeloos op het moment. Plus dat ik alles onder de 8 km op de fiets doe. Alleen naar het bos met de hond gaat de auto mee. Maar dat is ook 2 km en dan 2 keer per dag.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:44

X2305 schreef:
De Audi is bij ons heel zuinig, daar rij ik zo 1000 km mee weg voor ik moet tanken. De Volvo kan ik na een paar dagen alleen korte ritjes gelijk weer tanken… Juist na korte stukken. Maar dat komt gok ik door het type en omdat het dus een snel model is. Ik denk dat dat ook wel een verschil is met een V60 of een S40. Ik zou hem daarom zelf nooit als vaste auto willen.

Dit staat aangegeven bij onze auto:
Verbruik stad 12.5 l/100km (1:8km)
Verbruik snelweg 6.4 l/100km (1:15.6km)
Verbruik gecombineerd 8.7 l/100km (1:11.5km)

Dat ligt eerder aan de korte stukken die je rijdt.
Mijn V40 zou volgens opgave meer verbruiken dan jouw S40.
Maar de mijne is zuiniger dan mijn vorige ford fiesta en dat komt omdat ik bijna alleen maar snelweg rijdt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:45

Ford Fiesta.

Vind ze zelf erg prettig en ruim. Wij hebben de focus. Heel blij mee

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:45

Hier een volvobxc60 uit 2018. Boven budget maar als je de keus hebt dan zeker volvo.
Komen van ford af en het verschil in rijcomfort en veiligheid is echt mega. Geen moment spijt van het betalen van die factuur.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:48

Nou wij mogen blij zijn als we 700 km redden met deze auto :') en ik rij er echt normaal mee en probeer overal op te letten. Maar toen mijn paard op de kliniek in België stond en de Audi bij de garage kon ik om de 2 dagen in België tanken, enkele reis was 110 km en verder ging ik nergens heen :+ het deed bijna pijn om naar de 130 ‘s avonds te gaan. Met de Audi kon ik rustig 5 dagen heen en weer.

En ja mijn vriend rijdt er vooral korte stukken mee. Maar ook op dat vlak is de Audi wel zuiniger. Ik heb er ook maar een paar keer zelf in gereden hoor.

Ik vind een Seat Ibiza ook een leuke auto, daar zou ik de Volvo best voor in willen ruilen (alleen mijn vriend niet en het is zijn auto). Alhoewel ik dus over de betrouwbaarheid van Volvo niets te klagen heb.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:50

Er is zoveel afhankelijk van verbruik.
Belading, wegdek, acceleratie gedrag, banden en bandenspanning.

En 5 of 6 versnellingen.
Die van mij heeft 6 versnellingen. De vorige ford had er 5. Waardoor de ford veel meer toeren had op de snelweg. En daardoor ook minder zuinig.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 05-01-25 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:52

Tja, ieder zijn ding.......

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:52

Hoeveel liter tank zit er in de audi en hoeveel in de volvo?

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:57

Ja alleen rij ik wel in beide auto’s hetzelfde :) en is de Audi meer beladen dan de Volvo. Beide hebben afgelopen zomer nieuwe banden gehad en bandenspanning is ook in orde.

Hij heeft 5 versnellingen! Dus dat zou al een heel groot verschil kunnen zijn, zeker omdat ik het dus vooral ook na een meermaals bezoek aan België merkte.. de Audi heeft er wel 6 (en rij ik vrijwel niet in sport stand maar gewoon normaal). Kwa betrouwbaarheid dan weer wel want dan wint hij het ruim van de Audi :j :')

Daarnaast zie ik het ook in het dashboard als ik dus ‘s avonds 130 ging rijden. Het is niet dat ik direct de benzineteller zie lopen. Maar het verbruik stijgt flink. Bij de Audi gaat dat veel langzamer. De Volvo is vooral op 70-80-90 km wegen ‘goed te doen’. Gelukkig hoeft hij ook niet heel veel meer (+ stadscentrum) met mijn vriend.

