Stalen neuzen schoenen. Welke zijn nu echt fijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 12:11

Moska schreef:
Durf niet te zeggen waar de neuzen mee verstevigd zijn, maar kan uit eigen ervaring zeggen dat ik niks gevoeld heb toen er een paard op mijn tenen stond :D

Verder lopen ze heerlijk, laat er ook de hond mee uit, en blijven mijn voeten tot nu toe warm en droog

https://hypostore.nl/bronco-stalschoene ... rrain.html

Deze mogen niet helaas :(

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 12:15

Ik neem al jullie tips mee!
Ik heb dit paar pas net 2 (misschien 3) maanden. En krijg er werklaarzen bij *D

Ik ga eens rustig uitzoeken de komende tijd welke jullie allemaal aanraden. En of ik inderdaad ergens meer modellen kan passen (hier enkel grisport id winkel).

En dan kijken of ik een mooie budget soort schoen vind.
Mijn baas heeft me geen budget opgegeven. Maar ik vind t niet oké als ik t onderste uit de kan haal. Ik krijg nu steeds grisport en die vind ik al duur. Zou mooi zijn als ik schoenen vind die fijn zijn, en dan ook nog eens goedkoop zijn *\o/*
Voel ik me minder bezwaard als ik nieuwe vraag :Y)

Marie111

Re: Stalen neuzen schoenen. Welke zijn nu echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:04

Als je schoenen zo snel slijten, is het misschien toch een idee om langs een podoloog te gaan?

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 13:06

Marie111 schreef:
Als je schoenen zo snel slijten, is het misschien toch een idee om langs een podoloog te gaan?

Na een half jaar zijn ze lek, zitten er scheuren in door de mest.

Niet versleten als in zolen scheef of van binnen stuk. :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:21

Ik had ze eerst van Steel Blue en vond die wel fijn.

Toen kwam ik een aanbieding tegen van Horka schoenen met neus bij de Agradi en die besteld. Vond ze tegenvallen hoe ze zaten, maar met een zooltje wel goed te doen.
Heb niet gekeken, maar buitenkant is een mix denk ik, want ze gingen wel langer mee.

Nu heb ik van Safety Jogger. Had ze al een paar keer gepast, maar vond ze niet fijn zitten. Omdat ik toch wel snel schoenen wilde en je met maat 38 niet altijd veel keus hebt, toch maar gekozen. Zitten niet super fijn, maar ook niet heel slecht. Zooltje erin is wel nodig.

Ik heb jaren de Ariats Telluride H2O gehad en die gingen voorheen wel lang mee, maar laatste 3 paar waren binnen een jaar wel echt kapot.
Nu zag ik dat ze die ook met neus hebben, dus ga die toch in voorjaar bestellen.

Voor de winter heb ik de Dunlop snugboot laarzen. In het begin erg wennen, want sluiten erg aan om je voet, maar verder wel prima.
Ik kwam er alleen pas bij nattigheid achter dat er links een scheur zit en een heel gedoe gehad om de garantie.
Zou ze niet snel weer kopen, omdat ze niet ademen zoals de omschrijving en voor mij boven ook wel wat wijd zijn. Er valt van alles in.

Het scheelt echt als je met nattigheid je schoenen wisselt voor laarzen.

Sowieso is afwisselen wel fijn. Mijn man krijgt schoenen wanneer nodig en wisselt wel af, maar draagt ze ook naar weer en klus.
Hij heeft nu oa die van Carharrt en Rucanor en nog een paar van ??

Als je niet je volledige budget uitgeeft, maar je hebt nog wat over, bestel dan ook goede sokken mee.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:00

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:10

Het fijnste is Grisport. Zowel de lage als de hoge kan ik probleemloos de hele dag mee (zwaar) werken op een handelsstal en dat als gepensioneerde. Omdat jou huidige schoenen Grisport is denk ik dat je advies moet vragen bij een deskundige. Met Grisport zou ik ook de Vierdaagse kunnen lopen.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:45

Engelbert Strauss :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:53

Ik krijg ook altijd pijn aan mijn voeten in werkschoenen, o.a. omdat de zolen niet soepel genoeg zijn.
Ik loop in het dagelijks leven nagenoeg altijd op barefoot schoenen, of wel minimalistische schoenen en die zijn zoveel soepeler, dat elke werkschoen niet echt lekker zit.
Maar ook bij bepaalde werkzaamheden S3 veiligheidslevel verplicht, dus heb ook werkschoenen.

