Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zam_Cas

Re: Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:06

Er wordt niet altijd een briefje in de bus gedaan, dus ik breng het meestal als ik zie dat er iemand thuis komt. Ik heb andersom ook weleens gehad dat ik niet wist waar mijn pakket bezorgd was en toen was ik blij dat de overburen het kwamen brengen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:10

Bijzonder reactie :=

Hier wordt het meestal al snel opgehaald. Mochten we toevallig zien dat de buren thuiskomen brengen we het ook wel langs.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:12

Er wordt hier al jaren geen briefje meer in de bus gedaan en de app klopt lang niet altijd dus niet iedereen weet waar het ligt.

Ik ga het zelf altijd halen, maar heb 1 stel buren waar ik niet goed mee overweg kan en waar ik niks voor aanneem, maar die helaas wel tegen de bezorger zeggen dat ze mijn pakketjes wel aannemen. Dan kan ik serieus meerdere dagen achter elkaar langs gaan zonder dat er open gedaan wordt, dus dan wacht ik tot zij het komen brengen. := En ik zou graag briefje ophangen dat het daar niet bezorgd mag worden, maar dat vind ik banketstaaf voor bezorger
Verder 1 buurvrouw die altijd langs komt brengen en dan doe ik dus ook bij haar. Hoewel ik er bijna nooit de tijd voor heb, want die staan echt meteen voor de deur als ze thuis zijn haha. Zowel met mijn pakket als voor hun pakket.

Maar eigenlijk vind ik het normaal om idd zelf pakketten te gaan halen en niet te verwachten dat mensen het brengen? Ze doen je al een plezier door het aan te nemen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 12:12

Ik zie het altijd in de app. Maar goed, ik zal vragen of hij geen bericht had gekregen als ik hem zie. Want dan weet ik dat ook voor de volgende keer. Moet ik ook bij zeggen dat ik de laatste 2 keer dat ik aanbelde voor iets anders ze niet open deden terwijl ik hoorde dat ze thuis waren.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 05-12-24 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:13

Bij ons worden de pakketten niet bij de buren neergelegd, dat heb ik via de DHL en Post NL app aangegeven, dat het op een 'veilige' plek mag. Maar eerder haalde ik gelijk het op, zodra ik thuis was en het briefje spotte. Andersom dito.

En mocht het er een keer bij inschieten, dan is de oversteek andersom ook zo gemaakt, maar goed, wij hebben maar 1 buur, dus dat is een heel kort lijntje. Meestal weten we zelfs al van te voren dat er een pakketje van de ander aankomt en is het al overlegd dat die bij hen bezorgt mag worden/of bij ons.

Die buurman kon mij de rug op, als die zo onvriendelijk is, dan paktte ik niets meer aan van hem.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:14

ellepel schreef:
Ik kijk meestal meteen of ze thuis zijn,anders later nog een keer of ze komen het zelf wel halen.
Nooit gemopper gehad,juist alleen maar dankjewel??

In jouw geval zou ik voor die buurman nooit meer een pakje aannemen,
Dan moet hij maar aardiger zijn :+

Scheelt mij typen, precies wat ik dacht.

Mijn eigen pakketten laat ik niet bij de buren bezorgen. Liever neerzettoestemming of pakketpunt (hoewel die niet altijd in de buurt zijn).

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:18

Siesjuh schreef:
Ik heb zo'n overbuurvrouw gehad, die dacht ook dat ik pakketjes rond ging brengen. Van mij mag de postbode alles bij mij gooien, geen probleem, maar mensen kunnen het zelf ophalen.
Over het algemeen doen we elkaar hier even een appje van goh ik heb een pakketje van je en als ik iemand zie lopen of ik weet dat iemand thuis is en ik moet er toch uit, dan breng ik het wel even langs.
Maar de overbuurvrouw in kwestie was gewoon thuis, deed de deur niet open voor de postbode, postbode deed extra briefjes in de bus met waar het lag (we hebben hier een goede verstandhouding met onze postbodes) en zelf ook aan de deur geweest waarbij ik zeker wist dat er iemand was, waarbij gewoon niet open wordt gedaan.
Vervolgens komt ze na weken!!! haar pakket ophalen en is ze boos :+
Ja, zo werkt het dus ff niet en heb ook nooit meer wat voor der aangepakt, hoewel ik het sneu vond voor de postbode. Maar die begreep het wel :')

