Pantry challenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Pantry challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:18

Dat lijkt mij sowieso niet handig, neemt toch ook ruimte in en een doorgangsdeur doe je ook anders open, dan gaan de spullen erin lijkt mij ook schuiven of rammelen?

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:46

opisop_shop schreef:
Dat lijkt mij sowieso niet handig, neemt toch ook ruimte in en een doorgangsdeur doe je ook anders open, dan gaan de spullen erin lijkt mij ook schuiven of rammelen?

Ja maar die ruimte kan ik best missen. Een kast tegen een deur aan zetten is alleen wat onpraktisch ;) En hoe bedoel je dat je zo'n deur anders opendoet?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 23:37

Ik bedoel dat je een deur waar je doorheen loopt denk ik wat steviger opent en misschien soms dichtgooit dan een kastdeur.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 23:46

foxy80 schreef:
Ah, zo 'n kast.
Kruidenpotjes of kleine dingetjes om te bakken in een oude schoendoos, dat pak je dan makkelijk in 1 keer uit de kast

Categoriseren: 1 legplank met groenten en sauzen, de rest op andere plank.

Zoek uit wat je het meeste pakt en zorg dat dat niet in de weg staat van de rest van de kast.

Bloempot :D Ik had even kamerplant in mijn hoofd

Ik ook, tot ik jouw post las en dacht, ah, dat _O-

Maar goed, ik vroeg ook aan mijn man hoe laat we morgen op moeten voor werk (is pas maandag) en hoe laat we dan weg moeten om te carpoolen (is pas maandag over een week)...

Ik heb ook veel te veel spullen. En veel te veel plekken om spullen kwijt te raken/dubbel op 1 plek, kwijt op de andere.

Ik hoef niet per se een groter huis maar een grotere keuken en betere indeling van een huis zou fijn zijn. Gelukkig heb ik geen kinderen dus ik heb een slaapkamer nu in gebruik als pantry.

Ik heb bijna alle diepe onder keukenkasten die geen lades hadden, voorzien van deze lades (let op, prijs is voor 2 stuks). Matjes erin van de Action, werkt echt geweldig. Sorry voor de lange link :')

https://www.amazon.nl/Telescopic-kitchen-Cabinet-organizer-pull-out/dp/B083LX6G84/ref=mp_s_a_1_23?content-id=amzn1.sym.09541b7f-bfff-4674-9751-1cdc7fc2eeab%3Aamzn1.sym.09541b7f-bfff-4674-9751-1cdc7fc2eeab&dib=eyJ2IjoiMSJ9.1gcuXZpGBH-fqQ_mU5BRajosgLzV7lpKO-3prwqxK3zz2gaJiTgnU3pyvk9cBnp_XS9He1IXJNWavlmThNCSKhUR3lS_7zLUE_UcFLjQureC53sityc7TLE_zO_zkTD0riNEQOeX1ioVUy7gYc_lZ9iBiw1U32kqB7uxRo2MTl1-5eCHmZIHjKcsLB9FPo2QWYoNI-jNQXGQd4Vk3ur3Ng.ekASHIIvIsj1_H_XsvmdH-OnAs4xtjyBF2O8cbdXijc&dib_tag=se&keywords=uitschuifbaar+rek+keukenkast&pd_rd_r=7188bd80-4542-4721-a03a-e869199c9358&pd_rd_w=WT0jp&pd_rd_wg=JO8BD&pf_rd_p=09541b7f-bfff-4674-9751-1cdc7fc2eeab&pf_rd_r=MKY0X57ZEVSY50NWGQGA&qid=1735941069&sr=8-23&xpid=qu77AF9zhyyYh

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 00:10

Ik sluit me ook graag aan, vandaag per ongeluk toch meer meegenomen dan de bedoeling was bij de supermarkt. Ik moest 1 ding hebben (en mijn moeder vroeg of ik voor haar ook 1 ding mee kon nemen), maar toen zag ik een aantal goede 50-70% korting dingen en die heb ik ook meegenomen. In totaal was ik 12 euro kwijt, waaronder 1 euro voor aardappelpartjes en 1 euro voor een bolletje mozzarella, beide zonder korting terwijl ik ook een aantal luxere kersthapjes had (waaronder 2 die zowel 1+1 gratis als 70% korting waren, dus eigenlijk 85% korting), en 1.50 waarvoor ik eigenlijk ging. Mijn moeders ding valt daarbuiten.

