loterijen hebben miljoenen aan prijzengeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 06:41

moonsparkle schreef:
Ps. Ik wordt ook gek van de VriendenLoterij, ze lijken echt bij elk dagje uit te staan om je lid te maken en volgens mij krijg ik er elke week post van, als het niet meerdere keren per week is

Hier kan je je voor afmelden. Als je lid word van de postcode loterij geef je blijkbaar ook automatisch toestemming om door de vriendenloterij bespamd te worden. Maar als je naar de website van de vrienden loterij gaat of googled kan je dat vinden. Ik werd er ook helemaal gek van. Ik heb mij nu voor alle reclame afgemeld en over gelaten dat ze contact mogen opnemen alleen als ik iets gewonnen heb.

Meteen even de link opgezocht voor iedereen:
https://www.vriendenloterij.nl/klantens ... tschrijven

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 07:46

Laat ik nou net in het mooie Balkbrug wonen *\%/* en een lot van de postcodeloterij hebben :D

Helaas niet de grootste hoofdprijs, maarrrrrrrr aanstaande woensdag krijgen wij te horen wat we gewonnen hebben ! En wat het ook is, wij zijn er blij mee, heel blij!

En hoewel ik die 3.5 miljoen niet zou afslaan, is het natuurlijk een krankjorum bedrag en zeker de mensen met 2 loten, die krijgen het geld waarschijnlijk helemaal niet op! Ze worden zelfs begeleid, maar hey het is ze gegund.

Ik moest wel lachen om een reactie op onze straatapp,een buurvrouw schreef (voor het winnende straat bekend was) dat ze hoopte dat de dynamiek niet zou veranderen in onze buurt en dat zij hierover geen stress hoefde te hebben want zij hadden geen lot! Nou ik heb krom gelegen van het lachen en zei tegen mijn man: zal ik eronder zetten dat ik ook geen stress heb , maar wel een lot heb hahahaha.

Maar later in de week hoorde en zag ik op tv nog wel meer zure reactie's van buurt genoten (die ik ken) die geen lot hebben,maar ik denk dat dat ook wel de kracht van de postcodeloterij is. Stel je buren winnen wel en ik niet! Wij hebben er zelfs serieus over nagedacht om het op te zeggen, omdat de postcodeloterij ook doelen steunt die wij GEEN warm hart toedragen, zoals bijvoorbeeld natuurmonumenten en wakkerdier!
Maar we(ik eigenlijk) ben het domweg vergeten te doen, dus nu een mazzeltje.

Maar de kans dat er weer een prijs op onze postcode gaat vallen is natuurlijk uiterst klein, dus wie weet zeggen we alsnog op!

Woensdagavond weten we meer, toch spannend :D

cobiie

Re: loterijen hebben miljoenen aan prijzengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:10

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:14

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:26

speurneusc schreef:
Valt mij ook op, miss is het iets van nu of was het altijd zo. Maar de staatsloterij, vrienden loterij, postcode loterij ze hebben miljoenen aan prijzengeld. Wij hebben iets van 18 miljoen inwoners... geef iedereen een miljoen.. al dan niet minus belasting, lijkt mee wel iets.

Als je kijkt wat de eerste nu wint is niet te bevatten 30 miljoen of meer, ervaring is dat ze nooit gelukkig zijn achteraf en niet eens weten wat ze er mee moeten doen...

Volgens mij zijn die bedragen er altijd al geweest. Ik weet in elk geval niet beter.

Het is natuurlijk gewoon een vorm van gokken en dat is ook het verdienmodel, ook al steunen ze ook goede doelen met dat geld. Ik speel al jaren af en toe mee met de staatsloterij en hoop dan inderdaad zo’n mega bedrag te winnen. De kans is natuurlijk heel klein maar mocht ik het winnen dan weet ik er wel raad mee. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:28

@ karrij wat leuk en spannend!!! Hoop dat je een mooie prijs krijgt.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:32

Jessix schreef:

Thks, hopen wij ook! Maar wij zijn oprecht overal blij mee.

Wij weten,helaas,uit eigen ervaring dat je ook met 3,4 miljoen geen gezondheid kunt kopen. Wij zouden zonder 1 minuut over na hoeven denken die 3,4 miljoen in wisselen om een paar jong gestorven dierbaren weer terug zouden "kopen"!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:33

Vrienden werden gebeld dat ze op X datum thuis moesten zijn en toen kwam Gaston inderdaad langs met de 25.000 per lot straatprijs. Van een maand waarvan de trekkingsuitslag 2 weken later bekend werd.

Karrij, van harte gefeliciteerd met de nog onbekende prijs.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 09:24

karrij schreef:
Jessix schreef:

Thks, hopen wij ook! Maar wij zijn oprecht overal blij mee.

Wij weten,helaas,uit eigen ervaring dat je ook met 3,4 miljoen geen gezondheid kunt kopen. Wij zouden zonder 1 minuut over na hoeven denken die 3,4 miljoen in wisselen om een paar jong gestorven dierbaren weer terug zouden "kopen"!