Vorig jaar op de paslocatie van mijn werk heel veel verschillende werkschoenen aangepast en ben uitgekomen op een paar Haix Black Eagle mid in leer.
En ik moet zeggen, deze kan ik een werkdag aan zonder pijn aan mijn voeten.
Ben wel aan het einde van de dag blij om ze weer om te wisselen voor mijn normale slofjes, maar sinds ik deze heb, wissel ik ze niet meer elke autorit om, maar gewoon op eerste adres aan en na laatste uit, tussendoor blijven ze aan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:49

Ariat heeft ook western boots met composiet teen, de Anthem. Zitten als pantoffels, heb ze eens een maat te groot aangehad maar juiste maat was in die winkel (Country Mill Nijkerk) toen niet voorradig.
Zaten wel heerlijk, het was dat ik al met dikke sokken liep en eruit slipte anders had ik ze meegenomen.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:35

mountain horse Jogpurs model. Lekker breed en zitten heerlijk. Zijn wel iets meer dan 100 euro. Maar goed zoeken op internet en dan zie wat t voordeligste is.
Heb paar maanden geleden al weer nieuwe gekocht bij een zaak die ging sluiten. Met flinke korting dus.
Nu in huis elke dat ff aan voor het inlopen. Anders krijg je geheid blaren.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:23

Floko schreef:

maar die kun je niet in de winkel passen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:59

Ik weet niet waar je woont, maar de Bowork in Bunschoten heeft heel veel modellen om te passen.

Ik ben zelf uiteindelijk op de Lowa Larrox gekomen, niet de Renegades. Niet goedkoop overigens, maar ze zitten wel heel fijn.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:01

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:09

Ik weet niet hoeveel dagen per week je werkt, maar wanneer je 2 of 3 paar schoenen hebt en deze af kunt wisselen om echt goed te drogen(en een beetje liefde kan geven tussendoor) dan is er kans dat ze langer mee gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:16

siskeh schreef:
Ik weet niet hoeveel dagen per week je werkt, maar wanneer je 2 of 3 paar schoenen hebt en deze af kunt wisselen om echt goed te drogen(en een beetje liefde kan geven tussendoor) dan is er kans dat ze langer mee gaan.

:j
Ik had 2 paar.
En die waren zowel werk als paarden schoen.

En persoonlijk heb ik het liefste leer.
En dan regelmatig vetten en oliën.

Ik had voorheen ook hele dagen werkschoenen aan vocht op het werk en ook met stal werk.
Maar goed bijhouden doet echt veel.
Maar daar ging paar keer per week wat overheen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:23

Voor werk met mest en urine zijn ook schoenen te koop met een zool die bestand is tegen de ammoniak met name.
Dan gaat je schoen ook nog wat langer mee, zonder dat de zool scheurt of barst o.i.v. de stoffen in de mest en urine.

Ik weet uit mijn hoofd niet wel beveiligingslevel je dan moet kiezen, maar mijn man heeft, toen wij destijds ons eerste paard kregen, bij een speciale schoenenwinkel voor werkschoenen, schoenen gekocht met veiligheidsneus erin én een speciale zool die bestand was tegen mest en urine.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:44

Ik heb de Cofra's altijd gebruikt zowel op een boerderij als op de bouw en loop er nog steeds dagelijks op.
Ze zijn niet heel licht, maar ook niet extreem zwaar (vind ik). Bij mij gaan ze ongeveer een jaar mee. En er heeft een keer een Shire op gestaan zonder dat ik het voelde, vandaag heb ik ondanks dat ik in een laagje water aan het werk was droge voeten gehouden en ook toen ik op de boerderij met mest/ urine werkte hielden ze het wel een jaartje vol.

Maar ik ga mee met iedereen die zegt: Zoek een speciaalzaak voor bedrijfskleding en ga eens passen. Werkschoenen luisteren vrij nouw en je moet er wel de hele dag op lopen, dan kan het maar beter goed zitten en voeten verschillen nou eenmaal enorm. Ik heb geluk met een makkelijke voet, maar op bijvoorbeeld Grisport kan ik echt niet lopen en Lowa wordt 'm voor mij ook niet.

agesus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:43

Mountain Horse Protective jodphur. Heb ze zojuist weer gekocht, bij de ruitersporthoeve voor 99,95.
Gisteren besteld, vandaag binnen.EN ISO 20345. Weet niet of dat genoeg is.
Heb ze eerder gehad, zijn heel sterk en gaan heel lang mee. Er heeft vaker een paard opgestaan, maar niks gevoeld.

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:31

Redback. Mooie lichte schoen met een super voetbed. Nooit last van mijn voeten gehad in deze schoenen....
Afbeelding

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:50

Ariat? Dat blijven voor mij toch de enige schoenen waar ik een hele dag op kan lopen zonder pijn aan mijn voeten. Je hebt verschillende modellen met stalen neus.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:03

Kinke schreef:
Floko schreef:

maar die kun je niet in de winkel passen

Ik zie dat ook niet als eis van de TS

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:35

Bij werkschoenen is het wel handig als je die even past. Ik vind het draagcomfort van werkschoenen iets belangrijker dan het draagcomfort van mijn normale schoenen. Tenslotte loop je er langer op gedurende de dag.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:07

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:19