@Prairy: In vrijwel alle gevallen kan je alle tekens na het vraagteken in een url weghalen. Het werkt niet altijd, maar wel heel vaak. Zo ook in dit geval: https://www.amazon.nl/Telescopic-kitche ... p_s_a_1_23 , al kan je in dit geval zelfs het stukje referentie weghalen: https://www.amazon.nl/Telescopic-kitche ... 083LX6G84/

Ik zal morgen of zo wel een foto plaatsen van mijn voorraadkast en vrieskast. Oh, en mijn voorraadplank samen met mijn kruidenplank. Of mijn vrieskist ook lukt, hangt af of ik er op dit moment iets op heb liggen, dat weet ik niet zeker. De bedoeling is om eerst mijn vrieskast leeg te eten, deze ijsvrij te maken en daarna in gedeeltes de vrieskist.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 00:31

Leuk, ik doe ook mee! Mijn voorraadkast is vol en mijn vriezers (3 stuks) ook. Ik heb ze toevallig vorige week opgeruimd, even vlees bij vlees, groente bij groente, en overzicht is er nu dus. Verder een enorme zak aardappelen en uien staan, we gaan eerst eens wat opeten.

Ik ben eigenlijk heel creatief met koken, maar het is soms gewoon zo gemakkelijk om in de supermarkt een maaltijd samen te stellen.. koop ik weer een potje boontjes terwijl ik 20 zakken in de diepvries heb uit eigen tuin. Zo stom.. dus leuk om even bewust mee te doen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 00:53

Nee, ik zie dit hier al helemaal mis gaan en dat komt voor een belangrijk deel omdat wij een soort van "omgekeerde Ollanders" zijn. Wij brengen de halve supermarkt mee uit GB als we terug komen van vakantie. Etenswaren die in NL niet of nauwelijks te krijgen zijn, naast een verzameling auto-onderdelen }> die daar goedkoper zijn of tenminste te koop zijn.

Verder eten we minimaal 3x per week buiten de deur en dat gaan we echt niet veranderen.

Qua inkopen kijken we juist naar de aanbiedingen en plannen daar ons menu op. Zijn dingen spotgoedkoop, dan in grote hoeveelheden en hop, de vriezer in! Daar hebben we er dan ook drie van staan.
Vlees idem, dat wordt twee keer per jaar in een partij ingekocht (ca 5 a 10kg, afhankelijk van de leverancier) en zit in de vriezer. Dat is voldoende voor een jaar regelmatig vlees.

Foto's zit er even niet in want er komt een verbouwing aan dus het is/wordt even een puinhoop op sommige plekken in huis.

Maar wie weet welke inspiratie het oplevert dus ik lees graag mee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 10:40

Ik vind de foto's in dit topic indrukwekkend om te zien.

Wij koken voornamelijk met verse ingrediënten, dus wij hebben niet zo'n enorme voorraadkast als ik hier voorbij zie komen.
Ik heb geen potjes of blikjes tomatensaus, ik koop tomaten om zelf saus te maken.
Enige uitzondering zijn wat potten soep, die eten we af en toe en koop ik pas als ik er weer doorheen ben, en blikjes bonen, daar heb ik wel altijd een assorti van in de kelder staan (niet zo mooi gerangschikt als in de voorraadkamer van TS!), maar dat eten we ook vrij regelmatig, dus dat is ook een continu fluctuerende voorraad.