Eens hoor! Ook die ervaring heb ik, maar die dingen zijn helaas niet te koop. Heel veel andere dingen wel en ook dingen die het leven makkelijker en leuker maken. Dus helemaal prima als je daar dan wel van zou kunnen genieten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:04

Als je lid bent bij de vriendenloterij mag je een eigen goede doel aanwijzen waar jouw 40% per lot ( ze zijn verplicht dit minimaal aan goede doelen uit te keren) heen gaat.
Mijn geld gaat naar onze rijvereniging.

Maar ik snap de redenering, ik zou net zo blij zijn met €100.000 als een miljoen.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:25

speurneusc schreef:
Wij hebben iets van 18 miljoen inwoners... geef iedereen een miljoen.. al dan niet minus belasting, lijkt mee wel iets.

Stel: je geeft iedereen een miljoen (dat het in je voorbeeld een euro zou zijn , is al opgemerkt), dan zou dat miljoen direct geen enkele waarde meer hebben. Want omdat iederéén dan een miljoen heeft, zou er gigantische inflatie zijn.

Daarnaast spelen mensen alleen mee bij gigantische bedragen. Men is zo gewend aan dat je miljoenen kan winnen dat er geen lot meer kopen voor kleine bedragen.

De mensheid is enórm slecht in kansberekening. Altijd al geweest, zal altijd zo blijven.
Je hebt 3x meer kans om door bliksem geraakt te worden dan de loterij te winnen, maar dat laatste vindt ons hoofd veel waarschijnlijker doordat het ook hoop triggert op een ander leven.

@Karrij: ik ben blij dat het voor jou positief uitpakte en jij de loterij won ipv dat je door de bliksem geraakt werd :+ Van harte gefeliciteerd! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Zelda_Link op 05-01-25 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:26

Wat de Postcodeloterij betreft, ze melden alleen dat het 15,50 per trekking kost, en dat je aan 14 trekkingen per jaar meedoet. Nu komt het: ze laten niet het totale bedrag zien wat je dan kwijt bent, dus 14x15,50. Als je meedoet ben je per jaar 217 euro kwijt. Dat bedrag wordt een beetje verdoezeld. Anders schrikt het mensen af.
En win je met je hele straat iets, wordt de o zo mooie geldprijs gedeeld met alle winnaars. Daar heb je dan jarenlang meer dan 200 euro voor afgetikt.
Deze loterij is dan ook bedoeld om geld voor goede doelen binnen te halen, en regelmatig komen er nieuwe doelen bij dus komen er meer trekkingen enz enz...

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:29

De postcode loterij deelt ook veel kleine prijzen uit zodat mensen het gevoel hebben dat meedoen zin heeft, want je wint iets! Dat gaat dan om een doos koekjes, Ben&Jerry ijs, etc. Veel goedkoper dan wat je die maand voor je lot betaalt, maar het voelt als winnen dus is men er blij mee en blijft men mee doen want de hersenen denken dus nog meer dat je kans hebt iets te winnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:03

MarlindeRooz schreef:
Kunnen ze die euro mooi gebruiken voor een cursus hoofdrekenen. :D

_O-
Iedereen een euro.

Wat leuk Karrij! Sowieso gefeliciteerd, wat het bedrag ook is. Ik hoop dat je er veel leuke dingen mee kan doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:09

Anouk_H schreef:
moonsparkle schreef:
Ps. Ik wordt ook gek van de VriendenLoterij, ze lijken echt bij elk dagje uit te staan om je lid te maken en volgens mij krijg ik er elke week post van, als het niet meerdere keren per week is

Hier kan je je voor afmelden. Als je lid word van de postcode loterij geef je blijkbaar ook automatisch toestemming om door de vriendenloterij bespamd te worden. Maar als je naar de website van de vrienden loterij gaat of googled kan je dat vinden. Ik werd er ook helemaal gek van. Ik heb mij nu voor alle reclame afgemeld en over gelaten dat ze contact mogen opnemen alleen als ik iets gewonnen heb.

Meteen even de link opgezocht voor iedereen:
https://www.vriendenloterij.nl/klantens ... tschrijven

Ik heb mij überhaupt nooit aangemeld :P maar bedankt voor de link ik ga kijken :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:13

Ik heb 1 jaar meegedaan aan de loterij. Was inderdaad rond de 200 euro aan loten, maar had vaak dat ik 5-10 euro won en 1 keer 100 waardoor er aan het einde van het jaar ook weer 200 euro op die wallet stond. Dus het was een soort spaarpotje zonder dat je er rente over kreeg. _O-

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:47

Staatsloterij is nog erger doordat ook niet verkochte loten meedraaien tijdens de trekking zodat ook geregeld de hoofdprijs er die maand niet uitgaat.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:51

Persoonlijk zou ik liever mee doen aan iets met 30 keer kans op 1 miljoen, dan 1 x kans op 30 miljoen.

Maar blijkbaar werken die idioot hoge bedragen (met minder kans per persoon dus) beter om mensen te trekken.

