Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)

Taucha schreef:Dank jullie wel voor alle informatie die je niet echt makkelijk in reviews kunt vinden!![]()
Ik ben juist aan het kijken voor een zoals bijvoorbeeld de Phillips 3654, omdat ik alleen 2 verschillende wektijden in wil stellen, niet afhankelijk van de dag. Dat varieert namelijk gedurende de week. De duurste versie is per dag instelbaar. (Onhandige luxe)
Ik word van een klein beetje licht en ieniemienie geluidje al vrij makkelijk wakker. Dus probeer ik te achterhalen welke met het minste lumen en minste geluid opstart.
Een wekker die een tikje of ander geluidje geeft of als het licht met 500lumen gestart wordt is ook niet zo fijn.
Taucha schreef:Dank je Silvia! Goed dat je dat noemt van het display. Dat is dan even zoeken waar ik ‘m neer moet gaan zetten. Naast me wordt kritisch…
Fijn TurdusMerula dat ie jou zo goed bevalt!
Heb jij inmiddels uitgevogeld of het mogelijk is om gewoon 2 alarmtijden in te stellen en dan de avond ervoor gewoon met 1 simpele actie de gewenste tijd in te stellen? Niet dat je eerst ook nog de juiste dag moet kiezen.

Daarom vroeg ik mij af of wake up light - gebruikers dit licht ook in de lente/zomermaanden gebruiken, of dat het in die periode weinig verschil maakt (ik heb bijv. geen volledig verduisterende gordijnen dus wordt ook wel met wat natuurlijk licht wakker, al is het nogsteeds wel donkerder dan buiten). Ik twijfel dus om er nu een aan te schaffen of om dan maar te wachten tot het najaar. Ben benieuwd naar ervaringen op dit punt! Beemsterkaas schreef:Ik heb een Philips uit ongeveer 2010, wellicht zijn ze nu veel moderner en uitgebreider maar lijkt me overbodig.
Het geleidelijk aan lichter worden is een enorm fijne functie en voor mij toch wel de belangrijkste meerwaarde van een lichtwekker.
Verder heb ik beperkte keuze: radio of 4 natuurgeluiden. Meer hoeft het niet te zijn.
MarlindeRooz schreef:Ik heb het display uit staan. Dat vind ik prima. Vind licht al snel te fel. Ik heb altijd een horloge om daar kijk ik wel op haha.
Cookies schreef:Als het licht van het display te fel is zou je er een een stukje donker folie overheen kunnen plakken. Het zou zonde zijn als je keuze voor een wake up light heel beperkt wordt door het kleine display.

Sellyxx schreef:Beemsterkaas schreef:Ik heb een Philips uit ongeveer 2010, wellicht zijn ze nu veel moderner en uitgebreider maar lijkt me overbodig.
Het geleidelijk aan lichter worden is een enorm fijne functie en voor mij toch wel de belangrijkste meerwaarde van een lichtwekker.
Verder heb ik beperkte keuze: radio of 4 natuurgeluiden. Meer hoeft het niet te zijn.
Hmm ik twijfel dus juist wel om voor een moderner/duurder model van Philips te gaan, vooral omdat ik bijv. lees dat op sommige modellen het display op de laagste stand nog redelijk fel is. En niet helemaal uit kan. Ik kan me er echt aan storen als 's nachts de kamer niet gewoon helemaal pikdonker is. Heb jij daar zelf geen last van?
Sellyxx schreef:Beemsterkaas schreef:Ik heb een Philips uit ongeveer 2010, wellicht zijn ze nu veel moderner en uitgebreider maar lijkt me overbodig.
Hmm ik twijfel dus juist wel om voor een moderner/duurder model van Philips te gaan, vooral omdat ik bijv. lees dat op sommige modellen het display op de laagste stand nog redelijk fel is. En niet helemaal uit kan. Ik kan me er echt aan storen als 's nachts de kamer niet gewoon helemaal pikdonker is. Heb jij daar zelf geen last van?