En gedroogde pasta hebben we ook altijd op voorraad, maar dat wordt ook wekelijks gegeten en aangevuld indien bijna op of in de aanbieding, maar dan gewoon 1 of 2 pakken, niet gelijk een plank in de kelder vol.

1x per week halen we bij de groenteboer een berg vers en afhankelijk van degene die kookt, eten we dan heel verschillende maaltijden met nagenoeg dezelfde ingrediënten.

We kopen vlees groot in bij een online slagerij en vriezen dat in porties in in diepvrieszakjes van Toppits en gebruiken de Toppits foodsaver app, waar je in kunt voeren wat je hebt ingevroren, in welk vriescompartiment het ligt en hoelang het nog houdbaar is.
Elk zakje heeft een 4 cijferige code en daarmee kun je het terugvinden in de app en in je vriezer. De app geeft ook aan wat er op moet, dus sinds we dit systeem gebruiken kom ik heen porties vlees of vis uit 2020 meer in mijn vriezer tegen.

Eens in de week eten bij sowieso "de koelkast leeg" en ook dan is het weer heel afhankelijk van wie van ons 2 er kookt, wat we dan daadwerkelijk eten.

En met boodschappen doen kijken we naar wat er nog ligt en vullen aan wat er nodig is voor een maaltijd daarmee, we kijken naar wat er goedkoop (lees: in het seizoen) is en proberen met dezelfde groente een week later een andere maaltijd te maken. Elke week bietjessoep in de winter gaat ook vervelen, maar de bietjes zijn al weken zo goedkoop dat ik die toch wel bijna wekelijks in mijn mandje gooi bij de groenteboer (gisteren 29 ct voor een pond, meen ik me te herinneren).

Ik vind dit topic dus wel interessant om te volgen, al herken ik mezelf niet echt in de voorraden die zo groot zijn dat ik er wel uit moet gaan eten.

Ik besef me aan de andere kant dat wij met onze manier van voorraad bij een noodsituatie waarschijnlijk niet zo lang kunnen redden.
Maar voorraad aanleggen om de voorraad zit gewoon niet zo in onze manier van doen.
Ik ben wel aan het nadenken over een sixpack water bijvoorbeeld, die kan best ergens in de kelder staan zonder er last van te hebben.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 12:12

Gistern gelijk droge voeding opgeruimd
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

En dit wil ik deze maand verwerken
Afbeelding

Verder 2 rollen rijstwafels weg gegooid, die waren keihard geworden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 12:12

Nu de vriezer nog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:15

Ik heb maar 1 lade voorraad, zelfs die puilt af en toe uit. Wel lekker overzichtelijk qua uitzoeken wat er al langer ligt, zo gedaan ;-)

Handig deurrek trouwens, lijkt me ideaal voor mijn wasmachine kast. Heb al weinig ruimte, maar dat voorkomt misschien dat alles hald voor de wasmachine uit het zicht komt te staan net in de weg met deurtje open doen :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:15

C_estmoi schreef:
pmarena schreef:
Dat was iets dat ik heel graag wilde, me rot naar gezocht heb en uiteindelijk bij Bol.com gevonden heb *\o/*

https://www.bol.com/nl/nl/p/signature-h ... oductTitle

Interessant! Vraag me wel af: als je dit aan een deur zou hangen die ook echt een doorgang is, gaat het dit klapperen als je de deur open en dicht doet? Want dat is voor een kast niet zo erg, maar voor een deur waar je 20x per dag doorheen moet...

Ik vind het rekje behoorlijk stevig hangen eigenlijk. Je hangt het met van die hengsels over de deur.
En daar zit een draaischroef systeempje in waarmee je het heel stevig vast kan zetten.
Bovendien heeft het rekje nog bevestigings sticker beugels waarmee je het aan de binnenkant van de deur kan fixeren. En ik heb dit zelf nog bij alle bakjes gedaan met dubbelzijdig plakband. Het rammelt dus niet bij het open en dicht doen van de deur.

