Auto schoon voor apk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:48

Nee, waarom zou ik dat doen?

Jolliegirl

Re: Auto schoon voor apk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:03

Nee. Waarom?
Apk is van buiten, niet van binnen.
Ze moeten altijd lachen om mijn zooi :') het paardenmeisje zeggen ze dan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:05

Ik ruim hem wel op (voor zover nodig) en dan maakt de garage hem schoon :D
Altijd gewassen en gezogen als hij daar is geweest. Zal wel bij het dure uurtarief in zitten _O-

Overigens is apk ook deels binnen. Gordels moeten ze testen en ze moeten toch ook binnen zijn om wat knopjes voor de lampen aan te doen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:07

Waarom?
Tja, je zou kunnen denken dat een garage slordiger omgaat met een auto die door de eigenaar ook niet netjes wordt gehouden... Hoeft niet, maar zou kunnen. Het zijn net mensen. Ik vermoed dat er ook met nét iets meer detail gekeken wordt naar de auto's van het koninklijk huis, of van een BN-er :=

Dus om te voorkomen dat een garage denkt, "ach, hier doet een blind paard geen scha aan..." maak ik 'm effe schoon.
Baat het niet, het schaadt ook niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:10

Ik stofzuig wel altijd even , en haal mijn spullen eruit. Maar dat meer voor het geval ik de auto langer kwijt ben door bijv. Een reparatie.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:14

Ja, ik lever hem schoon aan. Niet alleen vanwege de garage, maar sowieso omdat ik heel zuinig ben op mijn auto en niet graag in een vieze auto stap/rondrij. De garage weet dat overigens ook en gaan er ook zuinig mee om.

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:16

In België staat expliciet op het keuringsformulier vermeld dat de auto schoon moet zijn voor de keuring.
Ik weet niet in hoeverre de auto hiervoor afgekeurd kan worden, maar onze auto's worden altijd eerst goed gewassen vanbinnen en vanbuiten vooraleer we naar de keuring gaan.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:17

Tegenwoordig is het enige moment dat de auto door de wasstraat gaat als ie voor de APK moet :')

En dan even een stofzuiger door de binnenkant.

Qua troep en afval probeer ik ze wel schoon te houden.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:17

Ik maak hem ook schoon, maar goed hier in België moet je naar een keuringsstation en is het niet je fijne onderhouds garage die de keuring uitvoert.

Maar idd even alle zooi eruit, stofzuigen en door de wasstraat

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:20

Hier wel. Alle paardenspullen eruit, bij de wasstraat de stro- en hooiresten eruit stofzuigen, alles netjes. Mijn onderhoudsmonteur rijdt ermee naar het keuringsstation, die hoeft niet in mijn troep te zitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:35

Als het even kan wel ja.
Mooie stok achter de deur om er wat mee te doen :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:45

Binnenkant altijd. Even doekje erdoor, opruimen en stofzuigen.

Buitenkant niet altijd ligt aan de modder bij de weides :D

Vind het wel zo netjes (zeker met al dat paard gerei/stro/hooi/geur :')

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:46

callippo schreef:
Nee, ik niet. Mijn auto is mijn transport (voor vanalles en nog wat) die maak ik alleen schoon als mijn man er een keer in moet rijden.

Toen ooit excuses voor de rotzooi maakte bij de garage, zeiden ze dat de autos van mannen vaak veel netter zijn dan die van vrouwen. Ik maak me dus ook geen illusies meer ooit een schone, opgeruimde auto te hebben :')

Haha wij kunnen praten! Mijn auto is een halve zadelkast en een halve kledingkast, iedereen zeurt er altijd over maar ik vind het prima. Als ie naar de garage moet haal ik vaak de ergste zooi er even uit, maar als ik daar niet aan toe kom is het ook geen punt.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:47

Nee zeg, ik haal mn zooi en de autostoeltjes eruit en daar houdt t wel mee op.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:51

Ibbel schreef:
Waarom?
Tja, je zou kunnen denken dat een garage slordiger omgaat met een auto die door de eigenaar ook niet netjes wordt gehouden... Hoeft niet, maar zou kunnen. Het zijn net mensen. Ik vermoed dat er ook met nét iets meer detail gekeken wordt naar de auto's van het koninklijk huis, of van een BN-er :=

Dus om te voorkomen dat een garage denkt, "ach, hier doet een blind paard geen scha aan..." maak ik 'm effe schoon.
Baat het niet, het schaadt ook niet.

