Wat regelen na autobrand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:31

Jolliegirl schreef:
Ik ben ook voorstander van een crowdfund actie en wil ook doneren!

Ongelooflijk dit.
je betaald je jaren scheel...en een ander verziekstraalt het voor je!

Ik ook!
Ik vind dit echt zo banketstaaf.

Jolliegirl

Re: Wat regelen na autobrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:33

Wie neemt het voortouw?
Ik heb er niet zoveel ervaring mee, eigenlijk 0. :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:38

Wat verschrikkelijk zeg. Wat bezielt mensen toch om andermans goed te vernielen. En als slachtoffer sta je inderdaad snel in de kou.

Wat betreft crowdfunding geeft TS voorlopig aan zich er niet goed mee te voelen. Zou het voor nu dus niet zomaar opstarten. Misschien heeft ze er later wel behoefte aan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:44

Petpa schreef:
Ik ben anti crowdfunding.
Normaal gesproken vind ik dat iemand zelf zijn / haar problemen en probleempjes op moet lossen.
Maar in jouw situatie denk ik anders.
Dus denk nog maar even na over die crowdfuning!!!

+1

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 18:45

Jongens ik vind het hartverwarmend dat jullie willen helpen, echt waar. Maar het zit niet in m'n aard om makkelijk hulp te accepteren. Het zou verkeerd voelen om andermans geld aan te nemen.

Morgen ga ik na m'n werk gelijk wat belletjes plegen. Hopelijk geeft het dan wat rust als ik geregeld heb wat voor dit moment kan.

En dan ga ik marktplaats maar uitpluizen voor een oud gebakje met apk tot eind van het jaar. Als het maar rijdt.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:49

Wat een rot situatie zeg ! ik snap nooit waarom mensen voldoening daar uit halen om zoiets te doen.

Even een tip, als je auto bij de berger staat betaal je vaak per dag kosten.
Ik zou dus zorgen dat die daar niet te lang staat want anders kan je daar ook nog extra voor aftikken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:50

Ik ben ook niet iemand die snel geeft bij een crowdfunding.
Want ja meestal is het eigen stom gedrag waardoor ze in de sh.t zitten.
En volgend jaar gewoon weer.

Maar jou wil ik ook best geven ts.
Nee geen heel hoog bedrag.
Hoeft ook niet. Kleine beetjes maken ook dat mooie bedrag.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 18:53

Happinez schreef:
Wat een rot situatie zeg ! ik snap nooit waarom mensen voldoening daar uit halen om zoiets te doen.

Even een tip, als je auto bij de berger staat betaal je vaak per dag kosten.
Ik zou dus zorgen dat die daar niet te lang staat want anders kan je daar ook nog extra voor aftikken.

Ja daar was ik al bang voor. Ik heb al gekeken of ik hier in de buurt een autotrailer kan huren zodat ik hem iig mee naar huis kan nemen. Wellicht dat er nog wat onderdelen onbeschadigd zijn. Er lagen net nieuwe banden onder en een nieuwe airco en een distributieketting in.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:10

ik heb het een aantal jaar geleden gehad na een auto ongeluk, toen was het iets van € 10 per dag dat die daar stond.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:25

Wat een ellende voor jou. Sterkte met alles regelen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:17

Als er een crowdfunding komt doe ik ook mee. Vind dit zo erg voor je.

Was je toevallig lid van de ANWB ? Die slepen dacht ik gratis af en krijg je paar dagen leen - auto toch ?
Heb ooit een ongeluk gehad in buitenland en ANWB heeft toen geregeld dat de auto naar de sloop werd gebracht en een leen auto verzorgd .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:32

Jeetje ik heb geen tips , maar wat een banketstaaf begin van het jaar zeg!

Ik weet niet of je voor je werk een auto per direct nodig bent , maar je zou altijd via je werkgever kunnen vragen of je mogelijk ergens via je werk een auto kunt lenen. Dan ben je in ieder geval weer voorzien.

Veel sterkte met het uitzoeken van alles, ik hoop voor je dat de aanstichters mogen betalen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:44

Jeetje ts, wat ontzettend zuur!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag dit artikel: https://www.consumentenbond.nl/autoverz ... -in-de-fik
Geen idee of dit te ver gedacht is (zie laatste alinea), maar is jouw auto aangestoken of in brand gevlogen door een andere auto? In geval van het laatste, val je dan misschien onder de aansprakelijkheidsverzekering van de ander?

En was je thuis, of een nachtje weg ofzo? Want anders kan je ook nog je reisverzekering checken misschien?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:01

Het verschilt per berger, toen mijn vaders auto over de kop geslagen was (en ik dingen moest regelen omdat hij dat niet kon door het ongeluk) ging alles redelijk via de verzekering. Je hebt 1 of 2 dagen dat ze je auto kosteloos opslaan en daarna betaal je stalling per dag. Je kan er ook voor kiezen om je auto daar kostenloos achter te laten en dan zorgen zij voor de afhandeling er van.