Deze heeft ook nog zo'n beugel voor boven een aantal bakjes zodat je hogere dingen ook stevig weg kan zetten. En ze er niet uit kiepen. Ik wist wat ik zocht en dit is hem, ben er erg blij mee en ik ben echt een zeikerd in dit soort dingen :=

Je zou ook nog 1 en ander aan de deur vast kunnen schroeven maar dat vind ik iet nodig gezien hoe stabiel hij hangt +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:26

foxy80 schreef:
Ah, zo 'n kast.
Kruidenpotjes of kleine dingetjes om te bakken in een oude schoendoos, dat pak je dan makkelijk in 1 keer uit de kast

Categoriseren: 1 legplank met groenten en sauzen, de rest op andere plank.

Zoek uit wat je het meeste pakt en zorg dat dat niet in de weg staat van de rest van de kast.

Dit ja :j

En ik heb het nu echt uit elkaar gehouden: de voorraad van dichte spullen in de trapkast, zodat dat gewoon netjes en overzichtelijk blijft en niet in de keuken "in de weg" staat of manlief / kind weer een nieuwe openmaakt wanneer er een open ding scheef is weggezet :=

De voorraad staat netjes per rijtje. Eigenlijk alleen maar dingen die we regelmatig gebruiken naast al het verse / koelkast / diepvries spul. Ik zet na aankoop van aanvulling met een dikke zwarte stift de datum er goed zichtbaar op en sorteer op houdbaarheidsdatum zodat de oudste het eerst op gaat.

Dat zijn dus dingen zoals pakjes spaghetti, soep, tomatenprut (allemaal bio, daar is zelf bijna niet tegenop te koken vind ik gezien hoeveel werk dat is), mayonaise, kokosvet, broodbeleg, droge bonen, rijst, potten met groenten, enz.

Wanneer iets open gaat, dan gaat het gewoon in de keukenkastjes / koelkast enzo.
En ik heb 1 keukenkastje / plank waar de dingen in gaan die echt binnenkort op moeten.

Doordat we van alles een rijtje in de trapkast hebben staan, hebben we meteen een mooie voorraad voor als er een keer stront aan de knikker is. Of als je ziek bent of weinig tijd hebt ofzo is het ook wel ideaal dat je gewoon kan shoppen uit eigen kast +:)+

En als je dit alleen doet met dingen die je toch wel regelmatig gebruikt, dan staat het ook niet te vergaan. Mits je dan natuurlijk wel wat je nieuw koopt, achteraan / onderop in het rijtje zet :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 14:07

foxy80 schreef:
Gistern gelijk droge voeding opgeruimd
Voor
[ Afbeelding ]
Na
[ Afbeelding ]

Voor
[ Afbeelding ]

Na
[ Afbeelding ]

Voor
[ Afbeelding ]

Na
[ Afbeelding ]

Voor
[ Afbeelding ]

Na
[ Afbeelding ]

En dit wil ik deze maand verwerken
[ Afbeelding ]

Verder 2 rollen rijstwafels weg gegooid, die waren keihard geworden.

*\o/* *\o/* *\o/*

Lekker bezig!!

Voor mij is de pantry vullen ook een stuk hobby hoor.

En ook ter voorbereiding op de start van mijn eigen bedrijf. Kijken hoe het werkt, wat ik wel en niet leuk vind en gebruik etc.

En een manier om te kijken of ik meer uit eigen tuin kan bewaren voor bijv deze periode.

Het is ook zeker een stuk gemak. Mijn hoofd werkt lang niet altijd en dan is het gewoon heel fijn om wat potten te kunnen pakken, bij elkaar te gooien en toch gezond te eten zonder veel moeite. Met een weekend voorbereiding heb ik soms voor 3 weken eten gemaakt.