Ik vind het gek, maar het is wat het is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:03

van het geld dat je eventueel wint gaat ook nog zo'n 34% belasting vanaf (behalve bij de staatsloterij, die betaalt wel netto uit). Dus die winnaar bij de postcodeloterij van ruim 3 miljoen mag hiervan dus 1 miljoen aan belasting betalen (wat dan uiteraard weer ten goede zou moeten komen voor de gehele samenleving).

Karrij, wat leuk!! gefeliciteerd. Ik ben benieuwd hoeveel je gaat ontvangen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:32

Gefeliciteerd, karrij, wat leuk! Ik hoop dat jullie een mooi bedrag krijgen.

Ik overweeg ook steeds vaker om de Postcodeloterij op te zeggen omdat ik me niet kan vinden in hun goede doelen. Maar ja, het zal je gebeuren net als in de straat van karrij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:37

Volgens mij kan je ook eenmalig meespelen dus dan koop je alleen in december een lot op je postcode?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:15

Ik ben het met TS eens, het is leuker om 18 mensen blij te maken met met een miljoen, dan 1 met 18 miljoen.
Wat moet je met zoveel, 30 miljoen is veel te veel.
Een gouden wcpot kopen? 8 Tesla's? Een 'Totilas' die morgen dood kan neervallen met koliek of iets anders terminaals? Voor een miljoen koop je een leuk huis, en ook eentje in het buitenland, en kun je de rest van je leven neuspeuteren op je gouden verwarmde wcbril. Maar is dat dan wat gelukkiger maakt dan iets minder prijzengeld?
Ik hoef niet te zwemmen, alleen pootjebaden. Dat is prima. Nou alleen nog ff die postcode.... :D :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:18

Tsja wat zou je doen op de eerste dag dat je weet dat je een miljoen hebt gewonnen... Ik zou die dag normaal proberen te doen. Ik denk dat ik wel uit eten zou gaan en omdat ik het nog niet gewend ben toch nog zeggen dat het wel prijzig is tegen mijn man na het afrekenen :P

Uit eten zou ik nooit zomaar opeens doen :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:24

karrij schreef:
Laat ik nou net in het mooie Balkbrug wonen *\%/* en een lot van de postcodeloterij hebben :D

Helaas niet de grootste hoofdprijs, maarrrrrrrr aanstaande woensdag krijgen wij te horen wat we gewonnen hebben ! En wat het ook is, wij zijn er blij mee, heel blij!

En hoewel ik die 3.5 miljoen niet zou afslaan, is het natuurlijk een krankjorum bedrag en zeker de mensen met 2 loten, die krijgen het geld waarschijnlijk helemaal niet op! Ze worden zelfs begeleid, maar hey het is ze gegund.

Ik moest wel lachen om een reactie op onze straatapp,een buurvrouw schreef (voor het winnende straat bekend was) dat ze hoopte dat de dynamiek niet zou veranderen in onze buurt en dat zij hierover geen stress hoefde te hebben want zij hadden geen lot! Nou ik heb krom gelegen van het lachen en zei tegen mijn man: zal ik eronder zetten dat ik ook geen stress heb , maar wel een lot heb hahahaha.

Maar later in de week hoorde en zag ik op tv nog wel meer zure reactie's van buurt genoten (die ik ken) die geen lot hebben,maar ik denk dat dat ook wel de kracht van de postcodeloterij is. Stel je buren winnen wel en ik niet! Wij hebben er zelfs serieus over nagedacht om het op te zeggen, omdat de postcodeloterij ook doelen steunt die wij GEEN warm hart toedragen, zoals bijvoorbeeld natuurmonumenten en wakkerdier!
Maar we(ik eigenlijk) ben het domweg vergeten te doen, dus nu een mazzeltje.

Maar de kans dat er weer een prijs op onze postcode gaat vallen is natuurlijk uiterst klein, dus wie weet zeggen we alsnog op!

Woensdagavond weten we meer, toch spannend :D

Gefeliciteerd! Hopelijk is het een mooi bedrag!

Die begeleiding is er overigens niet voor niets. Het zal je verbazen hoe snel mensen zo’n prijs er doorheen brassen, en dan in een slechtere situatie komen omdat ze bijv niet hebben gedacht aan belasting /onderhoud van hun gekochte spullen, bijv huis/auto…

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:27

Lindsey_99 schreef:
Ik ben het met TS eens, het is leuker om 18 mensen blij te maken met met een miljoen, dan 1 met 18 miljoen.
Wat moet je met zoveel, 30 miljoen is veel te veel.
Een gouden wcpot kopen? 8 Tesla's? Een 'Totilas' die morgen dood kan neervallen met koliek of iets anders terminaals? Voor een miljoen koop je een leuk huis, en ook eentje in het buitenland, en kun je de rest van je leven neuspeuteren op je gouden verwarmde wcbril. Maar is dat dan wat gelukkiger maakt dan iets minder prijzengeld?
Ik hoef niet te zwemmen, alleen pootjebaden. Dat is prima. Nou alleen nog ff die postcode.... :D :=

Voor een miljoen koop je een leuk huis inderdaad, en dan houdt het al bijna op (wel afhankelijk van wáár je iets koopt natuurlijk). Maar de rest van je leven niets doen kan je niet zo makkelijk met een miljoen, zover ik weet.