Wie moet nog meer zijn/haar eigen kerst cadeaus kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 10:24

Mijn broers hebben het cadeautjes kopen afgeschaft, die hebben daar niet zoveel mee. Blijkt eigenlijk wel een goede zet. Onze kersten zijn er niet minder gezellig om, maar het scheelt enorm veel gewinkel op voorhand. Een van mijn schoonzusjes vindt het heerlijk om cadeau's te kopen, dus die doet dat gewoon. En we hebben altijd wel iets van krasloten voor iedereen.

Mijn vriend en ik geven elkaar wel iets, dit jaar hebben we allebei een ovenwant gevraagd :+ .

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 11:02

Ik koop altijd mijn eigen cadeaus, ik ben niet zo van de cadeaus van een ander. Heel lief bedoeld, maar ik gebruik alleen de boeken/schriftjes.. De rest gaat weer door naar een ander.

Als ik iets wil, dan heb ik het zelf al gehaald. Maarja, ik hoef gewoon niets :') cadeautjes zijn niet aan mij besteedt...

Femke_Tweety

Re: Wie moet nog meer zijn/haar eigen kerst cadeaus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 11:07

Wij hebben met Kerst nog nooit iets met cadeautjes gedaan en dat vind ik volledig prima.

Cadeautjes horen voor mij persoonlijk niet bij Kerst maar eventueel bij andere speciale dagen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 11:17

Ik zou het niet waarderen. Het idee van een cadeautje is juist dat je iemand wilt verrassen met iets leuks. Als dat een fait divers wordt waar niet al te veel moeite in gestoken wilt worden, dan hoeft het voor mij niet. :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 11:18

Exitium schreef:
Tallie1979 schreef:
Dit jaar heb ik met de familie weer lootjes getrokken. Dus ik moet even op zoek naar een goede citruspers. :))

M'n moeder heeft deze gevraagd :+

Zo een had ze, maar die is kaduuk gegaan. Ik heb er nu een besteld met "arm" eraan :))

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 11:47

cariena1 schreef:
Ik vier het alleen met mijn 2 dochters zij hebben elk 10 euro gekregen om wat voor elkaar te kopen en ik koop ook wat voor mezelf, we hebben wel lootjes ik koop wat extra's erbij.

Wij doen het a.s zondagavond al, wat de kids gaan op maandag en dus ook de kerstdagen naar hun vader.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:13

wortel115 schreef:
Is dat niet normaal voor moeders? Ik bedoel mijn man en kinderen kopen maar weinig voor kerst. Dat mag mam allemaal zelf doen.

Nee dat is niet normaal voor moeders. Gelukkig niet.

Uiteraard of je aan kerst of Sinterklaas doet dat kiest iedereen zelf.
Maar als je dat doet, dan neem ik aan dat iedereen zelf kadootjes koopt voor de anderen.
Zo gaat dat in mijn gezin in ieder geval wel. Mijn man en kinderen ( toen ze nog heel jong waren , met hulp uiteraard) kopen zelf kadootjes voor iedereen.

Je koopt toch ook niet je eigen kadootjes voor je verjaardag als moeder?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:17

Ik vindhet best verdrietig als ik sommige hier lees.
En dan bedoel ik niet : leuk iets voor jezelf kopen omdat je daar zin in hebt/ iets nodig hebt.
Of een moeder die alle kadootjes verraad , dat is hilarisch. Of dat je met elkaar afspreekt er weinig mee te doen. Allemaal goed wat mij betreft.

Maar echt kerst of Sinterklaas vieren met kadootjes met de familie en dat niemand een kadootje voor je koopt, dat is naar.

Dus dikke knuffel voor diegenen! En wellicht iets om wat mee te doen, want iedereen verdient die aandacht en investering.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:25

Ik koop niet voor mezelf . Als ik moeite voor al die anderen doe , kan er van al die anderen toch best 1 een beetje moeite voor mij doen ?