Als dat bij haar standaard voorkomt zou ik het zelfs terecht vinden als de postbode vanaf dat moment alles direct bij het pakketpunt aflevert :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:18

Fitzroy schreef:
Ik zie het altijd in de app. Maar goed, ik zal vragen of hij geen bericht had gekregen als ik hem zie. Want dan weet ik dat ook voor de volgende keer. Moet ik ook bij zeggen dat ik de laatste 2 keer dat ik aanbelde voor iets anders ze niet open deden terwijl ik hoorde dat ze thuis waren.

Dan moet de bezorger het wel aangeven. Hier is het regelmatig dat het op thuis bezorgd staat, maar dus bij buren ligt... Maar dat lijkt me bij jullie sterk dat de bezorger bij hem ineens een fout maakt.

Ik zou gewoon niks maar aannemen voor hem :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:19

Is het pakket wat je nu hebt aangenomen voor de buurman met de onaardige reactie?

Zo ja: lekker zelf laten uitzoeken, hij komt 't maar halen. En als hij chagrijnig doet doe je er gewoon wat langer over om het te "vinden".

Zo nee: ligt aan op wat voor voet je met de geadresseerde staat. Als ze het binnen 24 uur niet ophalen en je hebt hun nummer dan zou je ze even een appje kunnen sturen om te vragen wanneer ze om hun pakket denken te komen. En als je ze tegenkomt op straat/ in trappenhuis dan gewoon even aangeven dat je een pakje voor ze hebt.

Het zou je verbazen hoe vaak mensen helemaal geen bericht in de bus krijgen waar hun pakket is, of wel een briefje maar geen huisnummer van de buren waar het pakket is. Ik heb eens flink wat tijd kwijt geweest door bij alle buren in m'n flat lopen aanbellen voordat ik het uiteindelijk bij mensen aan de overkant (niet in mijn gebouw) vond. Dus ja natuurlijk is het hun pakket maar als ze niet weten waar ze moeten zoeken wordt het nogal lastig en dan is er niks mis mee als je ze laat weten dat je hun spullen hebt.
Laatst bijgewerkt door Koper op 05-12-24 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:19

Laatst kreeg ik een pakketje voor mijn buurvrouw. Nu was ik zelf het weekend niet thuis, pakketje was op vrijdag afgeleverd en ze was er die dag niet.
Op zondag heb ik het afgeleverd bij de buurvrouw.

Maar normaal gesproken laat ik het ophalen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:23

Ik sta nog net niet schoorvoetend bij mijn buren voor de deur als een van mijn pakketjes daar is afgeleverd. Als een van mijn buren bij ons iets komt halen zijn ze ook gewoon dankbaar dat ik het heb aangenomen.. hele rare reactie van je buurman :+

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:25

Bij ons vorige huis hadden wij buren die van alles en nog wat online bestelden en gewoon nooit de deur open deden voor de pakketbezorger.
Wij namen dan wel pakketjes aan, maar zijn daarmee gestopt. We konden wel bezig blijven... Dan zelf maar eens thuis zijn of in ieder geval ópen doen.
Troffen we de pakketbezorger wel eens, dan zeiden we dat wij het niet wilden aannemen, maar dat het wel bij hun in het portaaltje kon. Ze zijn wel thuis :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:28

Het ligt er maar net aan als ik een pakketje aanneem en buren zien mij later uitstappen dan komen ze vaak al naar buiten.
Soms zie ik dat ze thuis zijn als ik met de honden naar buiten loop en dan breng ik het even.
Andersom ook als pakket bij hun ligt haal ik het in principe gelijk op maar ook wel eens gehad dat ik gewoon thuis was en ze het bij de buren afleverde zonder briefje, dan word het gelukkig gebracht.
Ik probeer altijd rekening te houden met wat en hoe ik bestel maar het is ook wel eens mis gegaan (met een mega trampoline voor mijn bedrijf ik had per ongeluk thuisadres aangevinkt ipv de zaak).
Gelukkig kon de buuf er uiteindelijk wel om lachen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:37

