Qua push-open systeem. Wij hebben dat nu een paar jaar (van Ikea) en ik weet niet of ik daar nog eens voor zou kiezen. Het is wel netjes dat je geen grepen hebt. Ook ben je er dan fijn vanaf dat je met een trui ofzo achter zo'n greep blijft hangen

En het is an sich wel handig dat je met een natte / vieze / volle hand niet een greep hoef vast te houden maar dat je met een knie / voet / whatever die la open kan doen. Maarja je doet dat om iets te pakken en dan wil je alsnog een lege en schone hand hebben...dus tja.
Ik vind het wel ontzettend irritant dat die lades dus ook opengaan als je er per ongeluk tegenaan leunt.
Of als je huisdieren / kinderen hebt, super vervelend dat die lades steeds open staan als ze er tegenaan gaan staan / springen / leunen.
En soms pakt het systeem niet goed als je hem dicht "gooit". Dan gaat 'ie dus weer open.
Zeker de lade waar die rooie bosrat altijd tegenaan duwt als hij op de koelkast wil springen...die gaat zo vaak open door hem (en dicht door mij

Dat het een soft-close systeem is, dat is dan wel weer fijn

Maar nadeel daarvan is als je ook wel eens elders lades dichtdoet die dat systeem niet hebben.
Bij ander deel van het huis of familie / vrienden ofzo