Warme sla, hoe erg is dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 20:03

moonsparkle schreef:
Haha dus je verwarmd het zelfs met de sla?

Ik dacht dat er misschien snel bacteriën op zouden groeien

Mac doe ik niet, Turkse pizza verwarm ik de volgende dag gewoon met sla en al. Tegen de tijd dat die hier bezorgd is of ik thuis ben na afhalen is het ook al warm. Nooit last van gehad, tussendoor wel in de koelkast, maar dan is het wrl tijd warm geweest, koeling in en weer opwarmen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:21

Sellyxx schreef:
Dit doet me opeens wel beseffen waarom ik zo lang geen fan van sla geweest ben. :+
Wij aten vroeger "aardappels met sla". En dan echt met gekookte warme aardappels. Vervolgens werd de sla er zo naast gelegd op je bord en kreeg je van die muffe warme slappe slablaadjes. Dat i.c.m. het type sla (kropsla) heeft ervoor gezorgd dat ik heel lang een aversie had tegen sla. := Nu eet ik sla het liefst lekker 'koud' én nooit i.c.m. met iets wat op aardappel lijkt. Maar om op je vraag in te gaan, zie niet in waarom het kwaad zou kunnen.

Hier ook kropsla, maar letterlijk als stamppot. Dan met slasaus, paprikapoeder en gekookt ei erover. Dan krijg je dus dit :D

Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:31

Exitium schreef:
Sellyxx schreef:
Dit doet me opeens wel beseffen waarom ik zo lang geen fan van sla geweest ben. :+
Wij aten vroeger "aardappels met sla". En dan echt met gekookte warme aardappels. Vervolgens werd de sla er zo naast gelegd op je bord en kreeg je van die muffe warme slappe slablaadjes. Dat i.c.m. het type sla (kropsla) heeft ervoor gezorgd dat ik heel lang een aversie had tegen sla. := Nu eet ik sla het liefst lekker 'koud' én nooit i.c.m. met iets wat op aardappel lijkt. Maar om op je vraag in te gaan, zie niet in waarom het kwaad zou kunnen.

Hier ook kropsla, maar letterlijk als stamppot. Dan met slasaus, paprikapoeder en gekookt ei erover. Dan krijg je dus dit :D

[ Afbeelding ]

Dit ziet er echt oprecht lekker uit

TurdusMerula

Re: Warme sla, hoe erg is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:56

Een Turkse pizza wordt wel hard als je die langer bewaard zonder opwarmen, de buitenkant zeg maar. Dat is wel echt anders.
Mac wordt gewoon klef - en dat is het meestal sowieso als het niet super'vers' is.

Eet smakelijk alvast, hoop ik!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 01:14

Alwiene schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar die frietjes van de Mac kan je niet opwarmen toch? Die dingen zijn al zo snel slap.
Je bedoelt dan alleen het broodje met de hamburger?

Ik denk als je die in de airfryer oppept dat het nog best zou kunnen ook, maar ik heb het nooit geprobeerd :o

Ik kan bevestigen dat ze uit de airfryer best lekker zijn! Knapperiger dan ervoor, dat zeker!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 01:56

Ik zou me eerder zorgen maken om het vlees. Al liggen bv saucijzenbroodjes in de winkel ook lang buiten de koeling. Sterk bewerkt vlees/voedsel bederft niet heel snel.
Met die MacDonalds friet is een keer een test gedaan. Jaren later zag het er nog hetzelfde uit :')

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 01:58

Picopico schreef:
Ik zou me eerder zorgen maken om het vlees. Al liggen bv saucijzenbroodjes in de winkel ook lang buiten de koeling. Sterk bewerkt vlees/voedsel bederft niet heel snel.
Met die MacDonalds friet is een keer een test gedaan. Jaren later zag het er nog hetzelfde uit :')

Vet, zout en zoet zijn ideale manieren om te conserveren dus dat is niet zo gek…

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 02:00

Dorine92 schreef:
Exitium schreef:

[ Afbeelding ]

Dit ziet er echt oprecht lekker uit

Is ook echt heerlijk, m'n favo stamppot op stamppot rauwe andijvie na. Zeker in de zomer erg lekker omdat de slasaus koud is :)