Mijn vriend en ik geven elkaar wel iets, dit jaar hebben we allebei een ovenwant gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:Tallie1979 schreef:Dit jaar heb ik met de familie weer lootjes getrokken. Dus ik moet even op zoek naar een goede citruspers.
M'n moeder heeft deze gevraagd
wortel115 schreef:Is dat niet normaal voor moeders? Ik bedoel mijn man en kinderen kopen maar weinig voor kerst. Dat mag mam allemaal zelf doen.
Eleeke schreef:wortel115 schreef:Is dat niet normaal voor moeders? Ik bedoel mijn man en kinderen kopen maar weinig voor kerst. Dat mag mam allemaal zelf doen.
Nee dat is niet normaal voor moeders. Gelukkig niet.
Uiteraard of je aan kerst of Sinterklaas doet dat kiest iedereen zelf.
Maar als je dat doet, dan neem ik aan dat iedereen zelf kadootjes koopt voor de anderen.
Zo gaat dat in mijn gezin in ieder geval wel. Mijn man en kinderen ( toen ze nog heel jong waren , met hulp uiteraard) kopen zelf kadootjes voor iedereen.
Je koopt toch ook niet je eigen kadootjes voor je verjaardag als moeder?
Eleeke schreef:Ik vindhet best verdrietig als ik sommige hier lees.
En dan bedoel ik niet : leuk iets voor jezelf kopen omdat je daar zin in hebt/ iets nodig hebt.
Of een moeder die alle kadootjes verraad , dat is hilarisch. Of dat je met elkaar afspreekt er weinig mee te doen. Allemaal goed wat mij betreft.
Maar echt kerst of Sinterklaas vieren met kadootjes met de familie en dat niemand een kadootje voor je koopt, dat is naar.
Dus dikke knuffel voor diegenen! En wellicht iets om wat mee te doen, want iedereen verdient die aandacht en investering.
wortel115 schreef:Is dat niet normaal voor moeders? Ik bedoel mijn man en kinderen kopen maar weinig voor kerst. Dat mag mam allemaal zelf doen.
Herfstblad schreef:Eleeke schreef:Ik vindhet best verdrietig als ik sommige hier lees.
En dan bedoel ik niet : leuk iets voor jezelf kopen omdat je daar zin in hebt/ iets nodig hebt.
Of een moeder die alle kadootjes verraad , dat is hilarisch. Of dat je met elkaar afspreekt er weinig mee te doen. Allemaal goed wat mij betreft.
Maar echt kerst of Sinterklaas vieren met kadootjes met de familie en dat niemand een kadootje voor je koopt, dat is naar.
Dus dikke knuffel voor diegenen! En wellicht iets om wat mee te doen, want iedereen verdient die aandacht en investering.
Hier heb je inderdaad best een goed punt. Maar ik probeer het ook bij mijzelf te houden. Ik vind het leuk cadeautjes te doen. Helemaal niet om iets te hebben/krijgen of dat het heel veel moet kosten. Maar om de gezelligheid, de sfeer en iemand iets te geven. Ik vind het niet erg om in mijn vrije tijd naar de winkel te gaan en iets leuks te bedenken wat bij diegene past. Maar dat ben ik en ik kan niet verlangen dat iedereen zo denkt. Toen ik cadeautjes voor stelde wist ik wel dat dit zou gebeuren en inderdaad het doet mij ook wel een klein beetje pijn als ik zie hoeveel moeite ik erin steek en dat de rest waarschijnlijk 0.0 moeite doet. Maar dat is waarschijnlijk met alles..het eten bestellen, (we doen een buffet) de tafelopdiening,(leuk tafelkleed, kaarsjes ed) wat lekkere hapjes of warme chocolademelk, een kerstfilm uitzoeken ed.
Maar als ik dit echt vervelend vind moet ik dit volgend jaar niet voorstellen.
Eleeke schreef:wortel115 schreef:Is dat niet normaal voor moeders? Ik bedoel mijn man en kinderen kopen maar weinig voor kerst. Dat mag mam allemaal zelf doen.
Nee dat is niet normaal voor moeders. Gelukkig niet.
Uiteraard of je aan kerst of Sinterklaas doet dat kiest iedereen zelf.
Maar als je dat doet, dan neem ik aan dat iedereen zelf kadootjes koopt voor de anderen.
Zo gaat dat in mijn gezin in ieder geval wel. Mijn man en kinderen ( toen ze nog heel jong waren , met hulp uiteraard) kopen zelf kadootjes voor iedereen.
Je koopt toch ook niet je eigen kadootjes voor je verjaardag als moeder?