Plus dat het toch wel enigszins bevredigend is om in je eigen 'minimarkt' te kunnen shoppen :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 21:09

Vreemde combi maar smaakte prima.
De chicken pot pie was erg saai vorige keer, nu was het prima te eten.

Tomatenpuree heb ik uiteindelijk niet gebruikt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:14

Oh heerlijk. Ik ben echt dol op dat soort pies.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:51

Wat een leuk recept!

Ik heb ook wat foto’s gemaakt van mijn voorraad. Ik denk niet dat ik zo veel heb als jij, Prairy, en vooral niet zo netjes georganiseerd _O- En ik ben jaloers op de mooie trapkast van pmarena!

Mijn vrieskist zit aardig vol met vanalles en nog wat:
Afbeelding

De schappen in de kelder.. Deze stonden een stuk voller, maar er begint inmiddels aardig wat ruimte te ontstaan :=
Afbeelding

Mijn voorraadschappen in de rommelkamer, voor de voorraad die droog moet staan:
Afbeelding

En dan heb ik nog wat vriesruimte in de Amerikaanse koelkast, met wat fruit en vleesvervangers en klein spul.

Ik heb vandaag lekker simpel een aardappel ovenschotel gemaakt. Aardappel uit eigen tuin, geweckte sperziebonen uit eigen tuin, zuurkool die ik bij Butlon voor een paar cent in bulk kon kopen vorig jaar, en een handje vega spekjes en strooikaas uit de vriezer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:01

Ohh ik ga zo goed op dit topic haha, leuk om ieders voorraden te zien en hoe iedereen invulling geeft aan de challenge(s) <3

Hier vandaag de grote vriezer opgeruimd, en gereorganiseerd- icm de Toppits Foodsaver app, wat een fantastische app is dat. Vandaag ook meteen uit voorraad gegeten en wil hier de komende tijd meer op focussen ook. Heb met chatgpt al een aantal recepten klaarstaan waarmee ik uit voorraad volledig recept kan maken dus das wel leuk <3

Ik (of ja we, mijn gezin bestaat uit mijn man, een zoon van bijna 12 en ik plus een hond en kat en die hebben dus hun eigen voorraad kast en vriezer haha) heb in de kelder een stellage staan met voorraad, 2 keuken kastjes en nog een smalle apothekers kast en dan de rechtopstaande vriezer in het washok. In de kelder staat ook nog een extra ijskast met vriezer vak bovenin en tafelmodel vriezer maar die vriezer lades zijn sws altijd in gebruik voor KVV van de hond.

De keuken kastjes had ik laatst al eens gecheckt maar is ondertussen alweer chaos. Maar ik wil nu wel echt even gaan kijken om uit de voorraad thuis wat meer op te gaan maken wat al wat langer staat. Al ben ik erg gevoelig voor bonus acties overal wel om aan te vullen telkens, maar ik ga toch proberen niet te gek te doen met inslaan _O- ik word echt helemaal blij van goed gevulde voorraad kasten, planken, vriezers ed hihi.

Ben ook veel bezig met meal preppen ed met de multicooker, zeker omdat ik door ziek zijn niet altijd dagelijks kan koken en dan is meal preppen en vriezer gevuld hebben echt fijn, maar de vriezer is ook zo’n handig hulpmiddel om zo min mogelijk weg te gooien, dus de vriezer maximaal proberen te gebruiken vind ik ook een leuke uitdaging - ik ben helemaal fan van THE FULL FREEZER METHOD bv. Volg dit op Instagram en heb het boek ervan, erg leuk. Ik zal proberen morgen ook even wat foto’s te maken van alles, en ga iig graag alles meelezen ook verder hier en hopelijk mee kletsen - ik moet nog even bedenken wat m’n plannen/challenges/to do’s precies gaan zijn dus kom erop terug.

Vandaag hadden we pasta spinazie met gekaramelliseerde ui (AH recept), volledig uit voorraad gemaakt.