Hier wisselt het erg. Soms gaan we zelf langs en halen we het op. Soms zijn de buren al eerder en komen ze het langs brengen. Idem dito voor als er een pakketje voor ze bij ons wordt bezorgd (al is dat beduidend minder vaak O:))

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:39

Ik ga niets nabrengen, voor 1 buurman wil ik een uitzondering maken, maar de twee jongere buren hebben het verknald. Inmiddels zodanig dat ik er wel eens over denk om nee te zeggen. Ik ben alleen 18 jaar postbode geweest en heb dus meer mededogen met deze mensen waardor ik gen nee zeg.
De jongere buren verwachten ook dat ik het kom brengen. De laatste keer liepen ze langs mijn huis en ik ging net de deur uit. Ik zeg dus ik heb een pakketje voor je, die meid kijkt me aan en zegt prima, loop maar met me mee om het binnen te zetten. Die is zeker van de commode gestuiterd... Had het pakket al een week in mijn huis staan, al een paar keer langs geweest met de hond en ook nog zelf een briefje in de bus gedaan. Ik heb tegen hun gezegd, dezelfde dag ophalen en anders lever ik het zo bij het postagentschap in. Ook even gewezen op de mogelijkheid van een pick up point wat 2 minuten lope is van onze huizen.

Zelf stuur ik het meteen naar een pick up point als ik weet dat ik er niet ben, of ik haal het meteen op.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:43

Is het voor een bezorger extra werk om pakketjes naar een afhaalpunt te brengen? Want ik heb bij een bezorger het idee gehad dat die dat juist erg makkelijk vond. Zag je stoppen bij onze oprit en weer wegrijden. En dan kreeg je binnen de kortste keren een bericht dat je niet thuis zou zijn geweest en het pakket naar het afhaalpunt ging. Dat was gelukkig bij ons in het dorp, maar het was ook het afhaalpunt voor mensen uit andere dorpen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:43

Fitzroy schreef:
Je krijgt toch een berichtje dat het bij de buren is afgeleverd?

Lang niet altijd.. ik spreek uit ervaring.

Ik laat zelf altijd alles bij een servicepunt bezorgen, waar ik het op ga halen. Wil mijn buren niet tot last zijn.
Maar als er een keer een bezorger voor de deur staat met een pakket voor de buren, neem ik het gewoon aan en breng ik het in de avond even langs. Gebeurd niet vaak overigens. Beter een goeie buur dan een verre vriend.
Laatst bijgewerkt door Casarell op 05-12-24 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:44

Het gebeurd niet vaak, maar meestal ga ik het even brengen. Kleine moeite, ik ben van het pakket af en hoef niet meer op de buren te wachten

Ik heb wel eens heel boze buren aan de deur gehad waarom ik het pak niet kwam ophalen? Ik wist niet eens dat er wat bezorgd was, het pak was door post.nl al als verloren aangegeven en de vervanging was al bezorgd zelfs. Nooit een melding van gehad en ook geen briefje of zo. En ook de buren hadden niks gezegd tot dus weken later 8)7

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:47

Van de week was er een pakketje afgegeven bij de buren maar ik had alleen mailtje pakket bezorgd (DPD), maar dus niet waar :') gelukkig stapte ik tegelijk met de buurvrouw de oprit af en toen riep ze gelijk dat ze een pakketje had voor mij.

Normaal gezien zou ik langs gaan. Een van de buren heeft een pakketbox, dus vaak word het daar geleverd en haalt de oorspronkelijke ontvanger het daar op. Zo hoeven we niet aan te bellen of iemand lastig te vallen.

