Ervaringen bouwgrond kopen en huis bouwen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Ervaringen bouwgrond kopen en huis bouwen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:13

Absoluut mee eens.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:13

Het verschilt gelukkig, maar mijn ervaring is ook dat makelaars heel snel roepen dat alles kan. Terwijl dat niet zo is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:23

Century schreef:
Het verschilt gelukkig, maar mijn ervaring is ook dat makelaars heel snel roepen dat alles kan. Terwijl dat niet zo is.

Klopt. Bij ons ook nu.
Daarom hebben wij binnenkort een gesprek bij de gemeente op advies van ons financieel adviseur. De makelaar hebben we weinig aan.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:31

Ceetje_bokt schreef:
mavantos schreef:
Alle informatie over de bestemming kun je vinden in het omgevingsloket. Alleen hier staat heel veel informatie en je moet wel weten waar je naar kijkt.

Ik adviseer je om de desbetreffende makelaar van de aangeboden bouwgrond te bellen als je echt overweegt om nieuw te bouwen. Die weet precies wat de huidige bestemming is en met welke extra kosten (naast de bouw en afwerking) je nog rekening moet houden.

Misschien heb ik een zeer zwarte kijk op verkopende makelaars, maar bij hen zou ik er niet van uitgaan dat je betrouwbare informatie krijgt. De gemeente is in zo’n geval de meest betrouwbare informatiebron.

Je moet ook niet kopen op enkel de informatie van de makelaar natuurlijk... Een verkopend makelaar is er nog steeds voor de verkoper, maar een fatsoenlijke makelaar kan je wel een realistisch eerste beeld van zaken geven.

Stap 1 is de makelaar bellen en als je dan nog geïnteresseerd bent ga je verder pluizen hoe het zit. Dan ga je een eigen adviseur zoeken en contact opnemen met de gemeente.

Als iedere ook maar zeer licht geïnteresseerde direct naar de gemeente stapt dan worden ze gek daar :')

Silly1972

Re: Ervaringen bouwgrond kopen en huis bouwen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 22:49

Nou inderdaad.
Wij zijn nu bezig met een bestaande woning met 1ha grond erbij.

Maar houden verder gewoon alle opties open.

Ik heb echt wel veel aan jullie tips gehad.
En hou ze absoluut in het achterhoofd mochten we toch een stuk bouwgrond vinden.