Zo heb ik het nog nooit bekeken, maar goed punt!
Ik kies bij parkeren wel altijd doelbewust "buren" die fatsoenlijk op hun auto zijn om deze reden, maar heb er bij de garage gewoon nooit zo bij stil gestaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:11

Mijn auto is altijd vrij schoon.

Ik ga ermee naar kantoor, een keer boodschappen doen. Op visite. Maar dat is het wel.

Het enige wat er een keer in kan liggen is een lege boodschappentas of een bonnetje.
Ik maak hem dus niet schoon voor een APK.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:16

Jolliegirl schreef:
Nee. Waarom?
Apk is van buiten, niet van binnen.
Ze moeten altijd lachen om mijn zooi :') het paardenmeisje zeggen ze dan.

Ik werk in een garage, met alleen mannen, en 'het paardenmeisje' is hier ook een begrip ja. :') Ik lach er altijd maar om als 'ook paardenmeisje'. _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:22

Nope absoluut niet. Het is een hondenbak en dat blijft het. Achterbank opgeklapt, zeil overheen gespannen en dat met spanband vast. Dubbele vloer in de auto door middel van rubberen mat en daar dekbed op voor de honden wat in allerlei staten kan zijn. Ik doe het ongeveer maandelijks uitwassen, uit vegen en 4x per jaar de ramen vanbinnen. Buitenkant auto wisselend maar nooit speciaal voor de APK

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:27

Ik heb 'm wel eens teruggekregen waarbij de garage eea had schoongemaakt :oo Ze hadden geen ongelijk - maar als dingen chaotisch worden is hoe de auto eruit ziet wel echt mijn allerlaatste prioriteit.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:28

Een beetje, maar dat is ook omdat voor de keuring de achterbank rechtop moet (ivm de gordel check) dus dan even de hondendeken eruit en als ik dan toch bezig ben stofzuigertje erdoor.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:28

Ibbel schreef:
Altijd binnen en buiten schoon naar de garage. Waarom zouden de monteurs tussen jouw troep moeten zitten/werken?

De monteurs werken met name in het motor gedeelte bij de apk/jaarlijkse beurt. Dus gewoon opgeruimd er heen, en krijgt een gewassen auto terug, service van mijn garage.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:33

Ze rijden hem ook naar binnen en naar buiten. Niet fijn als je dan op een stoel vol haar moet gaan zitten en een kleverige pook aan moet raken bijvoorbeeld :=

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:34

De binnenkant word in elk geval grondig uitgemest en schoongemaakt, ik ben niet bepaald netjes op dat ding en hij word ook als hooihaalwagen gebruikt dus dat is een beetje té om gewoon af te leveren. :P Je zal een monteur treffen met een hooi- of hondenallergie. :+

De buitenkant vind ik persoonlijk onzin, ik heb geen last van het mos dat er in de randjes en kantjes groeit, maar moeders schaamt zich daar te veel voor. :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:58

Miepmiept schreef:
Een beetje, maar dat is ook omdat voor de keuring de achterbank rechtop moet (ivm de gordel check) dus dan even de hondendeken eruit en als ik dan toch bezig ben stofzuigertje erdoor.

Dat hoeft absoluut niet. Al 5 jaar lang lever ik de auto aan met ingeklapte achterbank en laatste keer ook met dubbele vloer er in en vinden ze helemaal prima. Wordt ook echt niet door hun terug gezet ofzo. Heb dat netjes nagevraagd maar ze gaven aan dat het zo prima is. Misschien dat ze bij melding steekproef het wel verbouwen en dat risico op zich nemen. Het werkt dat weten hun en ik en de auto is jong dus steekproef kans klein.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:10

Ik ben van België, bij ons staat idd expliciet op de uitnodiging dat ie schoon moet zijn.

Enige wat ik doe is alle rommel eruit halen, nog nooit schoongemaakt en ook nog nooit problemen gehad.