Afbeelding

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 01:11

Vanmorgen dit topic gezien en mezelf een schop gegeven om de voorraad in de bijkeuken na te kijken en netjes op te ruimen.
Eerst een paar boodschappen gehaald zodat er gelunchd kon worden en wat voorraad aanvulling gehaald.
Doorgereden naar de Action en daar negen 30liter plastic bakken gekocht en twee kleinere bakken.
Thuis het grote zoek de artikelen bij elkaar in werking gezet.
1bak met afbakbroodjes, 1 bak met alle3n maar pasta producten, 1 bak met paellarijst en bijbehorende ingrediënten .
De rest staat nu netjes bij elkaar. Kan nu in 1 oogopslag zien wat we hebben.
Ik dacht nog diverse potten met pastasaus te heben, blijk er geen 1 te hebben. Oeps.
Terwijl de bak met pasta zelf uitpuild.
Daarna aan de plank erboven begonnen waar alle huid en haarproducten stonden.
Voorlopig hoef ik geen shampoo, conditioner en bodywash te kopen.
En dan blijken er nog 8 geschenkdozen van Rituals te liggen, en 2 van Kneip.
Toen een plank met frisdrank geordend neer gezet.
Morgen de keuken kastjes maar eens bekijken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 01:39

Leuk allemaal!

Ik zal proberen morgen eraan te denken om fotos van mijn vriezers te maken, dat zal jullie vast gerust stellen dat ik echt niet alles goed georganiseerd heb _O-

Annemiek, ik denk toch echt dat je aardig in de buurt komt hoor :D

Ik ga morgen eens kijken naar die methode en ook naar die zakjes en app want zeker voor mijn nieuwe bedrijf klinkt dat ontzettend handig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:58

8nnemiek schreef:
Ik heb ook wat foto’s gemaakt van mijn voorraad. Ik denk niet dat ik zo veel heb als jij, Prairy, en vooral niet zo netjes georganiseerd _O- En ik ben jaloers op de mooie trapkast van pmarena!

En ik op jouw kelder, lijkt me zó fijn om gewoon lekker ouderwets een kelder te hebben :+:
Vocht is wel jammer ja.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 09:09

Kelders zijn fantastisch! In ons vorige huis hadden we er ook een. Superhandig.

Prairy wat voor bedrijf ga je beginnen?

Ikkeniet, dat had je in december moeten weten dan had je mooi Kneipp en Rituals cadeautjes voor het grijpen gehad :+
Of ga je het toch zelf opmaken?

Wij hebben vorige week de vriezers opgeruimd en die kunnen we nu leegeten.
Bovenste vak is leeg, 2e vak is van mijn schoonmoeder die op de bovenverdieping woont. De kleine vriezer in de keuken heeft 3 vakken waarvan 2 lege en eentje met bevroren fruit.
We hebben alles nu mooi overzichtelijk vegavlees/groente/brood/(veel :') ) ijs enz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:58

Ik vind het zo leuk om te zien wat iedereen heeft en doet qua voorraad (beheer) <3
Ik heb ook nog even wat foto’s bij elkaar gesprokkeld.

KEUKEN

2 keukenkastjes.
Bovenste kastje: bovenste plank staat Aziatisch spul links, rechts brood smeersels e.d. Het merendeel staat op ronde draaiplateaus wat voor mij als klein persoon echt ideaal is - eerder moest ik Altijd een krukje erbij pakken haha. En onderste plank helemaal links staat gewone koffie, koffiemelk en suiker + cup a soep achterin en dan in de witte opberg schuif bakjes rechts ernaast staan potjes met kruiden (40 potjes staan in de rekjes en 5 potjes nog los, het amandel schaafsel moet eigenlijk weg en in een andere kast) en rechts een bakje met overige kruiden mixen, vanille suiker, bakpoeder e.d. wat echt weer een puinzooi is. Bovenin ook trouwens, ik moet de dichte potten jam e.d. eigenlijk in de kelder gaan zetten. Onderste kastje staat op de bovenste plank de overige pasta’s (want een deel van de pasta’s e.d. heb ik in potter op de vensterbank), wraps, bak producten, groenten in blik, producten voor soep (onderin achterdeur in bakjes), aanvullende producten voor pasta’s/sauzen, kant en klare soepen en lunch bowls. Voor de onderste kast wil ik eigenlijk nog een keer uitschuif manden, zeker de onderste plank. Gebruik nu deels bakjes die ik zo eruit kan halen, wat ook al handig is maar schuifbare mandjes lijkt me nog fijner :j Heb die link wat eerder gedeeld werd in het topic dus ook mooi even opgeslagen.

