Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoorW schreef:Dank voor jullie sterktewensen en tips! Het helpt op de een of andere manier om dit te lezen en me ook weer te herinneren waarom we uit elkaar gedreven zijn in eerste instantie. En ik ben natuurlijk niet alleen in dit gevoel van liefdesverdriet.
Ik neem het hem niet echt kwalijk dat hij met iemand anders is, maar ik vind het vooral heel lastig te begrijpen (het helpt ook niet mee dat ze na twee maanden al matchende tattoo’s hadden samen, iets wat ik nooit had verwacht bij hem). Vooral zo snel erna. En tuurlijk is het heel pijnlijk en krenkt het ook mijn ego. Maar ik snap heel goed dat hij naar iets zocht om de pijn mee te stillen, ik wou dat ik dat ook kon.
Wat het allemaal lastig te verteren maakt is dat ik met de afstand van nu het idee heb dat die open relatie niet eens per se was wat ik wilde, maar meer de ruimte en vrijheid en ontplooiing los van elkaar en dat ik dat daarin zocht. Ik heb dus in de tussentijd ook amper iets met anderen gedaan, ik hoef nu ook geen aandacht van anderen o.i.d. Daarom dat ik nu na deze maanden afstand ook pas op het punt ben dat ik denk: het zou nu wel kunnen werken, want ik zou nu die open relatie ook niet meer zo nodig hoeven. Ik zou zoiets leuk vinden en het ook leuk vinden als mijn partner er ook blij van zou worden, maar het voelt niet meer als een must. Maar goed, te laat dus.
Dropveter101 schreef:NoorW schreef:Dank voor jullie sterktewensen en tips! Het helpt op de een of andere manier om dit te lezen en me ook weer te herinneren waarom we uit elkaar gedreven zijn in eerste instantie. En ik ben natuurlijk niet alleen in dit gevoel van liefdesverdriet.
Ik neem het hem niet echt kwalijk dat hij met iemand anders is, maar ik vind het vooral heel lastig te begrijpen (het helpt ook niet mee dat ze na twee maanden al matchende tattoo’s hadden samen, iets wat ik nooit had verwacht bij hem). Vooral zo snel erna. En tuurlijk is het heel pijnlijk en krenkt het ook mijn ego. Maar ik snap heel goed dat hij naar iets zocht om de pijn mee te stillen, ik wou dat ik dat ook kon.
Wat het allemaal lastig te verteren maakt is dat ik met de afstand van nu het idee heb dat die open relatie niet eens per se was wat ik wilde, maar meer de ruimte en vrijheid en ontplooiing los van elkaar en dat ik dat daarin zocht. Ik heb dus in de tussentijd ook amper iets met anderen gedaan, ik hoef nu ook geen aandacht van anderen o.i.d. Daarom dat ik nu na deze maanden afstand ook pas op het punt ben dat ik denk: het zou nu wel kunnen werken, want ik zou nu die open relatie ook niet meer zo nodig hoeven. Ik zou zoiets leuk vinden en het ook leuk vinden als mijn partner er ook blij van zou worden, maar het voelt niet meer als een must. Maar goed, te laat dus.
Ik vind deze uitspraak, te samen met de uitspraken over het vastklampen en van anderen dat zijn nieuwe vriendin een rebound zou zijn, eigenlijk niet zo aardig en netjes tegenover je ex en zijn vriendin. Ja, het is pijnlijk dat hij zo snel door is gegaan en het is snel, maar ik kan me ook voorstellen dat het vanaf zijn kant een opluchting was toen jullie uit elkaar gingen en dat zijn rouw al begonnen is toen hij (onuitgesproken dus geen verwijt) tegen zijn wil een open relatie in stapte.
