Wake up light/ lichtwekker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Wake up light/ lichtwekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:05

Hier ook Hue na jaren een wake up light gehad te hebben.. het is prijzig maar het heeft heel veel mogelijkheden :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:53

Ik heb een Philips (Somneo). Heel blij mee! Vooral het rustig wakker worden doordat het geleidelijk lichter wordt

Radio aan is optioneel. Ikzelf heb dat niet.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 21:22

Ik heb een 3671 gekocht - het lijkt de meest uitgebreide variant. Er bestaat ook een model nieuwer, maar er is verder niks beter aan dus dat heb ik gelaten.
Ik vind het een bizar bedrag voor een wekker maar heb het er wel voor over - ik hoop dat ik enthousiast blijf. Zal laten weten hoe het bevalt.

Hue heb ik ook naar gekeken, maar is ook best veel geld. En ik ben verder helemaal niet zo van smart dingen in huis.

Bedankt voor al het meedenken!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 13:07

Het verschil met die duurdere is blijkbaar dat die 10 lux feller kan. That's all :+
Ben benieuwd naar je oordeel!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 13:53

Dank jullie wel voor alle informatie die je niet echt makkelijk in reviews kunt vinden! +:)+

Ik ben juist aan het kijken voor een zoals bijvoorbeeld de Phillips 3654, omdat ik alleen 2 verschillende wektijden in wil stellen, niet afhankelijk van de dag. Dat varieert namelijk gedurende de week. De duurste versie is per dag instelbaar. (Onhandige luxe ;) )

Ik word van een klein beetje licht en ieniemienie geluidje al vrij makkelijk wakker. Dus probeer ik te achterhalen welke met het minste lumen en minste geluid opstart.
Een wekker die een tikje of ander geluidje geeft of als het licht met 500lumen gestart wordt is ook niet zo fijn.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 13:09

Mijn eindejaarsbonus is net gestort dus ik heb hem ook maar besteld als cadeautje aan mezelf :')

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:31

Taucha schreef:
Dank jullie wel voor alle informatie die je niet echt makkelijk in reviews kunt vinden! +:)+

Ik ben juist aan het kijken voor een zoals bijvoorbeeld de Phillips 3654, omdat ik alleen 2 verschillende wektijden in wil stellen, niet afhankelijk van de dag. Dat varieert namelijk gedurende de week. De duurste versie is per dag instelbaar. (Onhandige luxe ;) )

Ik word van een klein beetje licht en ieniemienie geluidje al vrij makkelijk wakker. Dus probeer ik te achterhalen welke met het minste lumen en minste geluid opstart.
Een wekker die een tikje of ander geluidje geeft of als het licht met 500lumen gestart wordt is ook niet zo fijn.

Bij mijn Philips wake-up light kun je de helderheid van de / het display instellen naar heel zwak naar fel. Hij staat op z’n zwakst.
Op het moment dat de wekker aanspringt (dus een half uur voor de werktijd gaat het licht langzaam aan) gaat het display op fel. Dus als ik dan net met mijn gezicht naar de wekker lig, schrik ik wakker. -O-
Misschien iets om rekening mee te houden als je daar ook gevoelig voor bent.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 20:04

Ik ben er tot nu blijer mee dan ik had verwacht! Zal binnenkort even wat uitgebreider reageren!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:23

Ik heb een google smart hub. Die heeft ook een wake up functie. Echt heel fijn. Er gaan aan het eind ook vogeltjes bij fluiten. <3

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 04:00

Ik heb het ding nu een tijdje en ben er blij mee. Er zit een soort reserve wekker functie op die vrij heftig is, zodat je wel wakker wordt als dat niet gebeurd van het licht en geluid (afhankelijk van je instellingen). Het is allemaal uitgebreid instelbaar met een app. Ik hoor wel dat ie bij anderen zou haperen maar dat is hier nog niet gebeurd. Ik moet wel zeggen dat mijn telefoon en wekker dezelfde wifi gebruiken en dat schijnt te helpen. Ik vermoed dat ik mijn wekker niet kan zetten als ik niet thuis ben. Maar goed, ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen, haha.
Verder zitten er vooral kleine verschillen bij de modellen. Het is wel wat uitzoekwerk, ik zou gewoon kijken welke eisen je zelf stelt en dan kijken welk model dat heeft, en beginnen bij het goedkoopste, haha.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:32

Dank je Silvia! Goed dat je dat noemt van het display. Dat is dan even zoeken waar ik ‘m neer moet gaan zetten. Naast me wordt kritisch…

Fijn TurdusMerula dat ie jou zo goed bevalt!
Heb jij inmiddels uitgevogeld of het mogelijk is om gewoon 2 alarmtijden in te stellen en dan de avond ervoor gewoon met 1 simpele actie de gewenste tijd in te stellen? Niet dat je eerst ook nog de juiste dag moet kiezen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 10:14

Taucha schreef:
Dank je Silvia! Goed dat je dat noemt van het display. Dat is dan even zoeken waar ik ‘m neer moet gaan zetten. Naast me wordt kritisch…

Fijn TurdusMerula dat ie jou zo goed bevalt!
Heb jij inmiddels uitgevogeld of het mogelijk is om gewoon 2 alarmtijden in te stellen en dan de avond ervoor gewoon met 1 simpele actie de gewenste tijd in te stellen? Niet dat je eerst ook nog de juiste dag moet kiezen.

Ja hoor, dat gaat. Je kunt in de app verschillende alarmen instellen en dan vervolgens heel makkelijk zoals het normale alarm van je telefoon kiezen welke er aan moet :)