Afbeelding
Afbeelding

Kastje boven de oven
Daar heb ik de grotere potten kruiden in staan van welke ik veel gebruik- die koop ik groter in want het scheelt echt flink geld- en achterdoor staat een mand met extra potjes voor de kruiden, sticker vellen, overblijfsels van kruiden welke ik dan bijvul tussendoor. Rechts achterin staat de multicooker.

Afbeelding

Keukentrolley & smalle apothekerskast - let niet op de zak noten en ziplock bags, die moet ik nog opruimen hihi.
De trolley is binnenin echt tot de nok toe met spul voor de dieren. Voor de hond allemaal aanvullende superfoods, suppletie, maar ook slowfeeders e.d. en voor de kat staat er het vlees in blik, brok en ook vanalles wel. Bovenop het kastje staan potjes met zaden en noten mixen, luchtdichte potjes met meel, suikers, gedroogde cranberry’s, cacao e.d. + een deel van m’n losse theetjes. In de apothekers kast heb ik 4 planken met: overige thee producten, brood/broodjes, crackers, beschuit, gedroogd fruit, bak producten en smaakmakers zoals Maple syrup en honing e.d. en onderin staan m’n eigen supplementen en die van het gezin.

Afbeelding

Vensterbank & aanrecht
Het is echt een zooitje ongeregeld momenteel qua groenten/fruit e.d. want ik heb o.a. wat veel uien in huis, lol. Maar ik wil een deel gaan gebruiken om zelf uienpoeder te maken met de airfryer. Maar op de aanrecht in dit hoekje staan de eieren altijd, fruit wat ik niet in de ijskast bewaar, tomaten, uien en knoflook (al heb ik het gros van de knoflook momenteel in de vriezer liggen; dat heb ik gepeld en gemalen en in porties ingevroren zodat ik het zo in gerechten kan mikken). Op de vensterbank staan potten met pasta’s, couscous, bulgur e.d. n de inhoud wisselt altijd een beetje; afhankelijk van wat ik uit de kasten bij vul wanneer een pot leeg gaat.

Afbeelding

Vriezer in washok
Deze heb ik dan gisteren opgeruimd en alles staat nu ook netjes in de app. Normaliter heb ik voor de hond een Huge box in gebruik ook als ik meer vlees in koop, maar momenteel kom ik uit met de vriezer beneden dus kan ik deze vriezer even grotendeels voor onszelf gebruiken en dus weer meer maaltijden gaan (voor)bereiden. Lade 1 bovenin ligt fruit en lefrover ijs van kerst. Eronder links zit een ijsblokjes maker en in dat opvang bakje zitten ijsklontjes en een koel pack, rechts een smalle lade met ijsjes e.d. In de smallere lade eronder zitten producten voor de hond, momenteel; zelfgemaakte groentemixen, een zak vieze runderpens blokjes en een groentenrol + KVV rollen (die staan niet op de foto). In de eerste Huge Box zitten maaltijden, momenteel; goulash, minestrone soep, pasta saus, sate ajam, rauwe kip blokjes, dino nuggets (de sauzen en soepen heb ik verschillende porties van 1p tot 3p. In de tweede huge box zitten groenten en aardappel producten, waaronder ook voorgesneden prei, paprika en knoflook. Verder heb ik altijd een berg broccoli op voorraad uit de vriezer want vind dat veel fijner in gebruik en vriezer groenten is toch vaak ook verser tenzij je het lokaal koopt natuurlijk. Verder nog wat spinazie, aardappel puree en wat kleine dingen. In de derde huge box zit bake-off; croissants verschillende smaken, mini bladerdeeg snacks, dat soort dingen. En in de onderste box zit vanalles, voornamelijk kant en klare dingen: frikandellen, lasagne, ravioli uit zak, reibekuchen uit Duitsland en nog een 3 tal porties zelfgemaakte omelet met groenten.

