Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:vilheide schreef:Daarom ook mijn vraag, stel dat haar nieuwe werk niet bevalt of haar nieuwe werkgever vind haar niet goed genoeg. Verspilt ze dan niet al haar rechten op een eventuele uitkering omdat ze eigenlijk als het ware een soort contractbreuk pleegt met haar huidige werkgever?
Nee, dat staat echt totaal los van elkaar. Bij ontslag in proeftijd heb je gewoon recht op een ww uitkering. Hoe je bij je vorige werkgever weg bent gegaan gaat het UWV niet over.
Ibbel schreef:In januari niet komen opdagen is echter werkweigering = reden voor ontslag op staande voet (maakt niet uit dat ze zelf al ontslag had genomen) en dus per direct geen salaris meer. Maw, dan is ze én (de financiele waarde van) haar vrije dagen kwijt én haar salaris van haar oude werkgever.
_San87_ schreef:Ik vind dit zo asociaal tegenover collega's en ook niet eerlijk naar de werkgever.
Ik snap niet hoe iemand zo kan zijn. Je kunt niet zomaar je vakantiedagen opnemen, dat gaat in overleg. Ik vraag me ook af hoe dat met loonbetaling zit? In principe is dit werkweigering en hoeven ze de maand januari ook niet te betalen?
Fitzroy schreef:Vakantiegeld is wat anders dan de waarde van vakantiedagen, paars.
Exitium schreef:Fitzroy schreef:Vakantiegeld is wat anders dan de waarde van vakantiedagen, paars.
Vakantiedagen horen bij een ontslag op staande voet ook gewoon uitbetaald te worden.
paars schreef:En wat ik ook nog wel interessant vind om te weten: als ze denkt een maand vrij te kunnen nemen vanwege niet opgenomen dagen…dat zijn er best veel. Heeft ze afgelopen jaar geen/zo weinig vakantie opgenomen?
paars schreef:En wat ik ook nog wel interessant vind om te weten: als ze denkt een maand vrij te kunnen nemen vanwege niet opgenomen dagen…dat zijn er best veel. Heeft ze afgelopen jaar geen/zo weinig vakantie opgenomen?