Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:Ik kijk meestal meteen of ze thuis zijn,anders later nog een keer of ze komen het zelf wel halen.
Nooit gemopper gehad,juist alleen maar dankjewel??
In jouw geval zou ik voor die buurman nooit meer een pakje aannemen,
Dan moet hij maar aardiger zijn
Siesjuh schreef:Ik heb zo'n overbuurvrouw gehad, die dacht ook dat ik pakketjes rond ging brengen. Van mij mag de postbode alles bij mij gooien, geen probleem, maar mensen kunnen het zelf ophalen.
Over het algemeen doen we elkaar hier even een appje van goh ik heb een pakketje van je en als ik iemand zie lopen of ik weet dat iemand thuis is en ik moet er toch uit, dan breng ik het wel even langs.
Maar de overbuurvrouw in kwestie was gewoon thuis, deed de deur niet open voor de postbode, postbode deed extra briefjes in de bus met waar het lag (we hebben hier een goede verstandhouding met onze postbodes) en zelf ook aan de deur geweest waarbij ik zeker wist dat er iemand was, waarbij gewoon niet open wordt gedaan.
Vervolgens komt ze na weken!!! haar pakket ophalen en is ze boos![]()
Ja, zo werkt het dus ff niet en heb ook nooit meer wat voor der aangepakt, hoewel ik het sneu vond voor de postbode. Maar die begreep het wel
Fitzroy schreef:Ik zie het altijd in de app. Maar goed, ik zal vragen of hij geen bericht had gekregen als ik hem zie. Want dan weet ik dat ook voor de volgende keer. Moet ik ook bij zeggen dat ik de laatste 2 keer dat ik aanbelde voor iets anders ze niet open deden terwijl ik hoorde dat ze thuis waren.
Fitzroy schreef:Je krijgt toch een berichtje dat het bij de buren is afgeleverd?
gr_roos schreef:Ik ga niets nabrengen, voor 1 buurman wil ik een uitzondering maken, maar de twee jongere buren hebben het verknald. Inmiddels zodanig dat ik er wel eens over denk om nee te zeggen. Ik ben alleen 18 jaar postbode geweest en heb dus meer mededogen met deze mensen waardor ik gen nee zeg.
De jongere buren verwachten ook dat ik het kom brengen. De laatste keer liepen ze langs mijn huis en ik ging net de deur uit. Ik zeg dus ik heb een pakketje voor je, die meid kijkt me aan en zegt prima, loop maar met me mee om het binnen te zetten. Die is zeker van de commode gestuiterd... Had het pakket al een week in mijn huis staan, al een paar keer langs geweest met de hond en ook nog zelf een briefje in de bus gedaan. Ik heb tegen hun gezegd, dezelfde dag ophalen en anders lever ik het zo bij het postagentschap in. Ook even gewezen op de mogelijkheid van een pick up point wat 2 minuten lope is van onze huizen.
Zelf stuur ik het meteen naar een pick up point als ik weet dat ik er niet ben, of ik haal het meteen op.