Afbeelding
Afbeelding

KELDER

Stellage kast. Hier staat extra voorraad van vanalles; poets spullen, drinken, verzorgingproducten, pasta, bonen, sauzen, mixen, rijst. Dit is al een oudere foto dus momenteel staat het er anders bij en ook een heel andere voorraad - deze foto is echt al van jaren terug haha. Een recente foto houden jullie nog tegoed van me. Maar is dus even voor het idee.

Afbeelding

Verder staat er dan nog (geen foto’s momenteel) een 3 laden diepvries waar de KVV van de hond in zit.
En er staat nog een koelkast met vriesvak erboven, waar in het vriesvak ook KVV van de hond in zit.
De koelkast zelf staat drinken in en bepaalde alcoholische dranken. groenten uit potten gebruik ik bv nauwelijks nog - vrijwel alleen vers/vriezer - bepaalde dranken e.d. kopen we ook niet meer en meer van dat wel haha.

M’n to do’s/projecten/uitdagingen:

1. Alle houdbare producten uit de kelder en keuken kasten verwerken in de Foodsaver app
    2. Nog actiever aan de slag met de Full Freezer Method van Kate Hall
    3. Meer (leren) zelf (te) maken from scratch zodat ik minder bewerkt koop en gebruik
    4. Wat ik in bulk/voorraad inkoop, moet ook Echt iets zijn wat we gebruiken. Ik heb er een handje aan om me te laten beïnvloeden door leuke kortingen en impulsief te zijn met dingen te kopen die ik denk dat handig kunnen zijn terwijl ik het niet gebruik. Dus focussen op specifieker inkopen < waarbij ik bij onze vaste producten wel gebruik ‘mag’ maken van goede aanbiedingen.
    5. Proberen minder tot geen eten meer te bestellen. Soms zijn we nog te gemakkelijk en halen we toch snel friet of laten we bezorgen, maar eigenlijk moeten we gewoon zelf de airfryer gaan gebruiken als we zin in friet hebben en als het is omdat ik te ziek ben/geen energie heb, dan moet ik zorgen dat we gewoon maaltijden klaar hebben (wat ik altijd wel heb maar nog niet genoeg diversiteit perse dus wil daar meer mee doen)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-01-25 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:09

Wat veel spullen, daar kun je vast wel even mee vooruit!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:13

Ja, de stellage in de kelder is wel echt een stuk leger momenteel als op de foto bv dus dat is wel een vertekend beeld en de apothekers kast in de keuken is ook vrij smal en niet heel diep dus ook daar valt het best mee wat erin past en staat bv. Maar toch, het is is idd wel prima gevuld allemaal := O:) Nu is het ook niet perse mijn doel om alles leeg te eten, want ik vind voorraad hebben echt heel prettig. Maar wil wel graag zorgen dat ik qua datums e.d. alles goed bij ga houden dus alles in de app zetten ‘straks’ gaat hierin wel goed helpen hoop/denk ik. Maar veel dingen hebben we idd echt niet nodig om te kopen momenteel, qua houdbaar, alleen als er goede aanbiedingen langskomen dan sla ik toch wel van bepaalde producten wat meer in :j. Zal proberen binnenkort een nieuwe foto te maken van de kelder stellage.