Wichelroede lopen, toeval, hekserij of waarheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:26

Tazzey schreef:
DuoPenotti schreef:
Of men weet nog niet hoe het te onderzoeken/ bewijzen.

De aarde was vroeger ook plat. Tot de kennis zo ver was dat men anders kon bewijzen.

Dus dat ergens geen bewijs voor is zegt niets over of iets kan of niet

Dat is jouw mening maar ik heb iets meer vertrouwen in de wetenschap.

Waar zeg ik dat ik daar geen vertouwen in heb?
Ik heb ook vertrouwen op in de wetenschap :j

Maar denk ook dat niemand ooit is uitgeleerd.
Dus wat nu nog voor onmogelijk word gehouden is later heel gewoon om te begrijpen en verklaren hoe het werkt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:29

Veel makkelijker om een grondradar in te schakelen, die kan tot meters diep alles 3d in kaart brengen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:34

Benzz schreef:
Veel makkelijker om een grondradar in te schakelen, die kan tot meters diep alles 3d in kaart brengen.

Wel een duur grapje vermoed ik? En kan die in een waterleiding (hoe verstopt een waterleiding eigenlijk?) kijken?

Ik kan me herinneren dat er jaren geleden bij een stroomstoring op een industrieterrein honden werden gebruikt om het probleem in de kabel op te sporen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:35

Janine1990 schreef:
Benzz schreef:

Wel een duur grapje vermoed ik? En kan die in een waterleiding (hoe verstopt een waterleiding eigenlijk?) kijken?

Ik kan me herinneren dat er jaren geleden bij een stroomstoring op een industrieterrein honden werden gebruikt om het probleem in de kabel op te sporen.

Nee volgens mij valt dat wel mee. Helemaal door de wetgeving ivm graafschade zijn die dingen zo doorontwikkeld dat het allemaal niet zo heel gek veel meer kost.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:18

Er kunnen al computers bestuurd worden door hersen golven alleen dat is wetenschap. Telepathie is hetzelfde alleen over langere afstand .Dieren voelen al meer aan dan wij .
Wie had 100 jaar geleden kunnen geloven dat we dit lezen via wifi golven door de lucht ?

germie

Re: Wichelroede lopen, toeval, hekserij of waarheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 05:57

Met wat omgebogen ijzerdraad gaan ze ook af bij de verwarming in huis en ook op een punt waar ik op zolder de CV-leiding heb lopen (andere verklaring heb ik niet, ze gaan op de benedenverdieping af, en ook op de eerste verdieping op zelfde punt). Bij de verwarming/radiator is de afwijking ongeveer 1 meter, daar zijn ze dan 'horizontaal' gekruist.
Bijzonder. En nee, het is geen whishfull thinking.