Help, computer werkt plotseling niet meer goed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:02

Joy_Mennings

Re: Help, computer werkt plotseling niet meer goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 22:23

Ik heb zojuist met mijn vader ernaar gekeken, maar we kunnen het probleem niet vinden helaas. We hebben de usb poorten via apparaatbeheer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dat maakt geen verschil. Ook de pc open gemaakt en de usb poorten zitten allemaal op het moederbord, niet met kabel oid. Ze zitten ook allemaal gewoon vast en niets raars te zien.

Ik ga morgen dus contact opnemen met coolblue, maar ik denk niet dat ze iets kunnen betekenen. Dus als iemand goede plekken voor een eventuele reparatie in de omgeving van Eindhoven weet, let me know!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 22:55

Noem richting Coolblue in ieder geval dat je verwacht dat er (met rekening houdend afschrijving van de afgelopen 2 jaar) onder garantie / coulance echt wel eea mogelijk moet zijn. (Zie wetgeving die ik eerder deelde). Ik heb hier ook al eens gebruik van gemaakt toen mijn koelkast het op 26 maanden begaf.

Verwachte minimale levensduur voor een computer is 3 jaar dus je kan allicht daar nog wat mee.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 23:15

Unwritten schreef:
Noem richting Coolblue in ieder geval dat je verwacht dat er (met rekening houdend afschrijving van de afgelopen 2 jaar) onder garantie / coulance echt wel eea mogelijk moet zijn. (Zie wetgeving die ik eerder deelde). Ik heb hier ook al eens gebruik van gemaakt toen mijn koelkast het op 26 maanden begaf.

Verwachte minimale levensduur voor een computer is 3 jaar dus je kan allicht daar nog wat mee.

Ga ik zeker doen, thanks!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 23:16

Ook ik ben bang dat je de poorten soort van overspanning hebt gegeven waardoor ze kapot zijn gegaan. Trek je de USB stick er altijd zo uit, of sluit je deze eerst af met "veilig verwijderen van USB"?
en mogelijk kan je een externe adapter aansluiten op een USB aan de achterkant, waardoor je meer poorten krijgt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 23:18

Misschien niet de mooiste oplossing, maar je kan altijd een USB hub kopen, en aan de achterkant inpluggen, en op een handige plek vast maken zodat je toch makkelijk usb stickjes kan insteken.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 23:44

Ik doe ze altijd eerst veilig verwijderen. Dat is nu ook gebeurt. De twee onderste poorten gebruikte ik voor die stickjes van de muis/toetsenbord dus die haalde ik er überhaupt niet uit, ook niet deze keer.

Werkt zo'n verlengstukje even snel als zonder zo'n stukje?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:07

Als je een usb 3.0 hub neemt dan zul je weinig verschil merken qua snelheid.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:26

nee, dat verschil merk je niet

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 22:29

Oké, dan ga ik die bestellen in ieder geval.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:46

als je monitor aangesloten is via een hdmi kabel, dan is de kan groot dat je, de usb sloten in de monitor kan gebruiken als die erin zitten. ik heb zelf ook een hp computer, met een lenovo monitor. de usb sloten zitten bij mijn lenovo aan de onderkant.