En dan loopt hij heel snel een andere leuke meid tegen het lijf, misschien heeft hij zelf ook het idee van oh dat is wel snel maar voelt het gewoon goed en kloppend. Jij bent zijn ex en hebt daar weinig meer mee te maken, en tuurlijk mag je een oordeel hebben maar je mag het hem ook gunnen. Ook als het jou pijn doet en/of je ego krenkt.
janderegelaa schreef:Ik snap hem wel. Hij had ts terug kunnen nemen maar is het maar afwachten wat de volgende gril van ts zou zijn. Hij zou een voortdurende onzekerheid hebben terwijl hij al een @#$% periode gehad heeft waarin hij zich voortdurend aangepast heeft aan de wensen van TS, zelfs als hij het niet wilde. Kun je nagaan wat een liefde hij getoond heeft. Ik vind het heel verstandig dat hij voor zichzelf gekozen heeft en daar zal hij best pijn van hebben maar nooit de pijn die hij gehad heeft in de relatie.
NoorW schreef:janderegelaa schreef:Ik snap hem wel. Hij had ts terug kunnen nemen maar is het maar afwachten wat de volgende gril van ts zou zijn. Hij zou een voortdurende onzekerheid hebben terwijl hij al een @#$% periode gehad heeft waarin hij zich voortdurend aangepast heeft aan de wensen van TS, zelfs als hij het niet wilde. Kun je nagaan wat een liefde hij getoond heeft. Ik vind het heel verstandig dat hij voor zichzelf gekozen heeft en daar zal hij best pijn van hebben maar nooit de pijn die hij gehad heeft in de relatie.
Hoewel ik je punt snap vind ik het een beetje flauw om te doen alsof ik een "grillig" persoon ben. Ik ben 9 jaar in een relatie geweest waarin we allerlei obstakels en grote levensveranderingen samen zijn doorgekomen. Ik denk dat dit wel enig doorzettingsvermogen toont en dat ik niet zomaar met een of andere wind meewaai. Daarnaast heb ik me evengoed jarenlang aan zijn wensen aangepast, het is maar net hoe je het bekijkt.
Dorine92 schreef:Ik vind ook dat er best wel streng wordt gereageerd op de topicstarter. Ze probeert tenminste helemaal zichzelf te zijn en is realistisch: de nieuwsgierigheid zal blijven knagen en dus wil ze daar wat mee doen. Dat vriendlief vervolgens alle deuren dichtgooit vind ik helemaal niet logisch. Als je echt van iemand houdt, moet diegene helemaal zichzelf kunnen zijn, en dus ook veilig wat zelfonderzoek kunnen uitvoeren. Dat kan blijkbaar met deze jongen niet. En dat is niet de schuld van de topicstarter.
Ik vind het sterk dat zij er zo realistisch in staat en haar gevoel volgt. Dat de jongen zijn ego groter is dan zijn behoefte om bij haar te blijven, dat is niet de schuld van de topicstarter. Die heeft er niet om gevraagd nieuwsgierig te zijn, wat volkomen normaal en natuurlijk is. Die jongen kan er ook voor kiezen om zijn ego wat meer te managen, maar dat is het hem blijkbaar niet waard. Nouja, dan is het dus niet meant to be. Gelukkig is de kans zeer groot dat er een andere geschikte match te vinden is, die er wellicht anders in staat.
Dorine92 schreef:Ik vind ook dat er best wel streng wordt gereageerd op de topicstarter. Ze probeert tenminste helemaal zichzelf te zijn en is realistisch: de nieuwsgierigheid zal blijven knagen en dus wil ze daar wat mee doen. Dat vriendlief vervolgens alle deuren dichtgooit vind ik helemaal niet logisch. Als je echt van iemand houdt, moet diegene helemaal zichzelf kunnen zijn, en dus ook veilig wat zelfonderzoek kunnen uitvoeren. Dat kan blijkbaar met deze jongen niet. En dat is niet de schuld van de topicstarter.
Ik vind het sterk dat zij er zo realistisch in staat en haar gevoel volgt. Dat de jongen zijn ego groter is dan zijn behoefte om bij haar te blijven, dat is niet de schuld van de topicstarter. Die heeft er niet om gevraagd nieuwsgierig te zijn, wat volkomen normaal en natuurlijk is. Die jongen kan er ook voor kiezen om zijn ego wat meer te managen, maar dat is het hem blijkbaar niet waard. Nouja, dan is het dus niet meant to be. Gelukkig is de kans zeer groot dat er een andere geschikte match te vinden is, die er wellicht anders in staat.