* Dit gaat om een gezin en 3 familie leden.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:33

Wij gaan dit jaar lootjes doen onderling met de kerst. Mijn man zei al voordat de lootjes op de mail gingen dat ik wel voor diegene die hij zou hebben moest gaan halen :+ . Lootjes komen binnen en hij begon al te lachen. Ik heb maar een leuke frontriem besteld, ruim boven budget maar de niet paardenmensen weten het toch niet :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:35

Ik ben een 'gezin' van 1 persoon, met de familie doen we niet aan cadeautjes en we vieren de feestdagen niet gezamenlijk.
Dus als ik cadeautjes wil met kerst moet ik ze toch echt zelf kopen.
Maar dat vind ik geen straf hoor, juist leuk om mezelf te trakteren op iets wat ik niet zo snel tussendoor koop ofzo. :D

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 17:36

Eleeke schreef:
wortel115 schreef:
Is dat niet normaal voor moeders? Ik bedoel mijn man en kinderen kopen maar weinig voor kerst. Dat mag mam allemaal zelf doen.

Maar als je dat doet, dan neem ik aan dat iedereen zelf kadootjes koopt voor de anderen.
Zo gaat dat in mijn gezin in ieder geval wel. Mijn man en kinderen ( toen ze nog heel jong waren , met hulp uiteraard) kopen zelf kadootjes voor iedereen.

Nou heel eerlijk. Als mijn moeder jarig is dan koop ik uiteraard wat voor haar. Maar van mijn vader en broer krijgt ze niks. Die denken daar gewoon niet aan. Als ik jarig ben krijg ik geld of een cadeautje, maar wel vanuit mijn moeder. Onder het mom van ons allemaal. Mijn broer heeft een beperking, dus dat snap ik nog. Maar mijn vader praktiseert er niet eens over.

Maar goed, ik vind het leuk om cadeautjes te geven en die gezelligheid. Dus ik pak het allemaal leuk in en neem het mee. Ik moet zeggen ik vind mijn eigen uitgezochte cadeaus wel leuker dan een standaard deo set bijvoorbeeld.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 17:45

Eleeke schreef:
En dan bedoel ik niet : leuk iets voor jezelf kopen omdat je daar zin in hebt/ iets nodig hebt.
Of een moeder die alle kadootjes verraad , dat is hilarisch. Of dat je met elkaar afspreekt er weinig mee te doen. Allemaal goed wat mij betreft.

Maar echt kerst of Sinterklaas vieren met kadootjes met de familie en dat niemand een kadootje voor je koopt, dat is naar.

Dus dikke knuffel voor diegenen! En wellicht iets om wat mee te doen, want iedereen verdient die aandacht en investering.

Hier heb je inderdaad best een goed punt. Maar ik probeer het ook bij mijzelf te houden. Ik vind het leuk cadeautjes te doen. Helemaal niet om iets te hebben/krijgen of dat het heel veel moet kosten. Maar om de gezelligheid, de sfeer en iemand iets te geven. Ik vind het niet erg om in mijn vrije tijd naar de winkel te gaan en iets leuks te bedenken wat bij diegene past. Maar dat ben ik en ik kan niet verlangen dat iedereen zo denkt. Toen ik cadeautjes voor stelde wist ik wel dat dit zou gebeuren en inderdaad het doet mij ook wel een klein beetje pijn als ik zie hoeveel moeite ik erin steek en dat de rest waarschijnlijk 0.0 moeite doet. Maar dat is waarschijnlijk met alles..het eten bestellen, (we doen een buffet) de tafelopdiening,(leuk tafelkleed, kaarsjes ed) wat lekkere hapjes of warme chocolademelk, een kerstfilm uitzoeken ed.

Maar als ik dit echt vervelend vind moet ik dit volgend jaar niet voorstellen.
Laatst bijgewerkt door Herfstblad op 16-12-24 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:51

Dit jaar niet. Maar ik heb wel alles gekocht voor de familie. Mijn man heeft geen idee wat ik heb gekocht.

Net als met Sint: hij is bij elk pakket net zo verrast als de kids....