Ik heb toen nog verder gezocht en nog 700 euro bij een opkoper van het merk zelf gekregen maar die auto had beduidend minder schade dan jou auto heeft. Het bergingsbedrijf heeft de auto vervoerd naar de opkoper en het afslepen naar de berger als het vervoer naar de opkoper zijn door de verzekring vervoed ondanks dat de auto alleen WA verzekerd was.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:09

capopjekop schreef:
Jongens ik vind het hartverwarmend dat jullie willen helpen, echt waar. Maar het zit niet in m'n aard om makkelijk hulp te accepteren. Het zou verkeerd voelen om andermans geld aan te nemen.

Morgen ga ik na m'n werk gelijk wat belletjes plegen. Hopelijk geeft het dan wat rust als ik geregeld heb wat voor dit moment kan.

En dan ga ik marktplaats maar uitpluizen voor een oud gebakje met apk tot eind van het jaar. Als het maar rijdt.

is er bij de gemeente geen potje voor dit soort extreme gevallen??

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:23

mce schreef:
kan in zo'n geval het waarborgfonds iets voor je doen??

https://waarborgfonds.vereende.nl/

Helaas alleen als de schade is ontstaan door een ander motorvoertuig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:34

Wat een vreselijk begin van het jaar -O-
Hopelijk vind je snel een leuke vervanger.

Ik hoop ook dat je wat hulp wil aannemen, want ik zou ook graag een klein beetje doneren! Het is toch belachelijk dat een ander opzettelijk je auto vernield en je zelf alle kosten zelf mag betalen. Zo oneerlijk -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:40

Heb je WA verzekering, of WA+ beperkt casco? In het geval van de laatste keren de meeste verzekeringen wel uit.

Wel echt grandioos poedersuiker dit, ik zou ook echt verdrietig zijn.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:47

TS
lees net dit:

waarborg fonds, je kan aan tonen dat je je auto heel heb achtergelaten, maar je krijgt de dag waarde . Daar kan je niet dezelfde auto van kopen

mogelijk zitten er ergens -bewakings - camera's??
Laatst bijgewerkt door mce op 01-01-25 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:47

Ow, met het risico dat mensen me echt heel onaardig vinden op dit moment maar ik wilde het toch even gezegd hebben... Er gebeuren echt heel veel hele nare dingen in de wereld waar mensen helemaal niets aan kunnen doen maar die je wel gewoon vreselijk veel geld kosten (en niet te verzekeren zijn).

Maar in dit geval is het, naar mijn (!!) mening toch gewoon een kwestie van: je hebt er zelf voor gekozen om je auto alleen WA te verzekeren. Dan loop je het risico dat wanneer er een nieuwe voorruit in moet, je dat zelf moet betalen. Of wanneer ie in brand vliegt, je het zelf moet betalen. Ik begrijp niet zo goed waarom dit voor mensen wel zoiets is van 'ik vind crowdfunding niets, maar hier wil ik wel voor betalen'.

Wat niet wegneemt dat ik het nog steeds heel vervelend vind voor ts dus.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:48

mce schreef:
TS
lees net dit:

waarborg fonds, je kan aan tonen dat je je auto heel heb achtergelaten, maar je krijgt de dag waarde . Daar kan je niet dezelfde auto van kopen

Nee, Waarborgfonds is enkel voor een aanrijding met een onbekende dader.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:49

Nouja het lijkt me nogal wiedes dat een kapotte autoruit van een andere kaliber is dan je geliefde bolide in de hens door tokkies die brandstichten of met vuurwerk kloten. :7

Ook ik zou met alle liefde wat bijdragen want dit is toch verschrikkelijk oneerlijk.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:51

De auto is ook niet in brand gevlogen hij is in brand gezet

Wat ontzettend poedersuiker ts, heel veel sterkte. Ik heb helaas geen tips voor je

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:51

Iris82 schreef:
Ow, met het risico dat mensen me echt heel onaardig vinden op dit moment maar ik wilde het toch even gezegd hebben... Er gebeuren echt heel veel hele nare dingen in de wereld waar mensen helemaal niets aan kunnen doen maar die je wel gewoon vreselijk veel geld kosten (en niet te verzekeren zijn).

Maar in dit geval is het, naar mijn (!!) mening toch gewoon een kwestie van: je hebt er zelf voor gekozen om je auto alleen WA te verzekeren. Dan loop je het risico dat wanneer er een nieuwe voorruit in moet, je dat zelf moet betalen. Of wanneer ie in brand vliegt, je het zelf moet betalen. Ik begrijp niet zo goed waarom dit voor mensen wel zoiets is van 'ik vind crowdfunding niets, maar hier wil ik wel voor betalen'.

Wat niet wegneemt dat ik het nog steeds heel vervelend vind voor ts dus.

Hoe groot is de kans dat iemand bewust je auto in de fik zet? Dit is me iets te veel eigen schuld dikke bult gehalte.

Het moet wel redelijk blijven, veel oudere auto's zijn all risk of WA+ verzekeren niet waard.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 22:01

Omdat je een oude auto gewoon niet hoger verzekert dan WA. Raad zelfs de verzekering niet aan.
En ja maak je dan zelf een ongeval krijg je niets.
Maar de ander wel. Netjes zoals het hoort.

Maar in dit geval doet ts niks zelf.
Maar vandalen vinden het nodig een ander haar eigendom aan te stoken.

Omdat onze regering 10 jaar geleden de ballen al miste om vuurwerk te verbieden en de raddraaiers eens van straat te vegen.