Inhoud van de tank weet ik niet uit mijn hoofd. Kan ik wel aan m’n vriend navragen. Volgens mij beide 50L.

Op de weg heb ik verder geen voorkeur in het type auto en vind ik ze beide prima en fijn om nog even in te haken op TS haar vraag. Ik vind het ook fijn dat je wel iets van een neus en achterkant hebt mocht je een aanrijding hebben, gewoon een fijner gevoel.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 00:01

Als ik google, heeft jullie volvo een 50 liter tank en jullie audi een 64 liter tank. Maar dat is google he!

Dat zou je verschil kunnen aanduiden. Plus is de moterinhoud en koppelvermogen ook belangrijk.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 00:17

Slmt9 schreef:
Voor oerdegelijk, betrouwbaar en lange levensduur zou ik voor een Japanse auto kiezen (Toyota, Honda of Mazda) en weg blijven bij de Franse merken.

100% mee eens!

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 00:27

Benzz schreef:
Slmt9 schreef:
Voor oerdegelijk, betrouwbaar en lange levensduur zou ik voor een Japanse auto kiezen (Toyota, Honda of Mazda) en weg blijven bij de Franse merken.

Dat is een gedachte uit 1980 :D

Absoluut niet

Als je het interessant vind kan je eens op de Duitse site van Adac kijken.
Zeker de pech- statistieken is de moeite waard om eens te lezen.

Dit is een stukje van de Nederlandse consumentenbond:

https://autorai.nl/betrouwbaarste-auto- ... entenbond/

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 00:49

Opel corsa vind ik zelf hele fijne auto's! Zijn wat zwaarder, dus rijd goed stabiel, en best wat ruimte!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 06:00

Daihatsu Sirion 1.3; zit verrassend veel ruimte in, ligt vrij breed op de weg, betrouwbaar (occasion natuurlijk goed laten checken), rijdt heerlijk, zit ook lekker, zeeeeer goedkoop in de wegenbelasting en nog best zuinig :))

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:00

Kijk eens naar een Subaru. Ondergewaardeerde auto. Wij hebben een Forester uit 98 en hij rijdt zo fijn, maar de nieuwere zijn ook zo. En ze zijn niet te duur. Niet in aanschaf en niet in onderhoud.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:11

Wij zijn Volkswagen fan. We rijden nu de Tiguan en dat is echt een fantastische auto. Hiervoor hadden we een Renault Clio gehad en die maakte ontzettend veel lawaai door de wind op de snelweg. Wel weinig problemen mee gehad. Daarvoor hadden we een Peugeot 308sw. Dat was een ontzettend slechte aankoop en service. Nooit meer een Peugeot voor mij. Echt wel een vrij nieuwe auto en zeer snel een gigantisch motorprobleem.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:29

Hier een grote Volvo - fan.
Maar ook een tijd Mazda gereden en voor ik weer terugkwam bij de Volvo heb ik jaren Alfa gereden.
Maar Volvo is toch echt favoriet !

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:27

Hier nog een stem voor de Toyota CHR.
Ik heb mijn "Bambam" nu 3 jaar en heb er tot nu toe alleen 1 keer wat gehad en dat was niet "zijn" schuld.
Had m gebruikt van een dealer maar hih stond te lang stil en zij hebben toen de accu niet goed gecontroleerd. Dus naar 2 maanden heeft het die het begeven.
Toyota assitance gebeld , daar komt dan natuurlijk de ANWB.
En die meneer kon mij vertellen dat Toyota met stipt om nr 1 staat wat betrouwbaarheid betreft.
Enige wat hun tegenkomen is dus af een toe een accu of een platte band.
Ben naar de dealer en die heeft uiteraard zonder kosten een nieuwe accu in gezet.
Sindsdien veel km's gemaakt en perfect. Fijn ook het hybride systeem , hij is ultra zuinig en heb geen stekker nodig. Oh en van buiten lijkt hij klein maar ik heb met platte achterbank al van alles vervoerd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:41