Gelukkig hebben we echt een hele aardige postNL bezorger, hij weet wanneer mijn auto er staat, wacht hij even na het aanbellen, omdat ik boven woon maar de voordeur beneden is (manchenette woning) als de auto er niet staat, mag het meteen in de pakketbox. Ideaal geregeld.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:50

Hier komen ze het zelf halen. Als ze na 3 dagen nog niet zijn geweest kom ik het brengen.
Want dan hebben ze geen bericht gehad of zijn ze het vergeten.
En als ik ze zie wil ik ook wel eens naar buiten komen, vind het altijd wel fijn als ik er weer van af ben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:58

Ik neem niets aan voor de buren tenzij ze het van te voren hebben gevraagd en het mij uitkomt.
Asociaal?
Ja vast, maar toen ik het wel deed had ik soms 20+ pakketten van dezelfde adressen in een week tijd omdat ze bleven bestellen maar nooit thuis waren.
Constant mensen aan de deur, de gang vol met pakketten, voor mijn gevoel steeds minder rust etc en het groeiende gevoel dat men het wel verdomd makkelijk en zelfs vanzelfsprekend vond.

Daar was ik vlot klaar mee, we hebben een stuk of 4 pakketpunten binnen ruim 5 minuten loopafstand, ga het daar maar halen. :o
Ik zeg ook gerust tegen de bezorgers dat ik begrijp dat het voor hen heel vervelend is maar dat ik geen pakketpunt ben en niets aanneem voor anderen.

Andersom verwacht ik ook niet dat de buurt mijn pakketten aanneemt.
Ik laat het als het ff kan bij een pakketpunt afleveren of zorg dat ik thuis ben wanneer ik grote pakketten verwacht, evt verplaats ik de bezorgdatum/tijdvak als dat mogelijk is.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:13

gr_roos schreef:
Ik ga niets nabrengen, voor 1 buurman wil ik een uitzondering maken, maar de twee jongere buren hebben het verknald. Inmiddels zodanig dat ik er wel eens over denk om nee te zeggen. Ik ben alleen 18 jaar postbode geweest en heb dus meer mededogen met deze mensen waardor ik gen nee zeg.
De jongere buren verwachten ook dat ik het kom brengen. De laatste keer liepen ze langs mijn huis en ik ging net de deur uit. Ik zeg dus ik heb een pakketje voor je, die meid kijkt me aan en zegt prima, loop maar met me mee om het binnen te zetten. Die is zeker van de commode gestuiterd... Had het pakket al een week in mijn huis staan, al een paar keer langs geweest met de hond en ook nog zelf een briefje in de bus gedaan. Ik heb tegen hun gezegd, dezelfde dag ophalen en anders lever ik het zo bij het postagentschap in. Ook even gewezen op de mogelijkheid van een pick up point wat 2 minuten lope is van onze huizen.

Zelf stuur ik het meteen naar een pick up point als ik weet dat ik er niet ben, of ik haal het meteen op.

Die verwachten zeker dat je je oude carrière mist :')

Default hier is trouwens zelf ophalen maar we brengen het wel eens weg als dat zo uit komt.
Dat is zéker geen standaard en ik vind de reactie dan ook raar.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:18

Ik ben vrij veel thuis en neem ook regelmatig wat aan van de buren.
Meestal komen ze het zelf halen, maar ik loop er ook weleens naartoe als ik zie dat ze thuis zijn.

Zelf heb ik een bak buiten staan waar de bezorger onze eigen paketten in doen als er niemand thuis is.

De bezorgers weten inmiddels wel dat ik vaak thuis ben en het geen probleem vind om wat voor de buren aan te nemen.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:21

Hier wisselt het.
Wij hebben ook een pakketbox bij onze deur voor de vele pakketten die we krijgen, de bezorgers doen daar ook nog wel eens pakket in van onze directe buren waar we de oprit mee delen.
Kleine moeite dan om deze bij hun af te geven als ik thuis kom en de box leeg haal

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:21

Foaly schreef:
Ik ga geen pakketjes naar de buren brengen, hallo. Ik ben geen postbezorger :+

Dat. Als je het hebben wil kan je het komen halen.

Ik breng het alleen als het 3 dagen blijft liggen, want dan is er kennelijk weer eens geen briefje in de bus gedaan.