Maar mijn zus heeft wel wat voor mij gekocht met kerst dus ik heb wel een verrassing :D

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:11

Ik doe/deed altijd mijn best om leuke cadeautjes te kopen voor mijn ex man en deed het voor de rest van de familie ook altijd. Ik vind het zelf leuk om echt iets te geven waar iemand blij mee is, iets wat ik echt bij iemand vind passen of wat ze bijv ooit eens hebben gezegd graag te willen. Ik hou daar zelf ook een lijstje van bij. Ik moest zelf altijd een cadeau halen van mijn ex of kreeg dan te horen ‘kies bij deze of deze winkel maar iets uit van dit bedrag’. Vond ik zo onpersoonlijk en ergens kwetsend dat hij nooit echt de moeite/tijd wilde nemen om iets voor me te halen. Terwijl ik echt niet de lastigste ben met cadeaus. Dit ging niet alleen om kerst maar ook over verjaardagen of andere gelegenheden.
Nu heb ik mezelf gewoon getrakteerd voor kerst.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:19

wortel115 schreef:

Ik hoop het toch niet. Ik verwacht van mijn man wel dat hij zelf iets verzint waar ik echt superdepuperblij mee ben. De romantiek is ver te zoeken als ik het zelf moet kopen.

Mijn kinderen zijn 5 & 7 maar de oudste krijgt geld om iets uit te zoeken voor de verjaardag van zn ouders.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:23

Alleen voor mijn man die echt niet weet wat hij mij of de dochters moet geven,ik doe dus alle aankopen.
Hij weet dus ook vaak niet wat hij geeft of heeft gegeven, hij vraagt er ook niet naar het interesseert hem gewoon niet.
Kado voor hem moet hij ook zelf uitzoeken, doen wij het is het nooit goed, gebruikt hij het niet of mag je retour zenden.
Laatste jaren hebben de dochters uitgevonden dat whisky altijd welkom is bij hem, dus krijgt hij dat, vaste prik dus ook weinig verrassend

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:34

Hier thuis is mijn man juist degene die he-le-maal los gaat met cadeautjes kopen voor kerst voor onze zoon en mij hahaha. Ik maak wel elk jaar wishlists, waar hij dan ook van koopt - en ik dus ook niet precies weet wat ik krijg maar wel weet dat het altijd dingen zijn die ik graag wil hebben dus ik weet dat ik dat iig Kan krijgen - en aanvullend koopt hij ook altijd nog zelf vanalles buiten dat lijstje om waarmee hij eigenlijk altijd goed zit. Verder koopt hij dan ook voor zichzelf vaak de cadeautjes omdat ik echt vaak niet weet wat ik moet kopen haha maar heb wel altijd nog cadeautjes voor hem die ik koop en hij niet weet. Dit jaar heb ik ook best veel zelf gekocht voor mezelf onder de boom, als ik iets tegenkwam met echt goede korting en niet wilde mislopen bv.

Bij m’n schoonfamilie trekken we lootjes onder de volwassenen en kopen we iets voor diegene voor 60e en daar maak ik ook altijd een wishlist, waarbij ik dan niet Precies weet wat ik krijg omdat ik er meer opzet als voor 60e, maar dan wel weet dat het van de lijst is en ik dus graag wil hebben. De rest geeft ook altijd via de wishlist aan wat ze willen hebben en die doen meestal echt voor precies 60e aangeven wat ze willen dus voor hen is het allemaal bekend wat ze krijgen. De kids geven ook aan wat ze graag willen hebben, en dan word er via lijstje.nl afgestreept door iedereen wat er gekocht word. Ik doe aanvullend voor de kids naast hun gewone cadeaus ook nog een extraatje erbij; voor de jongens een cadeaukaart en voor m’n petekind een tasje met vanalles qua prullaria, verzorging producten etc waar ze altijd helemaal gelukkig mee is. Ik vind het fantastisch om cadeautjes te kopen voor anderen en pakketjes te maken enz haha. de ooms en tantes en oma krijgen ook elk jaar extraatjes. Voor de ooms is het altijd wel hetzelfde dus die weten het ondertussen wel, voor de tantes en oma verschilt het wel maar zit het wel in dezelfde hoek als elk jaar qua soorten spulletjes.

