Alcoholvrije rum die wel echt smaakt naar Rum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 14:18

Mariska_28 schreef:
Drinkt hij de rum puur of alleen gemengd met cola?

Enkel gemengd met cola.

Dat snap ik dus inderdaad ook niet! Dat spul is mierzoet. Maar dat werkt dus blijkbaar wel :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 14:20

ellepel schreef:
Denk dat hij gewoon wat moet gaan proeven?
Bij veel slijterijen hebben ze ook al alcoholvrij en kun je soms wel even proeven.
En anders die rum van strykk is prima te doen. :j
Maar smaak is zooo persoonlijk,is toch kwestie van proeven.

Hier hebben ze trouwens best veel
https://www.alcoholvrijshop.nl/alcoholv ... lvrije-rum

In België is dat precies nog niet zo ingeburgerd, ik zou ook niet weten of er hier in Vlaanderen uberhaupt een 0.0 slijterij is/bestaat.
Maar ik kan het inderdaad wel eens opzoeken, wat rondkijken.

Ik vind het sowieso wel interessant om moktails te maken, ik drink zelf amper alcohol, maar de hele avond met mijn cola is ook maar saai.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:20

Ik denk dat hij dan eerder mentaal dingen niet lekker vindt, als in, hij verwacht dat het niet lekker is, dus dan is het niet lekker.

Ik zou eigenlijk eens een blinde proeverij doen met van alles, rum-cola, gewoon cola, thee, sapjes, ga los. Ik denk dat hij zich mentaal moet resetten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:31

Sakura789

Re: Alcoholvrije rum die wel echt smaakt naar Rum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 15:33

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 15:57

Sakura789 schreef:
Iets van Lyres al geprobeerd?

https://www.gall.nl/lyres-dark-cane-spi ... 62698.html

Wij hebben ook wel de American Malt daarvan gehad. Is een alcoholvrije vervanger van whiskey. Nu vind ik whiskey niet zo heel lekker, maar die 0,0 dus wel.

Waarschijnlijk omdat de smaak niet op whiskey lijkt :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:02

Haha het is alsof je ging zeggen dat je kip niet zo lekker vond, maar die van Vegetarische Slager wel! :=

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:03

Ah ik wilde juist vragen of je dicht bij de grens woont omdat ik in België wel een winkel ken met best veel 0.0 opties :') maar die zit in Poppel.

En als hij nu de rum steeds meer weg laat? Als hij nu bv een shotglaasje Rum door de cola doet, vul je dat glaasje over een week maar tot 3/4 en dan steeds wat minder?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:14

c_alsemgeest schreef:
Sakura789 schreef:

Wij hebben ook wel de American Malt daarvan gehad. Is een alcoholvrije vervanger van whiskey. Nu vind ik whiskey niet zo heel lekker, maar die 0,0 dus wel.

Waarschijnlijk omdat de smaak niet op whiskey lijkt :+

Klopt en dat is dus mijn achterliggende boodschap met alcoholvrij. Zoek geen vervanger, maar een ander lekker drankje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:18

Mijn man was ook Duvel fanaat, maar sinds enkele jaren volledig alcoholvrij.

Zijn redding is wel het uitgebreide alcoholvrije bierschap. Daarin is veel geïnvesteerd en dat wordt naar zijn mening steeds beter.
Hij vindt de Leffe Blond 0.0 en de LaTrappe Nillis 0.0 en de Affligem Blond 0.0 zeker wel goed smaken, ik weet niet of je man die ook al geprobeerd heeft?

Ik denk dat voor een verwoed sterke drankdrinker elke 0.0 variant daarvan als limonade zal smaken, want juist rum en gin etc danken een groot deel van hun smaak aan het hoge percentage alcohol.
Precies waarom ik het helemaal niet lekker vind :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 16:21

Marije_jiplover schreef:
Mijn man was ook Duvel fanaat, maar sinds enkele jaren volledig alcoholvrij.

Zijn redding is wel het uitgebreide alcoholvrije bierschap. Daarin is veel geïnvesteerd en dat wordt naar zijn mening steeds beter.
Hij vindt de Leffe Blond 0.0 en de LaTrappe Nillis 0.0 en de Affligem Blond 0.0 zeker wel goed smaken, ik weet niet of je man die ook al geprobeerd heeft?

Ik denk dat voor een verwoed sterke drankdrinker elke 0.0 variant daarvan als limonade zal smaken, want juist rum en gin etc danken een groot deel van hun smaak aan het hoge percentage alcohol.
Precies waarom ik het helemaal niet lekker vind :+

Haha, dat dus idd!
Ik zal hem bovenstaande soorten idd ook eens tonen, de Leffe vond die niet top dacht ik. totnutoe is de Sportzot wel oké.

SusanH schreef:
Ik vond dit: https://www.libelle-lekker.be/artikelen ... bestaan-er. Wellicht dat je er iets mee kan?

De alcohol vrije rum uit het artikel:
https://www.strykk.com/products/not-rum

Deze heb ik al meerdere keren horen vallen, proberen waard!

Sakura789 schreef:

Als hij ze niet lust zal ik ze dus wss wel lekker vinden :+

Nyaleti schreef:
Ah ik wilde juist vragen of je dicht bij de grens woont omdat ik in België wel een winkel ken met best veel 0.0 opties :') maar die zit in Poppel.

En als hij nu de rum steeds meer weg laat? Als hij nu bv een shotglaasje Rum door de cola doet, vul je dat glaasje over een week maar tot 3/4 en dan steeds wat minder?

ik woon richting de Franse grens (omstreek Brugge, Poppel is dus nogal ver weg).

Bowo schreef:
Ik denk dat hij dan eerder mentaal dingen niet lekker vindt, als in, hij verwacht dat het niet lekker is, dus dan is het niet lekker.

Ik zou eigenlijk eens een blinde proeverij doen met van alles, rum-cola, gewoon cola, thee, sapjes, ga los. Ik denk dat hij zich mentaal moet resetten.

Dit is wel een leuk idee inderdaad! En is het niets dan was het een leuk spelletje :D

Ideetjes voor alternatieve drankjes / moktails mogen ook altijd! Voor een aperitiefje mag het wel iets anders zijn dan een fantaatje zeg maar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:42

Waarom niet gewoon het hele aperitief anders inrichten en in het weekend gewoon lekker een goede rum-cola?

Als hij niets echt lekker vindt... Zou ik gaan voor een glas tonic, met een tomaatje, kaasje, komkommertje en een stukje worst. Als het gaat om even 'bekomen' van het werk...

De kans dat hij een alcoholvrij alternatief zich laat smaken klinkt als vrij klein en ik denk dat Bowo gelijk heeft dat het een mentaal dingetje is. Door de gewoonte iets anders in te richten, heb je een andere verwachting en mis je niet per se iets.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:59