Muppett schreef:Klopt Kinke, ik ga het niet doen, maar ik ben er wel toe in staat inmiddels. Want dit maakt me echt woest.
Laat je man het doen en wees niet op de verkeerden boos. Straks wordt ie helemaal het lachertje op zijn werk, dat z’n vrouw zijn laksheid gaat oplossen.
Ik heb vaak aan de andere kant gezeten en niets is zo irritant als het te laat ontvangen van declaraties. Met name op projecten, die moeten afgesloten worden en uitgefactureerd aan de klant. Het bedrijf neemt al het resultaat mee in de cijfers en dit soort correcties zijn daarbij heel vervelend. Er zit niet voor niks een termijn op. Dit kan het bedrijf ook flink wat kosten als ze geen fixed price hebben afgesproken en al afgerekend hebben met de klant.
Bij de eerste keer streek ik vaak de hand over mijn hart, ik heb zelfs bonnen van 1,5 jaar oud voorbij zien komen. Het hielp vooral als een medewerker zijn excuus erbij kwam aanbieden. Mega gefrustreerd en boos worddn helpen niet echt, want de collega’s die de bonnen verwerken, doen ook gewoon hun werk.
Probeer in vervolg een voorschot te krijgen, een creditcard van de zaak of de bonnen direct verwerken.