Sony koptelefoon, noise cancelling instellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Sony koptelefoon, noise cancelling instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:28

Noice canceling filtert alles eruit. Zowel op mijn Sony als op mijn AirPods Pro 2 hoor ik geen stemmen tenzij ze op omgevingsgeluid staan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 12:14

Ok

Ondertussen wat uitgeprobeerd.
Ik blijf stemmen en achtergrondgeluid horen. Al wordt het (sterk) gedempt, weg is het nooit. Buiten lopen is echt poedersuiker omdat de wind een sterk geruis oplevert. Geen verschil tussen met en zonder muziek aan. Staat op volledige cancelling met deze instellingen:

Afbeelding

Betekent dit dat hij het slechter doet dan die van jullie?

Ben geneigd om hem terug te brengen ...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:37

Mijn vinkje bij ctrl omgevingsgeluid staat de andere kant op. Probeer dat eens.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 15:25

zonnebloem18 schreef:

Geprobeerd en maakt niet veel verschil. Nu in sportschool met harde muziek op de achtergrond, ik hoor het door mijn eigen muziek heen helaas!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:06

Is dat onder 'ruisonderdrukking' geen slider die je naar rechts moet vegen toevallig?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:21

Ik krijg echt het idee dat hij niet goed is hoor Troi. Mijn XM5 filtert echt zoveel oliebol weg. Als mijn man thuis sport met flink muziek aan dan komt dat er echt niet doorheen. Hij zit nu als een verkouden zeehond naast me maar ik hoor hem echt niet.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:07

Ik loop tegen hetzelfde aan. Is mijn eerste met noise canceling, dus ik dacht dat dat nornaal was. Niet dus?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:51

troi schreef:
zonnebloem18 schreef:

Geprobeerd en maakt niet veel verschil. Nu in sportschool met harde muziek op de achtergrond, ik hoor het door mijn eigen muziek heen helaas!

Dit is echt niet goed.
Ik heb de 3 maar ik hoor echt heel weinig als de noice cancelling aan staat. Alleen als je direct naast me staat hoor ik iets maar niet eens wat je zegt.

Zit hij wel goed over je oren? Ik merk de wind namelijk ook niet, totdat ik mijn mond open doe. Dan zit hij voor mn oor net anders en sluit hij niet meer goed aan.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:09

Wanneer ik in de trein zit dan filtert het alles weg behalve stemmen, ik dacht dat dit normaal was.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 19:38

Exitium schreef:
Is dat onder 'ruisonderdrukking' geen slider die je naar rechts moet vegen toevallig?

Staat op volledige onderdrukking.

En zit goed op mijn oren. En volgens mij staan de instellingen nu ook op maximaal cancellation..

Dank voor ieders input! Ik ga contact opnemen met de verkoper/ fabrikant voor een oplossing.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:21

Heb je ze online of tweedehands gekocht of in de winkel en daar ook getest?

Wat je ook misschien zelf zou kunnen doen is hetzelfde model bij mediamarkt/coolblue oid testen en kijken of die erg verschillen van die van jou, dan weet je direct of het aan jouw toestel ligt. Meestal genoeg volk om te kijken of die goed de stemmen wegfiltert :+

Overigens hier een goede ervaring met de klantenservice van Sony, ik heb die van mij nu straks denk ik 4 jaar en vorig jaar met hun hulp de oorkussens vervangen en de site gekregen waar ik de originele kussens kon bestellen. Ik merkte toen namelijk ook dat de noice cancelling afnam omdat die kussens niet zo goed meer "strak" zaten om mijn oren. Maar na 3 jaar hem intensief gebruikt te hebben vond ik het ook niet zo raar dat dat schuim in die dingen wat ingedeukt was :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 20:35

laraxXxemma schreef:
Heb je ze online of tweedehands gekocht of in de winkel en daar ook getest?

Wat je ook misschien zelf zou kunnen doen is hetzelfde model bij mediamarkt/coolblue oid testen en kijken of die erg verschillen van die van jou, dan weet je direct of het aan jouw toestel ligt. Meestal genoeg volk om te kijken of die goed de stemmen wegfiltert :+

Overigens hier een goede ervaring met de klantenservice van Sony, ik heb die van mij nu straks denk ik 4 jaar en vorig jaar met hun hulp de oorkussens vervangen en de site gekregen waar ik de originele kussens kon bestellen. Ik merkte toen namelijk ook dat de noice cancelling afnam omdat die kussens niet zo goed meer "strak" zaten om mijn oren. Maar na 3 jaar hem intensief gebruikt te hebben vond ik het ook niet zo raar dat dat schuim in die dingen wat ingedeukt was :')

Oh das een slim idee om te testen.

Ik heb het bij lokale witgoed zaak gekocht die geen demo-model hadden. Ik ga komende week bij de mediamarkt langs om te vergelijken!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:40

Ben benieuwd!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 18:55

Langs geweest bij de mediamarkt en mijn headset blijkt volkomen normaal. Das heel fijn maar tegelijk ook een beetje jammer. Blijkbaar heb ik een super scherp gehoor :P

Im houd hem wel want die flinke demping is ook al heel fijn!

En geen van de andere merken was beter.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:56

troi schreef:
Langs geweest bij de mediamarkt en mijn headset blijkt volkomen normaal. Das heel fijn maar tegelijk ook een beetje jammer. Blijkbaar heb ik een super scherp gehoor :P

Im houd hem wel want die flinke demping is ook al heel fijn!

En geen van de andere merken was beter.

zoals ik begrijp dempt het alleen de lage monotone geluiden die je continu hoort. Plotselinge hoge tonen (stemmen dus) worden niet gedempt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 19:03

Movement, stemmen worden prima gedempt. Dat is mijn ervaring met verschillende headsets en ook die van anderen hier in dit topic.
Nu heb ik geen ervaring met de XM4 die TS heeft, dus wellicht dat deze een minder sterke noise canceling heeft maar mijn XM5 en AirPods Pro 2 filteren stemmen heel netjes weg en met mijn gehoor is echt niets mis.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 19:14

Tazzey schreef:
Movement, stemmen worden prima gedempt. Dat is mijn ervaring met verschillende headsets en ook die van anderen hier in dit topic.
Nu heb ik geen ervaring met de XM4 die TS heeft, dus wellicht dat deze een minder sterke noise canceling heeft maar mijn XM5 en AirPods Pro 2 filteren stemmen heel netjes weg en met mijn gehoor is echt niets mis.

De xm5 heb ik ook opgehad (en de duurste bose ook). Geen verschil met de xm4.

Ik heb blijkbaar een heel scherp gehoor.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 19:16

Denk dat dat bij mij ook zo is.
Had laatst dezelfde als jou op in de auto en vond eigenlijk alleen de suis-auto-geluiden milder maar verder hoorde ik alles.

Aan de hand van de reacties hier dacht ik dat ik de 5 dan eens zou moeten testen. Maar jij vind dat dus geen verschil. Jammer.