Bij m’n ouders en zusje willen ze sinds een aantal jaren geen cadeautjes meer doen behalve voor de kinderen van ons (die van ons is 11 en die van m’n zusje 4). Ik vind dat oprecht jammer want ik vond het altijd heel leuk om voor m’n ouders, zusje en partner ook te shoppen maar als ze er niet op zitten te wachten, dan maar niet meer natuurlijk. Ik vind cadeautjes onder de boom gewoon super leuk en mis dat gezellig samen uitpakken nu wel elk jaar :’) We zijn nog steeds gezellig samen, eten, etc maar ik vond dat toch ook altijd een gezellig onderdeel van de kerstavond maar dat is inderdaad dus heel persoonlijk; mijn ouders en zusje zijn daar gewoon anders in. Wij doen dan eerste kerstdag wel gewoon lekker als gezin uitgebreid cadeautjes en hebben de schoonfamilie nog waar we ook altijd met alle kids gezellig cadeautjes uitpakken aan de hand van dobbel spellen, ring werpen, etc
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-12-24 20:39, in het totaal 3 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:37

Herfstblad schreef:
Eleeke schreef:

Hier heb je inderdaad best een goed punt. Maar ik probeer het ook bij mijzelf te houden. Ik vind het leuk cadeautjes te doen. Helemaal niet om iets te hebben/krijgen of dat het heel veel moet kosten. Maar om de gezelligheid, de sfeer en iemand iets te geven. Ik vind het niet erg om in mijn vrije tijd naar de winkel te gaan en iets leuks te bedenken wat bij diegene past. Maar dat ben ik en ik kan niet verlangen dat iedereen zo denkt. Toen ik cadeautjes voor stelde wist ik wel dat dit zou gebeuren en inderdaad het doet mij ook wel een klein beetje pijn als ik zie hoeveel moeite ik erin steek en dat de rest waarschijnlijk 0.0 moeite doet. Maar dat is waarschijnlijk met alles..het eten bestellen, (we doen een buffet) de tafelopdiening,(leuk tafelkleed, kaarsjes ed) wat lekkere hapjes of warme chocolademelk, een kerstfilm uitzoeken ed.

Maar als ik dit echt vervelend vind moet ik dit volgend jaar niet voorstellen.

Er zijn mensen die als liefdestaal cadeautjes kopen hebben, een ander helpt graag of doet dingen voor iemand etc. Maak het niet zwaarder als het is en geniet van een fijne avond met of zonder cadeautjs. Toen we ons huwelijksfeest hadden heb ik hele mooie oorbellen met kettinkje gekocht. Ik stapte uit de winkel en mijn man vond het zo mooi. Ik heb hem een kus gegeven en gezegd na al die jaren vond ik wel dat je met een mooi cadeau mocht geven dus dank je wel, dit heb je me gegeven _O- We hebben er nog heel veel plezier over. Dus leven en laten leven. Mijnan zal nooit een cadeautje geven want is gewoon niet zijn taal.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:24

Ik koop hier enkel nog voor de kids (5&3) cadeautjes.
Manlief is oprecht ondankbaar dat ik daar mee gestopt ben. Teleurstelling om zijn reactie te voorkomen.

En ikzelf, tja ik weet gewoon zelf nooit iets. Dus laat maar. Ga liever dagje weg met het gezin.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:40

Eleeke schreef:
wortel115 schreef:

Ik ben jarig midden in de oogst. Ik krijg vaak een kadootje op mijn werk. Voor thuis koop ik cake en dat is het.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:45

Klinkt lekker en gezellig Wortel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:36

Ik vind het verdrietig klinken, eigenlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:55

Dat begrijp ik maar hier hebben we ook geen cadeautjes cultuur en verjaardag is toch heel erg leuk, kerst heel gezellig. Maar wel anders.
Ik heb ooit van lieve Bokkers (waaronder van jou) cadeautjes gehad waaronder een doosje van liefde en dat staat nog steeds op de schoorsteenantel. Want natuurlijk is zo'n cadeautje ook jaren later nog heel leuk.

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:03

Wij doen niet aan sint- of kerstcadeaus en hebben geen kinderen. Ik koop en verzin altijd wel de cadeautjes voor familie en vrienden. Maar op een doodenkele keer na dat ik heel graag iets specifieks wilde hebben en daarom gevraagd heb, verzint mijn man zelf maar iets. En meestal doet hij dat heel goed <3