Fijne outdoor/ wandelschoenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Fijne outdoor/ wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 02:04

Lowa of Meindl. Mijn moeder zweert bij Lowa’s. Ik ben nog steeds zeer fan van mijn Meindls. Ik zou naar een goede outdoorzaak gaan. Dan kun je ze uit proberen op verschillende “terreinen/ ondergronden”

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:36

Zo veel mensen zo veel wensen. Schoenen zijn echt mega persoonlijk. Als je nu al last krijgt van je rug van Ariat zou ik zeker naar een goede zaak gaan en niet klooien bij de decathlon.

Zou wel als tip mee willen geven ze niet bij de paarden te gebruiken. Wandelschoenen (en vooral de lijm bij je zool) zijn niet goed bestand tegen paarden urine. Dan ben je de schoenen snel kwijt.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 10:03

Gisteren wel weer ruime 7 kilometer op de Ariats gelopen. ( met paard).
Ik wandel ook veel met mijn paard dus vandaar dat ik allround schoenen wil.
Als ik echt de drek in moet trek ik ff regenlaarzen aan.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:08

Ik zweer ook bij de lowa renegades. Meerdaagse trektochten op gelopen met bepakking in de bergen. Maar het zijn geen brede schoenen. Hanweg valt gemiddeld wat breder dacht ik.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:11

Ik heb ook altijd wandelschoenen op stal gedragen (de leren Meindles ooit specifiek gekocht als stalschoenen, toen waren we nog geen Ariar Telluride oid op de markt) en heb zelf geen problemen ondervonden met een loslatende zool door mest of urine.
Ik weet dat men er voor waarschuwt, maar mijn ervaringen zijn anders.
En ik mestte destijds boxen op de manege uit met die schoenen aan.

Tegenwoordig een 24/7 buiten paard, geen stal meer.
Ik loop met het huidige weer wel veel in de modder met mijn Barefoot wandelschoenen, maar niet echt in de mest of urine.
Maar dat is dus elke dag voor ik weer op de fiets of in de auto naar huis stap, even afspoelen onder de slang op de wasplaats en verder gewoon door.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:12

Ik heb een brede voorvoet en dan valt lowa inderdaad af. Hanwag ook. Meindl is de enige van de traditionele merken die mij goed past. Ik loop de laatste jaren wel liever op lichtere schoenen met een nog bredere toebox, zoals Altra. Maar het devies is passen en nog eens passen, dus ga inderdaad naar een winkel. Liefst einde dag met 'moeie' voeten, dan voel je meteen als het niet lekker zit.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:24

Ik ben ook wel van team Lowa. Maar ze zijn inderdaad fors in prijs duurder geworden.
Maar omdat wandelschoenen toch wel heel persoonlijk zijn, kun je ook best wel eens op marktplaats kijken.
Ik heb dus onlangs een 2e paar erbij gekocht (nieuw model) voor 25 euro. Als het toch niet je model blijkt te zijn, dan belanden ze nieuw op marktplaats. Ik had er dus een maand eerder 189 euro voor betaald.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:54

Ik heb wandelschoenen van Meindl en zweer er echt bij! Ik heb platvoeten, dus ik heb een wandelschoen gezocht, die extra breed ist. Uiteindelijk ben ik bij deze uitgekomen:

https://www.intersporteindhoven.nl/mein ... 71816.html

Prijzig, maar ik heb nog nooit zo fijn gewandeld.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:12

Ik ben ook team meindl. Ik heb lage meindle gtx nog wat en hoge. De meindle Island en de lady vacuüm.
Hier ook wat plat voeten met brede voorvoet.

Het lekkerst lopen de vacuüm maar die krijgt idd snel losse zool.
De island is wat zwaar maar eenmaal aan de wandel ook heel fijn en absoluut geen losse zolen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:31

Muiz schreef:
Zou wel als tip mee willen geven ze niet bij de paarden te gebruiken. Wandelschoenen (en vooral de lijm bij je zool) zijn niet goed bestand tegen paarden urine. Dan ben je de schoenen snel kwijt.

Dit is wel een belangrijke. Ik heb Lowa Renegade puur als wandelschoenen; deze bestaan ook in breedtematen. Deze heb ik al meerdere jaren, maar wel een keer laten verzolen (dat moet nu weer). Als je er veel kilometers op loopt, is dat ook logisch. Zolen gaan ongeveer 1.000 km mee, aldus een winkelmedewerker bij Zwerfkei. Bij meer op asfalt lopen nog iets minder.
Voor op stal heb ik Grisport Sherpa. Die kan ik, door invloed van mest en urine, na ca een jaar weggooien omdat het buigpunt ter hoogte van de tenen gaat scheuren en dus lekken. Tegen die tijd heb ik de zolen ook wel versleten.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:46

Geen idee waar je woont. Maar ik heb zelf best lastige voeten, halve maat verschil (en kleine voeten, 36) en bij de kleinste voet voor meer ruimte nodig vanwege hallux valgus. Bever raadde me na de meting die gewoon brede schoenen aan, specifiek voor hallux valgus voeten. Met als gevolg dat ik hierin zwom (en schoof). Ze hadden niks anders passend in mijn maat op voorraad.
Ik ben uiteindelijk geslaagd bij een hele fijne winkel in Sneek. Met vet ervaring, kennis en middelen om te passen.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:51

De finste zijn toch Mendl. Prijzig maar wel echt heel goed. Ik zou ze ook bij een speciaalzaak aan laten meten (maat meer dan van gewone schoenen)